Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vernis wegdoen kan eenvoudig met zeer fijn schuurpapier op tandenstokertje. Zeer mooie vorderingen Ron.
 
Kan mij hier slechts bij aansluiten. Prachtig werk tot nu toe.
 
Thnx mannen ^^

Famo zoals GUnit al opmerkte even een schuurpapiertje erlangs en het is weg, dat moet je eens proberen met seconden lijm ;)

Maar ik vind die PE set van Voyager echt een teleurstelling voor dit model (geen idee hoe dit met anderen modellen zit?) en ik blij dat ik de setjes uit het verre oosten heb laten overvliegen en niet hier in Europa heeft gekocht 8)

Nu loop ik te twijfelen of ik de trailer gaat gebruiken want er is weer een nieuw idee in mijn kop opgekomen voor de tweede MAZ :wub:

Word vervolgd

Ron
 
Weer een stapje verder gedaan aan de trekker.

Ten eerste heb ik de jerrycans van Trumpeteer vervangen door exemplaren van Tasca die stukken beter eruit zien.
DSC_6587.jpg

Toen mijn soldeerbout weer onder het stof getrokken om hem voor de tweede keer te gebruiken.
Dus heb ik twee brandblusser houders en jerrycan houders gesoldeerd, ik was erg happy dat de jerrycan houders goed gelukt waren want die dingen laten constant los als ik ze met seconden lijm vast zet :$
DSC_6588.jpg

En nog wat soldeer werk, het platform voor de dieseltanks en twee steunen (die bestaan uit drie lagen) voor het lierhuis. en nu zie ik op de foto dat er een onderdeel scheef zit :O , nou ja even kijken of ik hier straks iets van terug ziet.
DSC_6589.jpg

Gelukkig ging het solderen beter dan de eerste keer dus er is nog hoop voor me :laugh:

Ron
 
Het solderen is in opmars hier op het forum, goed é !!
 
Je soldeerwerk ziet er inderdaad al niet verkeerd uit en de nieuwe jerrycans zijn wel een verbetering zeg.
 
Soldeerders van dit forum, verenigt U ! Goed gedaan Ron.
 
Je cerrykans van trumpeter zien er veel beter uit, de gesoldeerde houders mooi werk
ron aldoende leer je bij en ik moet er nog veel bij van leren ( solderen) .
mooi gewerkt tot nu toe

tom
 
Heren bedankt voor uw reacties.
Zoals Tom al opmerkte aldoende leert men bij :)

Ok de eerste tegenslag van het jaar is er :(
Ik had van de week op de bouwavond van de club alvast het trailer bed in elkaar gezet om te kijken hoe MAZ nummer twee er goed op kon komen nou niet dus..... de wielbasis van de MAZ is te smal dus dat gaat nooit werken helaas.

Toen ging ik even kijken naar optie twee voor de MAZ`jes en na wat meetwerk gaat ook dit niet werken in verband met de lengte bijna 70 cm lang :O

Dus nu ga ik gelijk verder aan MAZ nummero dos :) en gelukkig is al het werk wat ik al gedaan heb niet voor niets geweest op een kleine aanpassing na die ik moet doen.

Dit word het nieuwe beestje de KET-T Recovery vehicle.
DSC_6600.jpg

Ron
 
Da's trouwens een knappe camouflage !
 
Inderdaad GUnit die camo is wel apart en misschien ga ik dit er ook op zetten, scheelt ook weer een hoop chippen en wheatheren als ik de foto aanhoud :P

Ron
 
Dat takelsysteem op zijn rug, heb je dat gekocht of moet je het zelf maken ?
Wel een eigenaardig stuk moet ik zeggen
 
Famo ik had de KET-T al een tijdje liggen en dit is een complete resin kit en na inspectie van de onderdelen is het bijna een copy van de Trumpeteer MAZ vandaar dat ik eigenlijk twee MAZ`s had gekocht om het bouw proces van de resin kit makkelijker te maken.

De bedoeling was om de KET op de trailer te zetten maar dat gaat dus niet door door de te smalle wielbasis en om de KET de Maz te laten trekken wat mijn tweede idee was ging dus ook niet in verband met de lengte (geen ruimte in de vitrine).

Op zich allemaal geen ramp want nu kan ik toch alsnog mijn favoriete onderwerp in onze hobby bouwen, die rare bergings voertuigen.:laugh:
Wat de anderen MAZ betreft die word ooit nog wel gebouwd (of verkocht) met de Shilka achterop ;)

Ron
 
Wat de anderen MAZ betreft die word ooit nog wel gebouwd (of verkocht) met de Shilka achterop ;)
Ron

en ik maar wachten op een betaalbare versie van de Tunguska, de opvolger ervan...

Deze ziet er heel mooi uit, benieuwd naar de cammo die erop komt.

Dat moet je de russen toch wel nageven, de voertuigen stralen pure kracht uit, en hun cammo vind ik meestal wel waauw
 
Haha onze ron gaat weer een bergingsvoertuig maken en met deze camo erop
ben benieuwd
 
Die Tunguska is inderdaad ook wel een apart voertuig zag ik maar qua uiterlijk vind ik de Shilka er beter uitzien.

Wat die Russische voertuigen betreft, als ik overnieuw zal kunnen beginnen met modelbouw en weten wat ik nu weet (dat is niet veel :D) dan zal ik hoofdzakelijk Russisch bouwen want die modellen hebben de laatste tijd toch wel mijn interesse gewekt.
Gelukkig heb ik nog wat Russisch materiaal rondslingeren hier om te bouwen ;)

Ron
 
Ik heb hier die MAZ Tel (scud B) waar ik een tijd geleden een beetje aan begonnen was . Das ook zo'n beest. Maar ja ,wanneer zal dat lukken om aan verder te doen......
 
Ron , deze geeft wel iets aparts en de camo is zeker niet mis

tom
 
Hardcoremedic ik heb geen idee of de MAZ in is op het moment ik heb er pas een zien bouwen op de mij bekende forums.

Vandaag maar even de zaag erbij gepakt en een stukje van het model verwijderd, dit stuk is niets meer dan de behuizing voor de dieseltanks en deze werden later ook verwijderd op late versies van de MAZ om het tanken te vergemakkelijken.
Tevens ook de ventilatie roosters dicht gezet met plastic strip.
DSC_6591.jpg

Uiteraard blijft er dan weer een grote opening over en wat er dan precies op die plek zit kon ik niet terug vinden in de boeken of het internet.
Ik heb dus gewoon een plastic plaat erin gelijmd en het PE rooster ook terug geplaatst en twee hoekstukjes aangebracht op de hoeken van de motor behuizing.
Was even stoeien en als de tanks er voor staan zie je er bijna niets meer van terug.
DSC_6595.jpg

Toen de zijkant nog even aangepakt door er een paar PE luchtinlaten erop te zetten en 40 klinknagels vervangen omdat ik er een paar had weg geschuurd :nowink:
DSC_6594.jpg

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan