Hoofdsponsor

1/60 Summoner [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
OK Jongens, Bubble heeft hier tamelijk huis gehouden met realistische ruimtevaart, tijd om wat tegenwicht te geven met SciFI:laugh: No pun intended Bubble:wub:

Om dat te doen haal ik de zware middelen van stal, in de vorm van een beest van een battlemech, de Summoner. De Summoner is berucht omdat het een vand e dodelijkste mechs is uit de Clan Jade Falcon Touman. Voor de geïnteresseerden, hier is een linkje met basis info van deze mech : http://www.sarna.net/wiki/Summoner_(Thor)

De Kit

De enige fabrikant voor Battletech kits opg rote schaal was de Battlemech club. Deze hebben wat problemen gehad met het gerecht (waarschijnlijk onze vrienden van Harmony Gold) waardoor ze geen kits meer mogen maken. Mijn laatste aankoop die ik heb gedaan was deze Summoner :

Foto's van de Preproductie variant :

dscn0817_0724.jpg

dscn0812_0719.jpg

Veel werk is er niet aan aan deze kit. Juist wat grote delen samenlijmen en we kunnen van start gaan met de verfwerken (zijn er al mee bezig om eerlijk te zijn :$)
 
Laatst bewerkt:
Yeeehhhh... Battle mech.. Hoe ga je deze maken?

Ziet er toch als een serieus schilderwerk uit.. Ben heel benieuwd... :)
 
Dat is eht zeker Rik :) Vooraf een mededeling, ik ben al tamelijk ver in de verffase van deze mech, dus zal ik jullie snel op de hoogte brengen. Na een avondje knutselen was alles reeds gelijmd aand eze dame. Enkel de kniebescherming, missiletube en een paar stukjes aand e armen dienden gelijmd te worden en dat zag er zo uit :

1_Post1.jpg

1_post2.jpg

De enige aanpassingen die gedaan zijn is :
het toevoegen van ''lussen' aan de missile launcher
het herpositioneren van de benen van de mech
Antennefarm op het cockpitdak

Zoals je ziet in de foto's waren er heel wat gietfouten, getuige de vele reparaties aan de eerste grondlaag.

Helaas was dit neit de enige fout op deze kit. Ik had goedkope grondverf uit een spuitbus gekocht in de gamma. Het resultaat was dat de preshading en de grondverf niet zulke goede vriendjes waren. Resultaat, de verf kon ik er zo afwrijven. het was precies stof dat er op lag :(

1_post3.jpg

Het beestje dan maar een badje gegeven van Ovenreiniger en een nachtje laten weken. Dan daarna terug preshading, maar deze keer een experiment.

Preshaden met het kleur 'uit het potteke' als donkerste toon :

1_post4.jpg

1_post5.jpg

1_post6.jpg

Op deze manier bekom je een soort van 'modulatietechniek' waarbij je verschillende lagen steeds lichter wordende kleur spuit. hierdoor krijg je een benadrukking van de verschillende panelen. Ik probeer deze techniek om een eerste verwering te krijgen, maar vooraleer om zelf ook de eerste stapjes te zetten in deze toch wel fascinerende manier van airbrushen waar GUnit ook al een tijdje mee bezig is, zie dit mooie draadje : http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=4557

Anderzijds is het ook de bedoeling om een 4tonen camouflage aan te brengen. Zoals je wellicht al zal gemerkt hebben bij veel verfwerk is dat verschillende kleuren op een verschillende manier verweren. Dit wil ik hier bekomen.

De tweede laag, na de preshading van deze tweede kleur, nog niet opgelicht :

1_post7.jpg

En sorry, geen foto's genomen, maar de huidige toestand :

1_post8.jpg

Crappy pic, maar dit geeft een idee van de verwering die al bekomen is. Ik zal morgen bij daglicht een aantal betere foto's nemen :

1_post9.jpg

Dat was 'm voor nu, tot de volgende.

G
 
Huhhhh... niet live mee genieten.. :(

Maar ehhh.. nooit gedacht dat je een bos camo zou plaatsen.. eerder een zandgeel.. Maar goed.. :) Ben benieuwd....
 
Vanaf nu kunnen jullie terug live mee genieten :). Deze jongen moet samen met de Timber Wolf en Hellbringer ooit op een dio komen. Samen zijn ze dan in 3 verschillende "groencamo's" opgemaakt, maar eerst zien dat we deze jongen klaar krijgen.
 
Héél interessant wat hier aan het gebeuren is Jade. De kleur groen vind ik goed gekozen, de camo die je al opgebracht hebt is erg levendig.
Je kan deze bot groter laten lijken door hem visueel uit te rekken (denk ik. Hierbij begin je met de lichtste kleurtonen bovenaan, steeds iets donkerder wordend naar onderen toe, met ook iets lichtere 'schouderdelen' om hem nog breder te doen lijken. De wapens er wat uit oplichten en je wordt er bang van terwijl je de airbrush in de hand hebt.
 
Gunit, de camo zal nog afgezwakt worden na een paar washes. Ik ga idd proberen de bovenkant wat op te lichten, maar eens proberen spelen met de vernislagen. Telkens een beetje smoke erbij om de onderkant donkerder te krijgen. Het zal mss niet geven wat het moet, maar is het proberen waard denk ik zo.
 
zo Jadefalconguard , even niet opgelet ,,, maar dit is ook een behoorlijk knaap ,, ziet er goed uit ...
 
Hoi Jade,

Dat ziet er hier weer een specialleke uit. ^^

Het spuitwerk ziet er ook al goed uit.

Op naar het vervolg!



Droop
 
Mooi Jade, gespoten in echte jade stijl :-)

Btw die komt me bekend voor, trekt hard op een mechwarrior mech.
 
Thx guys, Ratticus, klopt, de inner sphere naam is "Thor" en komt voor in praktisch alle mechwarrior en mechcommanr games. In Battletech is het de totem mech van de Jade Falcons, dus deze dame dient tip top te zijn.
 
true, ik heb vroeger nog mechwarrior en mechcommander gespeeld op de pc :-)
 
En we zijn een paar stapjes verder gegaan met dit mechje. NAdat de erschillende kleuren zijn opgedroogd een eerste wash voor te egaliseren. Ziet er dus ongeveer zo uit (sorry voor de crappy pics :()

1_stippels_1.jpg

1_wash2.jpg

De pelvis vand e mech hou ik bewust in één kleur. Dit geeft hopelijk de indruk dat dit stuk recent is vernieuwd... hoop ik:wub:

Nadat dit allemaal is gedaan ben ik van start gegaan met stippeltjes olieverf om wat meer diepgang te maken in de vlakken en een aantal panelen extra op te lichten :

1_echte_stippels_1.jpg

1_echte_stippels_2.jpg

Het AC5 kanon heeft ook al de eerste stappen voor het aanbrengen van de 'roet' gekregen dmv een dark wash (Burned Umber).

dat was 'm voor nu. Nog een beetje verder gaan met stippen zetten en dan een paar filters aanbrengen.

Tot de voglende
 
Mooi jade :-)

Neem je em mee naar een meeting als hij af is ?
 
Thx guys... de bovenkant mag ik bijna afgestippeld noemen :) Ik moet dringend een serieuze camera gaan kopen, want deze doet zijn werk niet meer :( Toch een poging voor een paar impressies te krijgen :

1_pelvis.jpg

4_torso.jpg

Zoals je ziet is de Pelvis niet mee gecamoufleerd. Ik hoop de indruk te wekken dat dit, en andere delen van de mech, fieldrepairs zijn om de machine vechtend te houden.

Bovenaanzicht van de torso. Hier komen de verschillende nuances zeer goed tot hunr echt. Hoewel nog wat levendig zal dit na een wash/filter/drybrushsessie en sealer een stukje afzwakken.

Volgende stukken zijn de poten en de benen, zal ook nog eventjes duren, maar en begin is er :

1_pootjes.jpg

Dit zal wellicht de laatste post geweest zijn voor dit jaar :): PRettig eindejaar iedereen.
 
Jeezus, weeral een maand geleden dat ik nog iets gepost hgeb van die ding. Om eerlijk te zijn, gebrek aan foto's is de oorzaak. Ik krijg de verschillende nuances niet op mijn gevoelige plaat en moet constant de flash gebruiken :( Anyway, hierbij nog eens een poging.

De Thor is, nadat er een laag P+ op kwam voor de decals, eerst onder handen genomen met een sludge wash van Raw umber. Deze werd niet al te veel afgekuist om een bruine filter te bekomen over de mech. Daarna werd een tweede wash met lamp zwart gedaan en veel beter afgekuist. Her en der wat strepen gemaakt en ziet er ongeveer zo uit :

5_torso.jpg

3_arm.jpg

Nadat dit gedaan was heb ik de pootjes lokaal voorzien van een stoflaag met Mig pigmenten (graveyard dirt en nog wat andere kleuren). De bedoeling hiervan is een eerste laag stof, er dient nog eea aan te gebeuren want is nog niet optimaal. Is de eerste keer dat ik met deze dingen werk en is toch niet zo evident, tips altijd welkom :)

Enkele impressies :

1_flash1.jpg

1_flash2_vernis.jpg

1_flash3_vernis.jpg

Straks nog de details verven, Jade Falcon Guards colors aanbrengen en nog wat verder verweren, maar de eindstreep komt in zicht :)
 
ziet er al mooi uit.

die mechs hebben wel iets.
 
Ziet er goed uit hoor en pigmenten kun je het best op een matte lag aanbrengen.

Ron
 
Thx Guys, zoals beloofd wat buitenlicht foto's :) Deze keer zonder flits en benaderen al beter wat ik er van heb gebakken, meet the Thor :

6_front.jpg

beetje krammikige arm, maar de poster buddies zijn niet stevig genoeg voor de PPC omhoog te houden,maar, gaat om het idee nietwaar.

Beetje inzoomen :

2_pelvis.jpg

Pelvis is zonder camo om het idee te geven van een fieldrepair te zijn

Een aantal detailverven zijn uitgevoerd : lens van de optische en andere sensors in het rood, evenals de cockpitbeglazing. LRM20 launcher is voorzien van metalen pigmenten (moet nog verder afgewerkt worden)

3_launcher.jpg

Bovenaanzicht van de Thor met zicht op de vrij zware verwering en weathering, vond ik ook eens leuk om te doen :

2_boven.jpg

En de business end van een AC5 :

1_business_end.jpg

En de eerste stapjes in de wereld van de pigmenten, niet slecht, maar nog niet waar we moeten zijn :

2_pootjes.jpg

Tot de volgende
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan