Hoofdsponsor

1/6 Bouwstrip: Willy's 4X4 jeep [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterend project Luc. 'k Rezerveer alvast een plaatsje op de eerste rij om je bouwvorderingen te volgen.
Vraagje. Wordt dit een RC- of een staticproject? 'k Hoop stillekes RC natuurlijk...

Heligroeten en héél veel bouwplezier,

Nick
 
Ola knap spuitwerk van de mannen zeg.
 
@ Nick: deze ambulance-jeep blijft statisch, maatje. Geen rc deze keer. ;)


@ Marc: je moet met die mannen niet teveel compassie hebben hoor.
Ze hebben nog maar net het kerstverlof achter de rug en zijn op oudejaar tot in de kleine uurtjes blijven doorfeesten.
:alcoholic:
Laat ze nu maar een beetje hun achterstand inhalen. :P


@ DJs: Den CC kan er niet over zwijgen dat z'n rood kruis op de motorkap zo goed gelukt is.
Jouw reactie op die gasten hun spuitwerk zal hem nu nog meer naast z'n schoenen laten lopen. :8 :laugh:


Droop
 
Toch knap als je je gasten toch maar aan het werk hebt te zetten ;).
Geven gelijk ook een cursus automecaniek :-D
 
Toch knap als je je gasten toch maar aan het werk hebt te zetten ;).
Jaja, René, het is dat of geen eten. :laugh::laugh:



Van een kennis kreeg ik op een ander forum de volgende foto doorgezonden:
blackduck-albums-onze-trucks-picture54475-willys.jpg

Dit is een wel niet alledaags zicht: Duitse troepen in een US jeep met daarop zelfs nog de US markings.
Let ook op het manneke dat achter het stuur zit. Zou dit er eentje van de HJ kunnen zijn?



Droop
 
Hoi Lucske,

ik ben er een paar dagen niet op de forum geweest en jij en je team zijn er weer erorm in gevlogen !!!:8:8:8
Hier in tegen zit mijn kroost ziek in de zetel. :worried::worried:
Maar laat je er niet door ontmoedigen gaan gerust door ;), wacht vol spanning op wat komen gaat !!!!:D:D
 
Hoi Lucske,


Hier in tegen zit mijn kroost ziek in de zetel. :worried::worried:
Hallo John,

Doc vraagt of hij soms niet moet langskomen?
Naar zijn zeggen heeft hij in z'n tas nog enkel spuitjes zitten waar een zieke kroost helemaal van geneest.
2.gif


Alvast beterschap toegewenst aan iedereen. ;)



Luc
 
Droop, kan het zijn dat je foto in verband staat met Arnhem?
Reservewiel voor de radiator, ontbreken van handgrepen aan de zijkanten van de Jeep, geen trekhaken aan de voorkant, M serienummer op de motorkap lijkt Brits te zijn, ingekorte voorbumper.......dit alles verwijst naar een para Jeep.
Zou mij niet verwonderen dat die 2 ongelukkig uitziende gasten achteraan wel eens gevangen genomen Britse para's zouden zijn.
 
Hoi Luc,

bedankt doc voor de bezorgdheid, inmiddels hebben we al de bezoekjes bij de doctoren al afgelegd en enkele medicamenten in huis gehaald. :sleep::sleep:
De aanrecht staat weer helemaal vol !!!:(:(
De spuiten kunnen helaas nog even in de tas blijven !!!^^;););)
 
@ Erwin : had het juist ook in de gaten dat die 2 achteraan ,2 POW's zijn
 
@ Erwin:hartelijk dank voor je uitleg. Deze klinkt zeer aannemelijk en het zou best kunnen dat dit een Britse jeep is. Aan de ster te zien ga ik er dan vanuit dat hij door de Canadezen is gebruikt en dat dit dan Canadese POW's zijn?




Vandaag zijn de bestelde stukken uit de US aangekomen.
Als CC geslaagd is voor zijn First Aid cursus dan zal ik die aan hem en Doc uitdelen.
Wedden dat ze er alletwee wreed content mee zullen zijn? :D

3.gif



Droop


 
Droop ik heb hier nog een Tech. manuel van de Jeep in PDF forrmaat voor je als je interesse heeft.

Ron
 
Michien waren ze door hun bewakers wel op sigaren getracteerd :D, ze staan toch voor de winkel ;)
 
Droop ik heb hier nog een Tech. manuel van de Jeep in PDF forrmaat voor je als je interesse heeft.

Ron
Hartelijk dank voor het aanbod, Ron maar zo ver ga ik me nu ook niet in de jeep verdiepen.
Ik zal al ferm kontent zijn als de mannen hem deftig kunnen bouwen en spuiten. :D

Ik vind het in ieder geval een tof voorstel van je.
Nogmaals dank!! ;)



Droop
 
Citaat "Aan de ster te zien ga ik er dan vanuit dat hij door de Canadezen is gebruikt en dat dit dan Canadese POW's zijn?"

Daar heb ik mijn twijfel over.
De witte ster was het symbool van de Geallieerden niet enkel van de Amerikanen. Bijgevolg is die ook aan te treffen op bijna alle Geallieerde voertuigen. Hier lijkt het er op alsdat die ster er precies later op aangebracht werd waarbij ik vrees dat het wel eens een fotobewerking zou kunnen zijn.
Anderzijds was "Operation Market Garden" een volledig Geallieerde operatie waarin verschillende nationaliteiten deelnamen en zou het kunnen dat de ster daarom ook op die specifieke Engelse voertuigen geplaatst was.
In het algemeen wordt aangenomen dat de witte ster synoniem staat voor Amerika maar daar waren veel andere Geallieerde landen het niet met eens. Zo kan het dus voorkomen dat de witte sterren geplaatst werden met naar beneden aflopende punten of zelfs helemaal op hun kop gedraaid zoals bij Swaken zijn Bren Carrier die gemaakt werd naar een originele foto.
 
Citaat "Aan de ster te zien ga ik er dan vanuit dat hij door de Canadezen is gebruikt en dat dit dan Canadese POW's zijn?"

Daar heb ik mijn twijfel over.
De witte ster was het symbool van de Geallieerden niet enkel van de Amerikanen. Bijgevolg is die ook aan te treffen op bijna alle Geallieerde voertuigen. Hier lijkt het er op alsdat die ster er precies later op aangebracht werd waarbij ik vrees dat het wel eens een fotobewerking zou kunnen zijn.
Anderzijds was "Operation Market Garden" een volledig Geallieerde operatie waarin verschillende nationaliteiten deelnamen en zou het kunnen dat de ster daarom ook op die specifieke Engelse voertuigen geplaatst was.
In het algemeen wordt aangenomen dat de witte ster synoniem staat voor Amerika maar daar waren veel andere Geallieerde landen het niet met eens. Zo kan het dus voorkomen dat de witte sterren geplaatst werden met naar beneden aflopende punten of zelfs helemaal op hun kop gedraaid zoals bij Swaken zijn Bren Carrier die gemaakt werd naar een originele foto.
 
Nog maar eens bedankt Erwin voor deze zeer interessante uitleg.
Ik heb terug veel bijgeleerd. :)



Droop
 
En nu we toch over details bezig zijn, dat voorwerp aangeduid met de witte pijltjes ........was dadde ?

3_32.jpg

Zeg nu niet dat dat om een geweer in te steken is ! op die plaats.
 
@ Famo: toetoet! Da is een houder voor nen M1 Garand in te placeren als ik mij niet vergis.
 
@ Famo: toetoet! Da is een houder voor nen M1 Garand in te placeren als ik mij niet vergis.

Dat is helemaal correct wel een erg stomme plek voor die houder.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan