Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tom cruise war of the world,s tripod diorama . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi uit!
Maar ondanks de ijzerdraad blijft het wel een wiebelig project lijkt mij:ohmy:

Fred
 
Ja klopt fred ,,, ik heb de stand ook verandert ,,, ik heb de benen naar buiten staan alsof de kop naar beneden komt oftewel inzakt om bij de grond meer te komen ...
 
de basis kleur zit nu op de benen ,, maar ik moest drommels veel schuren ,, na de eerste primer laag kwamen de oneffenheden naar boven ,,, schuren schuren en nog eens schuren met waterproof ,, ik heb daarna toch de stand van de benen enigsinds verandert door ze op te spannen tussen nagels en toen de metabo verfkrabber fohn erover ... ze bleven mooi in stand staan onder belasting ,,,en alle details contouren ingegraveerd oftewel iets dieper gelegt ...

toen de eerste primer laag , weer schuren en dan de glanzend zwarte verf erop gepoten en metalic donker bleu en als laatste donker ijzer ,,, maar alle kleuren waren net niet opgedroogt voor overlapping , morgen de details en licht wash erover ... en dan met de kop verder ...

even de flits erop en je ziet de fijne bijna niet ziende kleur blauw door het ijzerkleur heen
Afbeelding_007_%284%29.jpg


Afbeelding_008%7E14.jpg
Afbeelding_009_%284%29.jpg
Afbeelding_010%7E14.jpg


Afbeelding_011_%284%29.jpg


Tot zover ....
 
ziet er heel goed uit, benieuwd hoe de kooien die eronder hangen eruit komen te zien. Een kennis heeft deze tripod gescratched, en had voor de poten gewone tigen (draadstangen) gebruikt.
 
Heel mooi gedaan kijk al met spannig uit naar een volgend update...;)
 
Prachtig, ik las het boek, als tiener zag de oude film, vond er niets aan, zag de moderne film, en vond die mooi, alleen heel erg jammer dat heel de film geruïneerd word door toch nog eventjes op het einde te vermelden dat heel die invasie van de marsianen tot stop gebracht wordt een zekere gozer genaamd "God" (is dat die kerel die in het begin in die havenkraan zit of zo ?) ken ik overigens niet hoor.

Maar enfin.... waar kan je tegenwoordig Bross repen kopen, was ik als kind al verzot op :D
 
Dany , die reepjes zijn gewoon nog te koop bij de super ....


Vandaag een plank gehaalt in een driehoeksvorm als base ,,, die wordt morgen alvast bewerkt ,,, verder heb ik op de rug de stekels aangebracht dmv 0,45 mm staal draad en jawel heel toepasselijk de eerste druppel bloed lag op het model , ik prikke me aan de dunne pinnetjes ,,, die dunner zij dan een injecktie naald ...
Toen de spagetti achtige armen gedaan . eerstverwarmt en in kronkel pose gezet en daarna bevestigd ...


Afbeelding_015%7E19.jpg
Afbeelding_016%7E19.jpg


Afbeelding_010%7E15.jpg
Afbeelding_013%7E16.jpg


Afbeelding_014%7E16.jpg


Afbeelding_017%7E18.jpg
Afbeelding_018%7E18.jpg


Afbeelding_019%7E20.jpg
Afbeelding_021%7E15.jpg


Tot zover ......
 
jawel heel toepasselijk de eerste druppel bloed lag op het model , ik prikke me aan de dunne pinnetjes ,,, die dunner zij dan een injecktie naald ...

let op van de bacteriën, deze waren in dit geval ook killers ;-)

ziet er goed uit, benieuwd naar het vervolg
 
Nou de tripot staat weer inelkaar ,,, de armen zij gemonteerd , de uiteinde gaten voor het lozen van het menselijk bloed zitten erop ,,,verder zitten de vangkooien erop dmv van een pin verbinding, toen heb ik de voetjes langer pinnen gegeven voor meer stabiliteit ,,, ze gaan ook door de houten base heen .
Morgen de kop nog eens na lopen en naschuren voor de eerste primer laag erop kan ...

Afbeelding_023%7E20.jpg
Afbeelding_024%7E18.jpg
Afbeelding_026%7E16.jpg


Afbeelding_028%7E11.jpg
Afbeelding_029%7E10.jpg
Afbeelding_030%7E12.jpg


Afbeelding_030%7E12.jpg
Afbeelding_031%7E12.jpg
Afbeelding_033%7E13.jpg


Afbeelding_034%7E11.jpg


Tot zover ..........
 
de eerste druppel bloed lag op het model

Bloed is goed en bloed moet :laugh:

Maar dit word een schitterend model Bubble, en om eerlijk te zijn vond ik de originele eerste versie van de film beter en dan heb ik het nog niet over de CD met de muziek die ook eens is uitgebracht .....prachtig en vooral de cover van dat die CD is om te smullen.

Ron
 
Zo dat gaat snel, zit al in elkaar zo... ben benieuwd naar de kleuren die je gaat gebruiken. :)
 
Ja ,amaai zeg. Ik heb hier deze topic eens overlopen en dat ziet er zeer goed uit
 
Dankje Luitjes ....

vandaag bezig geweest met de base en het grondstuk van resin ,,, eerst goed het driehoek resin stuk vast gelijmt en daarna met een mix de rand met schuinkantje afgewerkt ,,, ik wou vandaag de tripot kop spuiten in de primer ,, maar geen weer voor ... dus meschien morgen , verder heb ik nog gewerkt aan een nieuw moonbase diorama met moonboot en de lunar rover wiel afdruk in maanzand afdruk ..,die randen zijn ook gelijk afgewerkt want ik had nog mix over ... maar dit diorama wordt een ander keer afgemaakt ...

Afbeelding_035%7E11.jpg
Afbeelding_036%7E12.jpg
Afbeelding_037%7E13.jpg
Afbeelding_038%7E9.jpg
Afbeelding_039%7E7.jpg
Afbeelding_042%7E8.jpg


Afbeelding_040%7E11.jpg


Tot zover .........
 
Dit is toch zo'n mooi dio,moest ik een jurylid zijn tijdens een wedstrijd dit dio zou Goud van mij krijgen....
 
HO HO dank danny ,,, maar hij is nog niet af ,, het mooie moet nog komen ....
 
Wat is dat voor mix Bubblegum, het lijkt wel papier-maché:O

Fred
 
Fred , dat papje is een zandmixje met wit betonpoeder en drupje water ,,, , dat wordt knoerhard ...
 
Gisteren avond kon ik de kop toch in de primer zetten , en vandaag eerst een tentakel vervangen in een grijp tentakel ,, ik had nog kinderfiguurtjes op die schaal en heb het kind ( Rachel Ferrier ) haar echte naam ( Dakota Fanning
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dakota_Fanning ) geschildert zo goed als het kon ,, zeer klein dit popje ,, 9mm hoog .er waren wat goede foto, s van met wat ze droeg in de film ,, zeer kleurrijk ..en toen na de basis kleuren van de kop in de tentakel geplaats en het is net of het kinf naar de menselijke kooi vervoerd wordt , achter onderaan ....
Na het primen kon overlays de kleuren erop , eerst zwart , toen blauw , toen hard staal alles net niet opgedroogt bij het overspuiten , als laatste een snufje goud met smoke ,,, het inkleuren van de vlakken komt morgen ... donkere vlakken en de driehoeks vlakken aan de zijkant in paars en cherryred .... en dan alle details ... genoeg nog ...

Afbeelding_057%7E10.jpg


arts-graphics-2005_1165051a.jpg


Afbeelding_059%7E10.jpg


Afbeelding_052%7E11.jpg
Afbeelding_055%7E8.jpg


Afbeelding_070%7E6.jpg
Afbeelding_066%7E8.jpg


Afbeelding_063%7E9.jpg


Afbeelding_067%7E7.jpg
Afbeelding_072%7E9.jpg


Tot zover ........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan