Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tom cruise war of the world,s tripod diorama . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
nou Luitjes de lut moet maar even wachten ,,, even geen realspace na zoveel modellen ... en ik ben ook nog met een andere diorama bezig het duitse radarstation ,, maar het is lang wachten op de web winkel track and troops ...

dus heb ik deze genomen nu ,,, veel slijp en schuur werk aan resin onderdelen en dan opbouwen stap voor stap , alsie inelkaar zit komt er een laag koper over ,,, voor de extra stevigheid ,,, het is nogal labiel uitziend model ....

s800.jpg
1-parts.jpg


100_5765.jpg




Tot zover ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ola deze ga ik zeker volgen heb je al een idee hoe je het dio gaat aanpakken,heb de film al enkele keren gezien dus ik denk dat je alle kanten uit kan gaan ...
 
Ja dat heb ik ,, het wordt een flink worteltjes probleem ,,, hintje he ....
 
:wow: uit mijn all time favoriete boek,speelfilm ( oud en nieuw) én musical.

succes bubblegum met deze tripod en ik ga met belangstelling volgen.

Fred
 
in jouw handen gaat dit weer een kunstwerkje worden

ga ik volgen
 
Ik zou maar alvast een bordje 'Top Heavy' voorzien :) Mss een gouden tip, pin zeker de verschillende stukken van de poten, want dit is een zeer kwetsbare opstelling. Ik heb ergens gelezen dat deze resine vrij broos is. Suc6 ermee
 
Ja je heb gelijk Jadefalconguard , bij deze zijn er verschillenden delen knoerhard en anderen delen boterzacht ,,, ik heb deze al gescheiden en met 0,3 mm boortjes ingeboort en met hars geinjeckteerd ,vooral met de luchtbellen die diep zijn ingesloten , maar met een 500 watt contructielamp kun je ze zien zitten ..
 
Nou de start is er ,,,, vandaag eerst flink grof alles uit zijn overtollig resin jasje ontdaan ,,, daarna fijn schuren ,, en passen en nog eens passen .
Er waren flink wat lucht bellen in dunne delen ,,, die heb ik verstrekt met stukjes ijzer en die ingelijmd en toen met filler bewerkt ,,,
toen de kop binnekant netjes bewerkt en de inhoud van twee delen tegen elkaar gemaakt met pinnen , de inhoud in de kap geplaats ... en geborgd en een een stukje ruggewervel struktuur erop geplaats en vast gemaakt ook weer met pinnen .

Afbeelding_219%7E4.jpg
Afbeelding_221%7E1.jpg


Afbeelding_223%7E3.jpg
Afbeelding_225%7E4.jpg


Afbeelding_226%7E2.jpg
Afbeelding_237%7E0.jpg


Afbeelding_238%7E2.jpg
Afbeelding_239%7E3.jpg


Afbeelding_224%7E3.jpg
Afbeelding_228%7E4.jpg


Afbeelding_229%7E2.jpg
Afbeelding_230%7E1.jpg


Afbeelding_231%7E2.jpg
Afbeelding_232%7E3.jpg


Afbeelding_234%7E1.jpg
Afbeelding_235%7E2.jpg


Tot zover .......
 
Dat ExSerCo is een pedicure elektrich aangedreven machientje , wat normaal voor de nagels wordt gebruikt ,,,
 
Dit zit er me een praktisch dingetje uit. Vederlicht in vergelijking met een gewone Dremel.
 
klopt je kunt er bijna mee schrijven als een balpoint
 
Nice... Ziet er kwalitatief jammer genoeg niet zo goed uit qua Gieting maar wel qua detail. op welke manier ga je die verven ?
 
Laatst bewerkt:
Mjah je moet nog veel van de details zelf aanbrengen? Is altijd vrij lastig neem ik aan? Maar denk dat je over deze jongens wel genoeg leesvoer gaat vinden...

Mvg
 
Ja klopt Jadefalconguard ,,, de details laten de wensen over ,,, maar de contour lijnen zijn er en ik zal voor het primen eerst nog erover heen graveren en de lijnen iets dieper leggen en al het moet erna nog eens , de paint zal gewoon overlays sprayen worden met tone diepte,s
 
Het opbouwen gaat zijn gangetje ,, ik ben nu met het bekkengedeelte begonnen , eerst stukken weer geslepen en passen .
eerst kleine delen ( soort haaken ) met balletjes wig bevestegings systeem eraan op gemonteerd met weer allemaal borgen met pinnetjes ,,, toen de ruggegraad geborgt met een klemplaat , daarna in het ruggegraad middenin een gat geboord en in de bekkengedeelte ook een gat geboord (3 mm ) en de twee delen aan elkaar vast gemaakt dmv van de ( 3 mm ) pin ..

toen kwam het kopje legs de benen ,, dit moet precies gebeuren anders later veel problemen het monteren en dat het kan afbreken eerst heb ik alle delen grof afgeschuurt ,,, dan komt het fijn afschuuren maar passend en dan alles borgen met pinnen tot en met de voetjes ( drie stuks ) per been ...

Afbeelding_1047.jpg
Afbeelding_1048.jpg
Afbeelding_1055.jpg
Afbeelding_1056.jpg
Afbeelding_1057.jpg
Afbeelding_1058.jpg
Afbeelding_1059.jpg
Afbeelding_1060.jpg
Afbeelding_1061.jpg
Afbeelding_1062.jpg
Afbeelding_1063.jpg
Afbeelding_1064.jpg
Afbeelding_1051.jpg
Afbeelding_1052.jpg
Afbeelding_1053.jpg
Afbeelding_1054.jpg


Tot zover ......
 
Ziet er goed uit. Volgens mij moet je toch meer bij werken dan dat je gehoopt had.
 
Ja dat kun je wel zeggen ,,, vooral luchtkamers vullen ,,, het is mooi deze garage produkten ,,, maar bij het in elkaar zetten stuit je toch op wat prblemen soms ,,, maar dat maakt het boeient om het om te knappen ...
 
Nou luitjes , hij staat , It,s alive ,,, na een metertje 3mm staaldraad te hebben verwerkt in de verbindindingsstukken ... kon ik de kop er rustig in de drie poten laten rusten zonder definitieve verbinding ,alleen mijn papagaai begon aardig te krijssen door deze atacker , zal wel gedacht wat een raar krielkip is dat :? eerst moet alles later opnieuw met filler en extra naschuren ... de plank die ernu onder zat wordt vervangen door een mooier voor als base ,,, deze was nog om um goed in model te krijgen qua pose ...

een ding weet ik zeker ,, dit resin is net van de reepje je weet wel ... bros bros bros
11420_Bros%20Single%2036st.jpg


Afbeelding_019%7E19.jpg
Afbeelding_020%7E15.jpg
Afbeelding_021%7E14.jpg
Afbeelding_022%7E20.jpg
Afbeelding_023%7E19.jpg
Afbeelding_024%7E17.jpg
Afbeelding_025%7E13.jpg
Afbeelding_026%7E15.jpg
Afbeelding_027%7E14.jpg
Afbeelding_028%7E10.jpg


Afbeelding_041%7E8.jpg
Afbeelding_029%7E9.jpg
Afbeelding_031%7E11.jpg


Afbeelding_032%7E9.jpg
Afbeelding_033%7E12.jpg
Afbeelding_035%7E10.jpg


Afbeelding_037%7E12.jpg
Afbeelding_039%7E6.jpg


Afbeelding_040%7E10.jpg


Tot zover ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan