Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede ombouw Ron, je gaat er weer een bangelijke bak van maken.
 
Mooie aanpassingswerken Ron.
 
Dat begint er al op te trekken Ron.
 
ziet er goed uit, mooi gedaan aan die dieseltanks. Die versie die je hier wilt bouwen is eens wat anders dan anders.
 
Gisteren alvast een paar bouwstappen onderdelen uitgezocht en apart in een plastic zakje gestopt om het zoeken naar onderdelen makkelijker te maken.
Het nadeel bij sommigen resin kits is dat de onderdelen niet genummerd zijn en dan kan je het uitzoeken aan de hand van een foto met de onderdelen erop met nummer :huh:

Ten eerste de lier in elkaar gezet aan deze heb ik de opstaande randen vervangen omdat deze te erg beschadigd waren door luchtbelletje.
Ook heb ik wat bouten aangebracht die ontbraken.
DSC_6596.jpg

Ook heb ik de steun gemaakt voor het reserve wiel en extra detail aangebracht door middel van wat boutjes.
DSC_6605.jpg

En het totaal plaatje van de steun met wiel.
DSC_6608.jpg

Ron
 
de bouten zijn knap gemaakt , word een schoone MAZ

tom
 
Zijn dat stukken die je apart bijgekocht hebt Ron ? of heb ik iets gemist ? kan ook.
In ieder geval goed afgewerkt met die bouten
 
Die lier en steun voor het reserve wiel zijn mooi gemaakt en aangepast.
Het reservewiel is toch een resin versie, heb je deze apart aangeschaft
 
Thnx mannen.

Even wat uitleggen over de KET-T oftewel de MAZ in de bergingsuitvoering wat er nu gebouwd word dus ;)
Ik had een paar jaar terug een complete resin kit gekocht van de KET-T maar nooit aan toe gekomen om hem te bouwen tot nu toe dus, na wat nameet werk komen de maten van de resinkit precies overheen met de MAZ van Trumpeteer, dus de conclusie is snel getrokken en maak ik gebruik van de meeste resin onderdelen op de kit van Trumpeteer wat me een berg werk scheelt als ik dit alles in resin had moeten bouwen wat ik nu al van de MAZ had gebouwd.

DJ, dus die wielen komen uit de resin kit ;)

Goed nieuws voor de anderen MAZ die ik nog heb liggen, deze krijg de trailer achter zich en op de trailer komt een BTT-1 te staan 8)

Ron
 
word een mooie ron
mooie details
 
Machtige bergingspantser. Das toch een omgebouwde ISU 122 of 152 ? nu ja ,van beide tankjagers was eigenlijk het enige verschil het kaliber en uitzicht van de loop. De rest was hetzelfde.

Waar blijft Ron ze toch uithalen ?
 
Famo dit is de KET-T
DSC_6600.jpg

En dit is de BTT-1 oftewel de omgebouwde ISU-152 waar ik uiteraard ook een conversie set van heb liggen :wub: en die waarschijnlijk op de tweede MAZ met trailer komt.
IST-34-ARV-latrun-3.jpg

Ron
 
Gaat goed hier in het militaire hoekje want ik moest mijn topic van pagina twee vissen :laugh:

Ik heb me een tijdje bezig gehouden met het schoonmaken en repareren en detailleren van enkelen onderdelen zodat ze dadelijk in ene keer geplaatst kunnen worden (hoop ik).

De kisten voorzien van hun sluitingen met hangslot.
DSC_6612.jpg

De bumper voorzien van missende details, er moet nog een steun want die brak in mijn grote handen :angry:
DSC_6614.jpg

En nog enkelen onderdelen waarvan ik de juiste naam niet kan herinneren, hieraan was het meest enkelen ringen aanbrengen bij de gaten en sommigen onderdelen kregen nog een extra stripje plastic nu moet ik nog enkelen boutjes aanbrengen.
DSC_6615.jpg

DSC_6616.jpg

De lasnaden zijn gemaakt door middel van twee stroken plakband (zoals GUnit al eens heeft uitgelegd) en toen heb ik met een zeer weinig verdunde putty de lasnaad gemaakt, de putty heb ik getamponeerd om een zeer fijne lasnaad te krijgen en het ziet er op het oog goed uit hoe het uitpakt na het spuiten weet ik uiteraard nog niet maar ik hoop dat het is gelukt.

DSC_6617.jpg

Ron
 
je laat mooi voorbereidings werk zien Ron
kijk al uit naar je volgende update

tom
 
Mooie vorderingen Ron en je lasnaden zijn zo te zien inderdaad goed gelukt.
 
het gaat vooruit, goe bezig
 
mooi gedaan die lasnaden. dus als ik het goed begrijp aftapen, putty verdunnen en met een borstel of zo tamponneren tussen de tape, moet ik onthouden en ook eens proberen.
 
Silenoz inderdaad dat heb je helemaal goed en als alles goed is gegaan dan moet je een mooie fijne lasnaad van structuur overhouden.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan