Hoofdsponsor

1/35 sd.kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
1.016
hallo gasten , even de doos en de inhoud aan jullie tonen .1_Dragon6427_001.jpg
1_IMG_0079.jpg
1_IMG_0080.jpg
1_IMG_0082.jpg
1_IMG_0081.jpg

heb ook al een klein dio kader en onder grond gemaakt
en ben bezig aan de trotoir de tegels meer vorm te geven
daarbij komt ook nog een reclame toren en een ventje die met een schoep de steen brokken zal de put mee opvullen

1_IMG_0084.jpg
1_IMG_0083.jpg
1_IMG_0085.jpg
 
Da is wel nie door mij gemaakt maar door iemand van kmk he , zo hoe bezig ben ikke ook niet maar da komt messchien nog wel christophe
 
Supper mooi setje laat je ons hier zien tom als ook de setting van het toekomstig dio...
 
tof karretje , succes
 
Maak er maar iets moois van.

Ik speel ook al lang met de gedachte om dit voertuig op schaal 1/6 te maken. ;)



Droop
 
Tom, zou je het bouwverslag van je voertuig willen onderbrengen in de rubriek Militair Rollend Materieel ? De rest van je project kan je dan hier onderbrengen bij diorama's.

Het belooft alvast een heel interessant parcours te worden !

Vriendelijk bedankt !

GUnit.
 
GUnit : geen probleem , zal de karretje verder in militair rollend materieel onderbrengen

en inderdaad gasten, de inhoud van de doos ziet er een leuk opbouw uit
alvast bedankt voor de belovende reacties
tom
 
Ziet er mij een mooie kit uit.
Ook het figuurtje van Mk en je opzet vind ik leuk.

Komen er ook nog figi's in of op de "250" ?

K'blijf dit volgen.
 
Pastis en christophe : heb me vergist of verkeerdt op gezocht het stond in de boek modelbouw magazine mei juli 2009 nr 26, met als titel Een perfect diorama van Mark Neville
en is niet iemand van kmk maar stond OP kmk beurs 2010 .

tom
 
Heb nog onder tussen een beetje verder gewerkt aan het dio zelf

een titel voor dit onderwerp heb ik nog niet , iedeën zijn welkom


Mijn idee naar dit project is eigelijk het volgende :Sd.Kfz.250/1 neu zou op de straat staan met zijn achterdeur open en het is een verlaten halftrack en met zijn voorkant naar de krantenman gericht ,op het voetpad staat er een reclame toren en een bankje en een verlichtings paal . de twee oudere manen staan bezucht te kijken hoe ze de water leiding weer kunnen vermaken.
in de open put zou een heel klein beetje water komen ( de water kraan staat er niet op , een beetje verbeelding kan nooit geen kwaad ).

Heb een houten kader gemaakt .
De ondergrond zelf is nog een koopje van een beurs geweest .
heb er zelf een voetpad op aan gebracht met gips en met kurk de buitenste boord gemaakt

De reclame toren heb ik een beetje ingekort zodat hij niet volledig op het voetpad zou moeten komen . bij het verwerken van dit deel is er onderaan een stukkje afgesprongen met ( ken niet de juiste naam ) evergreen opgelost en vervolgens de voetpad een beetje halfrond uitgewerkt en er op gelijmd om dat de achterkant nog moet opgevult worden .voor een rondom mooi weergave te krijgen kan ik dit niet achter na doen .
de ventjes met spaade en kranten is van MK 35
het ventje met zijn jas naast hem , was eigenlijk een duits uniform fighuur waarvan ik de symbolen en op de schouders alles heb verwijderd het hoofdje is van uit de recerve doos .

als ik de fighuren beschilder breng ik dit deel dan onder bij fighuren
ennu de foto's
1_IMG_0367.jpg

1_IMG_0364.jpg

1_IMG_0375.jpg

tom:wub:
 
Yo Tom,

Mooie verhaallijn! De hoofdrolspelers zijn goed gekozen. Die figies van MK35 zien er steeds beter uit, heb die krantenverkoper hier ook thuis liggen. Je setting ziet er niet slecht uit. Jammer dat je het voetpad gelijk hebt laten lopen met je kader. Je had mss het voetpad in een driehoek kunnen maken, dan kon je de reclamezuil op zijn geheel laten en hem op het grootste deel van het driehoekig voetpad plaatsen. Mss kon je daar dan nog een klein boompje bijplaatsen of wat groen om een stadsgevoel te creeeren of mss ook een klein afrastering om het stadsgevoel wat meer naar voor te brengen. Je zult nog steeds plaats genoeg hebben voor je voertuig.

Just my two cents ;-)

Blijf deze volgen.

Grt Nico
 
@ Nico , had daar eigenlijk nog niet zo over gedacht , je zou inderdaad een méér stads gevoel krijgen met jou setting .
zat toen nog niet op dit forum als ik : eigenlijk had die kader al lang geleden gemaakt en later op een beurs een mooi ondergrondje gevonden voor maar
slechts 5€ en kwam in de breedte net het voetpad breedte te kort en heb er dan maar een voetpad op gemaakt met het idee
om er een reclame toren op te plaatsen en verlichting en een bankje om zo toch nog een stad gevoel te geven .
Maar zal je goede raad mee loodsen naar een volgende dio

tom
 
Een mooi idee dat je hebt ivm met de setting. En zoals Nico ook al zei tom bij een dio altijd proberen van je opstelling iets schuin te zetten
ten opzichte van je kader, dit geeft direkt bij het kijken ernaar meer een diepte zicht.Zoals bv met je straat nu ,zou die schuin staan en je kijkt ernaar als
toeschouwer dan ga je onmiddelijk het verdere verloop van de straat zien in je gedachten. Maakte in het begin ook die fout hoor tom toen er eens een master bouwer
me hier op attent maakte.
Suc6 verder met je dio.
 
Een mooi idee dat je hebt ivm met de setting. En zoals Nico ook al zei tom bij een dio altijd proberen van je opstelling iets schuin te zetten
ten opzichte van je kader, dit geeft direkt bij het kijken ernaar meer een diepte zicht.Zoals bv met je straat nu ,zou die schuin staan en je kijkt ernaar als
toeschouwer dan ga je onmiddelijk het verdere verloop van de straat zien in je gedachten. Maakte in het begin ook die fout hoor tom toen er eens een master bouwer
me hier op attent maakte.
Suc6 verder met je dio.
Kijk, dit is nu eens een tip waar we met z'n allen iets aan hebben. :)



Droop
 
allereerst
@ DJs : alvast bedankt voor de goed tip , zal er zeker rekening mee houden
bij een volgende project

@ droop : we hebben er allen baat bij met zo'n tips bij een dio bouw

Heb nog een beetje verder gewerk aan mijn dio

stap 1 :met een spuitbus kader en ondergrond in Mat zwart gespoten en dit heb in drie lagen gedaan tot alles mooi gedekt was
stap 2 : met een spuitbus kader en ondergrond in glanzend vernis ( had maar deze staan ) gespoten
stap 3 : tot mijn ergenis nog een klein deeltje vergeten zwart te spuiten van de kader dus opnieuw Mat zwart er over gedaan
stap4 : na een nachtje drogen de kader volledig afgeplakt zodat juist ondergrond
nog zichtbaar was
stap 5 : de straat ingekleurt en dan nog een paar verschillende stenen met verschillende kleuren in gekleurt
stap 6 : met poeder de voegen in gewerkt
Stap 7 : met een drybruch de straat stenen weer kleur gegeven
stap 8 : de trotoir in geschilderd en de toren ook en vervolgens de reclame er op
geplakt en beschadigd

en nu de -foto-

1_IMG_0412.jpg

1_IMG_0416.jpg

1_IMG_0417.jpg

tom:8
 
ziet er goed uit, misschien de randen rond de stoeptegels iets minder maken (vooral laatste foto). Ik zie dat het bankje toch gebleven is ;-). Ben benieuwd naar het vervolg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan