Hoofdsponsor

1/35 sd.kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,:)

Tom, misschien rond uwen put wat rondgeslingerde aarde gooien, ik vermoed dat dit een bomkrater is??:O
Aarde die omhoog geduwd wordt, komt ver verspreidt naar beneden rond zijn inslag. Heb ik bij mijn dio met de Krupp Protz ook gedaan (is maar een tipje he).
Je kunt gerust ook gebroken stenen leggen rond de put daar van de inslag stenen gebroken worden tot kleine brokjes. :8

Anders ziet dat er heel goed uit. Alleen een kleine bedenking bij die begroeiing op de hoek van de straat, lijkt me te groot voor wat begroeiing tussen de straatstenen, tenzij het een perkje zou zijn. :wub:
 
Sluit me aan bij Swaken, ook op het trottoir zo hier en daar een beetje kleine grassprietjes. Tussen krantenzuil en trottoir is ook zo een plaats waar gras en onkruid kan woekeren.
Nu wel opletten dat het geen grasveld wordt ook é
 
@ Silenoz : jup het bankje komt er toch :tongue:

@ Swaken : je heb mij goed kunnen helpen met je tips , de begroeiing is eigenlijk een begin van een grasperk langs de weg enzo kon ik iets verbergen ook
( om dat er een brokje af was van het gips bij het in de kader te lijmen :wacko:)

@ Famo : heb je goede tips kunnen gebruiken


Mede met jullie tips heb ik nog een beetje verder gewerkt aan de ondergrond
de bank , verlichtings paal en nog 2 flessen geschilderd
van hout heb ik bakstenen gemaakt om rond de opengeslagen put te lijmen
met joefix 117 green gras cords onkruid gemaakt .
toren koppel verder afgewerkt met groene poeder van MIG

en hier de -foto- er van



5_2.jpg

4_3.jpg





al eens een kijkje met de half afgewerkte neu er op

2_6.jpg

Tom:wub:
 
Tom, die reclamezuil is prachtig gedaan. de rest ook trouwens. Zeer mooi dio waar veel interessente tips uit te halen zijn.

Christophe
 
Goed bezig!!

Misschien rond de put in de baan wat glansvernis aanbrengen om de overgang naar het water in de put wat natuurlijker te maken.

Mooi!
 
Hey Tom, ik denk dat dit de eerste blik is die ik op je topic werp, en moet er meteen bij zeggen dat ik danig onder de indruk ben. Heel mooi project, en de uitvoering is alvast erg geslaagd. Ik blijf met interesse volgen!
 
Hey, :$

Tom, da's indd heel goed gedaan al. het onkruid op de verschillende plaatsen zijn zeer selectief aangebracht en brengt zo meer leven in de brouwerij.8)
Voor uw opgevlogen aarde zou ik (en dan spreek ik persoonlijk) nog wat meer opengaan, zeker tot onder uw 250 gaan. Ge moet weten dat aarde zeer licht is en gemakkelijk vliegt. :wub:
Ivm de stenen, zou ik gaan voor enkele die gebroken zijn en wat verpulverd zijn, zeker naar het midden toe. Dat komt zeker goed man.
Wordt een trekker op de tafels. ;)
 
Dit gaat een zeer mooi dio worden waar veel detail in te vinden is,zoals Swaken hier boven vermeld enkele gebroken stenen aan toevoegen als ook het nodige sand/stof niet vergeten...

Verder kijk ik al uit naar een verdere update...;)
 
Laatst bewerkt:
@ christophe : alvast bedankt voor het complement
@ koenele : had daar zelf nog niet aan gedacht thanks voor de tip
@ burglar : hoop dat het een mooi geheel wordt , bedankt alvast
@ swaken : wou dat eigenlijk ook al doen zo ver onder de Neu 25O maar zou hem eerst volledig verder afwerken om dan te zien waar ik juist al de brokken
steen en aarde en andere klein steengruis moet komen .Maar bedankt alvast voor de goede tip .
@Danny-jeurissen : alvast bedankt , zal swaken zijn goede raad zeker opvolgen

en van onze goede vriend silenoz kreeg ik nog de tip mee om een beetje water op
einde straat met trotoir te doen op een paar verschillende plaatsen .
voor ik weer verder werk aan de ondergrond zal ik nu eerst de 25O volledig afwerken om zo te zien wat en waar alles kan bij gewerkt worden

tom
 
Het is al knap geworden je dio tom, en zo te zien heb je al heel wat goede tips gekregen.
Ik zou ook nog een heel klein tipje willen geven, ik zou 1 van je flessen onder de bank omver leggen.
Dat was iets die bij mij direkt opviel en daarom dit kleine tipje :)
 
Dit is ook weer een mooi stukje diobouw.
Hoop dat ik later ook eens zo een mooi dio kan bouwen.
Knap hoor.
 
@ marc & DJs & Pastis & camaro69 : alvast bedankt

de laaste knoopjes gelegt aan het dio , een vernislaag boven het water gedaan
nog een klein beetje steen brokken gelegt en de aarde een iets andere kleur gegeven en met gips en poeders invermengd meer opliggende aarde gedaan
de kleur zelf heb ik eerder licht gehouden om zo een beeld te hebben dat het al zeer opgedroogde aarde is waar de inslag er van al een tijdje geleden is en het water begint te zakken . een fles staanden omgelegd
vervolgens om geen staande openingen te hebben onder de halftrack heb ik voor een houten plankjes gezorgd zodat hij mooi plat op het ondergrond komt te staan en als laaste maar niet te min een verpakkings doos geplaatst naast de neu om een lege plaats iets meer inte vullen .

En dan hier de afgewerkte dio waarvan ik nog steeds geen titel voor heb

1_IMG_0534.jpg

1_IMG_0533.jpg

1_IMG_0532.jpg

1_IMG_0531.jpg

6_2.jpg



voila dat waren dan de eind foto's er van
heb alvast veel genoten van het geheel ervan in opbouw en schilderwerken
en natuurlijk wil ik nog eens iedereen bedanken voor al de prachtige tips want zonder juliie was dit ook eigenlijk niet zo als het nu is tot stand zijn gekomen

tom;)
 
Zeer mooi resultaat.
Nu nog een mooie titel en tien foto's doorsturen, en dan kan hij in de galerij ;)
 
prachtig gedaan! De reclamezuil is opmerkelijk knap, en de rest ook natuurlijk ;-). Ge kunt hier inderdaad tips uit gebruiken, merci makker!

Groeten, Erwin.
 
Een meer dan geslaagd diorama Tom ! Proficiat !
 
Is heel mooi geworden Tom.
Misschien als titel.
Gemeentewerkers van vroeger?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan