Hoofdsponsor

1/35 Ket-t [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja deze gaat vooruit en goed gebouwd. Komt er ook een interieur in Ron?
 
Amaai Ron , High speed modelling .......
Wel verzorgd gemaakt en mooi model zeg !
 
Hey Ron zie hier onze 2 topics verenigd.

1_DSC_5685.jpg
 
DJs , Mooie foto van die twee bullebakken naast elkaar ook al heef de MAZ mijn voorkeur door zijn eenvoudige onderwerp maar die FAUN mag er zeker ook wezen.
Interieur komt er wel in en die is erg basic in het echte voertuig dus niet al teveel werk denk ik, misschien wel een leuk idee om er een T62 motor in te hangen :)

Gunit inderdaad het zijn rubber banden die ronder zitten.

Famo Higspeed valt wel mee hoor ik denk dat ik iets meer tijd heb om te bouwen dan de gemiddelde bouwer hier omdat ik niet meer werkt.

Ik zag wel dat ik hier en daar nog wel een kabel kan toevoegen die in het zicht zit, dus het chassis is nog niet helemaal klaar.

Het werk wat er nu aankomt heeft wel iets meer aandacht nodig omdat hier wel PE word gebruikt ook al word niet alles gebruikt uit de set omdat dit gewoonweg niet nodig is of Trumpeteer heeft al zelf bijgeleverd dus een aanrader voor de toekomstige bouwers de Voyager set is niet echt nodig zover ik het kan zien op moment.

Ron
 
... ook al heef de MAZ mijn voorkeur door zijn eenvoudige onderwerp maar die FAUN mag er zeker ook wezen.
Interieur komt er wel in en die is erg basic in het echte voertuig..........

Ron ge zou je wel eens kunnen vergissen want als je ziet hoe simpel en goedkoop het interieur van de SLT in werkelijkheid maar in elkaar steekt......De luchtvering van de zetels is waarschijnlijk het ingewikkelste dat in het ganse interieur voorkomt. Met andere woorden, waarschijnlijk veel geld voor weinig comfort (zeker geen luxe)
 
Machtig model! 8)

Ik kijk al uit naar het vervolg van dit verslag.



Droop
 
:laugh::laugh: De faun heeft tenminste nog luchtvering onder de zetels :laugh::laugh: maar het zal ook bij die geen overbodige luxe wezen in het kantoor ;)

Daar ik toch niet helemaal gelukkig was met het chassis ben ik nog even enkele uurtjes aan het stoeien geweest met wat leidingen en een onderdeel wat Trumpeteer vergeten was namelijk de cardanas die de lier aandrijf :ohmy:

DSC_6525.jpg

DSC_6526.jpg

DSC_6528.jpg

En een kleine start met de vloer van de cabine, hier heb ik een stukje plaat met motief ingeplakt, naderhand kwam ik erachter dat de vloerplaat gewoon glad was :nowink: afijn bij de volgende maar weg laten.

DSC_6524.jpg

Ron
 
Ongelooflijk dat die as vergeten werd, maar het is mooi opgelost. Die paar extra details maken toch weer een verschil straks.
 
Inderdaad GUnit niet zo netjes, waarschijnlijk dachten ze dat je er weinig van terug ziet dus we vergeten hem maar :tongue:
Gelukkig was het niet al teveel werk en zit erop ook al zie je er straks bijna niets meer van.

Ron
 
Oog voor detail helpt de ganse zaak vooruit , niet ?
 
Mooi opgelost met die as, het is bijna niet te geloven dat ze zulke dingen kunnen vergeten :O
 
Inderdaad zo`n as vergeten is wel :tongue:

Vandaag het chassis gespoten, eerst in de zwarte primer ideale ondergrond voor een zwart chassis :laugh:
Toen enkelen mist laagjes Navo zwart dat is net iets grijzer dan puur zwart en toen voor de zekerheid het chassis nog een laag glansvernis gegeven.

DSC_6529.jpg

De kist die achterop het chassis komt heb ik in een ietwat rode kleur gespoten om de boel iets te breken want anders is alles zo zwart ;) maar er zal denk ik weinig van terug te zien zijn als de trailer eraan hang :O

DSC_6534.jpg

Toen als test diversen tintjes stof gespoten als basis voor de verdere stofafwerking met de oliverf, misschien werkt dit iets sneller we zullen wel zien.

DSC_6538.jpg

DSC_6543.jpg

Niet alleen bij de Faun bouwers heeft de stuurkolom wat extra`s nodig dus ook bij MAZZIE kwamen er enkelen drukslangen, een stang voor de versnelling? en nog een hendeltje.
Nu komt er aan de onderkant nog iets van een buisje waar alles in moet vallen.

DSC_6545.jpg

DSC_6546.jpg

Nu een duidelijker foto van de vloer in de cabine waarvan ik eerst dacht dat dit niet klopte totdat ik nog een anderen PDF file over de MAZ vond waar wel zo`n soort vloer in zit 8)

DSC_6547.jpg

Het chassis kan in iedergeval nu lekker een paar dagen uitharden terwijl ik verder speel met de cabine.

Ron
 
Je chassis ziet er goed uit zo en met dat stof erop komt hij al helemaal tot leven. Welke kleuren heb je gebruikt voor de stoflagen Ron.
Chique dat ge de stuurkolom detaileerd, laat je een deur open van de cabine?
 
Ron ten voeten uit !!
Chique bedoening ,man
 
DJs ik heb geen idee of ik een deur open ga laten op dat moment dus we zien wel en wat de kleuren betreft voor het stof daar heb Earth en Buff van Tamiya gebruikt met veel glans vernis er doorheen gemengd.

Ron
 
Wat die vloer betreft . Het is te zien als het type is met enkele vernieuwingen op of niet. Bv één uit bouwjaar y heeft misschien enkele verbeteringen meer dan die uit bouwjaar x.
 
Wie zal het zeggen Famo, wat ook nog kan is dat de foto`uit de PDF betandjes van verschillende voertuigen zijn de ene is bijna zeker in handen van een particulier en daar zat dus niet zo`n vloer in of misschien was deze eruit in verband met het op knappen van het voertuig.
Het andere voertuig is nog steeds in militaire handen en deze had dus dit soort vloer erin.
En de andere mogelijkheid is die jij aangeef dat er wat verschil is in het bouwjaar maar ga dat maar eens uitzoeken.

Ron
 
We zijn weer een paar stapjes verder met het interieur.
Het dashbord bestaat uit zo`n 13 onderdeeltjes inclusief decal met metertjes.
DSC_6548.jpg

Na een paar uurtje &^%%*(& heb je zoiets in elkaar geflanst.
DSC_6551.jpg

Ook werd er een nieuwe bank gemaakt uit Magic Sculp om van het plastic uiterlijk af te komen, er is later nog een zitplaats bij gemaakt die ik was vergeten :$
Ook zijn de laatste onderdelen op de vloer aangebracht.
DSC_6552.jpg

DSC_6553.jpg

En dit stukje gereedschap wil ik jullie niet onthouden.
Dit word gebruik als er iets in PE doorgedrukt moet worden, bijvoorbeeld sommigen kisten en spatborden hebben een opstaand motief dit resultaat moet je meestal met een ballpoint bereiken.

Over het gereedschapje zelf, dit word ergens voor gebruikt door hobbyisten die kaarten maken, de kopjes zijn er in verschillende maten zelf heb ik de maten van 0,5mm tot 3mm gekocht in een hobbywinkel die uitverkoop hield :)

DSC_6549.jpg

Ron
 
Goede update Ron, weer een knappe cabine in wording op ons forum. Speciaal stukje gereedschap dat je daar toont. De zitbank vind ik echt goed gedaan, je hebt de plooien in de zitting mooi getroffen !
 
Ziet er weer voortreffelijk uit, vooral die zitbank is geslaagd. Ik vraag mij af met hoeveel ze telkens in die cabine zaten ? Al die knopjes en wijzertjes, tis bijna een vliegtuigcockpit......

Dat instrumentje dat ge daar toont heeft dat ook een specifieke naam ? ziet er zeer interressant uit als ge moet scratchen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan