Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voortreffelijk werk Ron en wat een dashboard zeg. Die zitbank is knap gedaan.
Een vraagje, is dit een trekker met een automatische versnellingsbak want ik zie dat er maar 2 pedalen in zitten?
 
Ron , ziet er al een ferm beest uit . schitterend interieur van de cabine

tom
 
@ DJs : Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat je de chauffeur, in het eerste gedeelte van het filmpje, hoort schakelen . Als dat juist is ,is er een pedaal tekort of is Ron er ééntje kwijtgespeeld.......
 
Mannen bedankt voor de reacties :)

Hoeveel manen er mee gaan in dit beestje geen idee gezien het formaat kan er een hele kleuterklas mee maar volgens de documentatie zitten er maar twee personen in deze truck.

Famo ik heb geen idee hoe dat stukje gereedschap heet alleen dat de dames en heren het gebruiken bij het maken van die papieren kaarten, de handel is gewoon van een Xactoe zaaghouder daar paste die onderdeeltje prima in.

Ik denk dat het wel zeker een automaat is gezien de hendel aan het stuur bij het echte voertuig en misschien zal het overschakelen wel niet zo soepel gaan als een personen wagen :) en volgens mijn documentatie heeft hij maar echt twee pedalen dus niet ééntje kwijtgespeeld Famo :tongue::laugh::laugh::laugh:

Ron
 
De binnenzijde cabine is bijna gereed :dry:

Even een stappenplan voor het aanbrengen van een stukje PE, gesneden koek voor de PE bouwers maar misschien niet voor diegene die er nog nooit mee gewerkt hebben.
het dakluik
DSC_6557.jpg

Het tooltje van de vorige update in werking met een 0,5mm bolle kop
DSC_6562.jpg

Een van de deuren met het koperwerk, de foto van de deur is door een vergrootglas genomen :O
DSC_6564.jpg

IK denk dat dit een verwarming element is deze heb ik gedraaid uit een staaf aluminium.
DSC_6573.jpg

Helaas geen mooie zonnegordijnen zoals in de Faun maar simpele zonnekleppen ^^
DSC_6576.jpg

En een overzichtje van de cabine wat er zoal is gedaan.
Dakbekleding
Ruitenwisser motoren en bedrading
Zonnekleppen
Leeslampje
Verwarming
Nog een duisteren slang in de hoek van de cabine gemaakt van gewikkeld koperdraad en een krimpkous.
En een bolle kant van de koplamp, in de kit word gewoon een plat rondje weer gegeven, hier moet ik er nog een van maken.
DSC_6579.jpg
 
Ja man, hier word zeer voortreffelijk gebouwd. Knap scratchwerk dat je hier tentoonsteld Ron.
Kan het glazen gedeelte van het leeslampje niet vervangen door een doorzichtig stukje ? bv een lensje van een lamp.

Maar dat tooltje intrigeerd mij mateloos :))en zal er een "queste" van maken :huh:
 
Bedankt Famo en wat dat lampje betreft dat had gekund in transparant plastic maar ik zag daar even niet de meerwaarde van omdat ik daar straks toch niets van terug ziet zoals het meeste werk wat er gedaan is :nowink::laugh:

Misschien word er gedacht dat de dakbekledig een beetje rommelig eruit ziet, geen rechte naden maar op mijn referentie foto`s ziet er ook zo uit dus het is wel goed ;)

Vergeten te vermelden, de dopjes van de dakbekleding zijn met een beading tool gemaakt dit gereedschapje maakt dus echt half ronde klinknagels in plaats van platte schijfjes.

Ron
 
Ron , jawade zeg da is ook prachtig gescratcht , mooie die details ,knap werk

tom
 
Misschien word er gedacht dat de dakbekledig een beetje rommelig eruit ziet, geen rechte naden maar op mijn referentie foto`s ziet er ook zo uit dus het is wel goed ;)

Daar heb ik eigenlijk geen seconde aan getwijfeld, Die russische machines hebben altijd zoiets van " we ronden het af en als het noodzakelijke er maar inzit." Ze zouden ook niet mis staan in films zoals Metropolis en andere futuristische film uit de jaren stilletjes.
 
modelbouw van de bovenste plank zou ik zo zeggen
 
Hey Ron, ge hebt dat precies nog gedaan hé? ^^

Echt knap werk!!!!!




Droop
 
Weer lekker bezig Ron, like it !
 
Mannen nog bedankt voor de reacties.

Ik heb uiteraard niet stil gezeten en ben verder gegaan met de buitenkant van het beestje.
Optivzer werk aan de winkel :laugh: ik had dus een Optivizer tweede hands gekocht op een forum voor 5 euro met verlichting erop en blij dat ik hem had met de werkjes die ik heb gedaan.

Ik had geloof ik al vermeld dat de PE set van Voyager niet veel soeps is, slecht passende onderdelen, te groot en dus niet echt een aanrader voor die enkelen onderdelen die kan of wil gebruiken.

Het lierhuis hier zijn twee stripjes plastic toegevoegd bij het rode streepje.
DSC_6580.jpg

De cabine met zijn handgrepen en tiedowns, geen idee hoe dat in gewoon Nederlands heet?, en hier was ik dus echt blij met die Optivizer :) al de tiedowns zijn geplakt met vernis dat geeft genoeg hechting voor dit soort kleine onderdeeltjes.
DSC_6581.jpg

Aan de voorkant heb ik drie 0,10mm stripjes aangebracht zodat de motorbehuising later netjes uitgelijnt aan de cabine kan worden verlijmd want tijdens een dryfit zag ik dat dit onderdeel bijna een millimeter onder het dak van de cabine kwam te zitten :nowink:
DSC_6582.jpg

Een nog een PE onderdeel wat niet paste en ik moet voorzichtig wat plastic weg schuren om het passend te krijgen.
DSC_6583.jpg

De bovenzijde met wat scratchwerk, de scharnieren van de PE set waren niet om aan te zien toen ik ze erop had zitten ze waren schots en scheef en dat zag je alleen als ze op hun plek zaten en er was ook nog iets niet goed met die scharnieren.
OP het origineel zitten deze scharnieren aan een kant gelast dus geen bouten maar wel bouten aan de scharnierende onderdelen dus dit was ook gelijk opgelost.
Scharnieren zijn gemakt met 0,5mm staaf en 0,10mm dik strip de bouten (wat erop moet lijken) zijn met een beading tool gemaakt een zijn ongeveer 0,2 mm groot.
DSC_6584.jpg

En nog een overzichtje van de stand van zaken.
DSC_6585.jpg

Nu nog wat tiedowns op de motorbehuising en alles even nalopen en weer twee onderdelen dichterbij de finnish :8

Ron
 
Nou ron ,,, ziet goed uit , mooi werk ,,, er zit donders veel etch werk in verwerkt ,,, hij zal wel een paar grammetjes meer gaan wegen ... als ie klaar is ..
 
ron , kan me enkel aansluiten bij de rest , prachtig ,netjes gebouwd , detalis zijn top

tom
 
Tja, zo te zien is het toch moeilijk voor sommige modelbouwmerken om iets passend te maken , wij zitten in hetzelfde schuitje want onze SLT is door dezelfde fabrikant gemaakt !!.
Gelukkig Ron weet ge van aanpakken en breng je het hier wel tot een goed resultaat zie ik. Knap ge-arrangeerd en puik scratchwerk
Ge hebt die kleine stukjes gelijmd met vernis , slim gezien trouwens, maar ik zou de vernis die je errond ziet liggen proberen weg te doen. Want ik denk als je je grond- en andere verven er zult opzetten die randen wel zult zien en vooral bij enig dry-brush werk zullen de randjes nog beter zichtbaar worden.
 
een imposante truck, en een evenredig imposant model... ik volg deze met bewondering..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan