Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Furioza

Guest
Jawel ik ga weer een ander modelletje starten. Zoals iedereen wel weet loop ik a een beetje stuk met de KD. Ik heb het een en ander besteld. Maar dat zal nog even gaan duren voordat ik het heb. Maar dat zal niet geven dat komt het model ten goede. Nu ben ik naar de Modelbouwwinkel in Rotterdam geweest en daar toch wel een paar uurtjes besteed. Modelbouwwinkel Van Nieuwenhuizen is een leuke winkel met een heel goed assortiment voor iedereen. Daarbij vond ik de servic en het sociale gesprekje erg leuk. Daar is dus ook een kit uitgekomen. En dus kan ik weer lekker bouwen op mijn lekker kleine ruimte. Ik bouw de KD aan de keukentafel en moet dus steeds weer opruimen en weer pakken. Wanneer dit niet moglijk is. Kan ik lekker aan dit kitje werken. Ben ik toch nog bezig. Nu zul je je misschien afvragen waarom niet verder aan de Marseille. Die kan ik heel makkelijk antwoorden. Sympelweg niet veel zin in. Het model staat een beetje tegen, terwijl de resultaten wel goed zijn. En dus besloten om deze in het droogdok te laten staan voor het moment dat ik er wel zin in heb. Het gaat immers om het plezier.

Op de een of andere manier ben ik gegrepen door het vliegdek schepen gedoe. En dus kom ik thuis met een vliegdek schip. De lengte is nog lekker te overzien. En pas dan ook gemakkelijk op mijn werkbankje en staat nu te pronken naast de Uboat. Waar ik nu mijn schilder werkzaamheden op het oefenen ben. Dit is dan het leren vervuilen ben beviezerikken zoals Ron dit zo mooi kan.

Maar nu gegoeg gelueterd.

De plaatjes.

1_SANY1328.jpg
De doos. Hier zit alles in. De schaal van het schip. 1 : 700 en heeft dan een totale lengte van. 481 mm en is voorzien van heel veel onderdelen. Dus voor mij als plakkert extra aantrekkelijk. 737 parts staat er op de doos. Dit zal dan ook incl vliegertjes enzo zijn. En er zit een kleine PE bij.

1_sany1329.jpg
Dan gaat de deksel open en zien we dit. Ik had het al in de winkel mogen bekijken. Dat vond ik dan ook echt super. Dan kan je meteen zien of er veel flasch enzo aan zit. Dat is dan in dit geval niet zo. Mijn eerste keer een schip van dit merk. (Trumpeter) Maar dat zullen we bij de volgende foto update wel zien. Ik heb nu de verdere inhoud wel voor jullie vast gelegd. Maar dan nog met het plastic er omheen. Dat laat ik zolang mogelijk zitten.

Het enige is dat ik een keuze kan maken voor een waterlijn model of een volschip model. Ik ga voor een volschip.

1_sany1330.jpg
Nu heb ik het dek twee keer. Een keer als een clearparts. En eenkeer als een grijs dek. Nu weet ik alleen niet echt wat daar nu de bedoeling van is. Misschien dat iemand het mij kan uitleggen. Het Hangaar dek is dan ook clear. Voor inkijk misschien. Maar hoe zou je dat dan moeten doen?

1_sany1331.jpg
En dan de inhoud. Maarliefst 37 gietraampjes. Met heel veel hele kleine onderdeeltjes. Heeft imand een microscoop voormij.

1_SANY1332.jpg
En dan de romp. Deze is dus voor zowel een waterlijn als een volmodel te gebruiken. Met dan natuurlijk het onderwaterschip en een deel van de hangaardek erbij. Ook hier weer een transparant als een grijs deel. De onderwaterschip delen zijn rood.

1_SANY1333.jpg
Natuurlijk kon ik het even niet laten om eens te zien hoe het formaat zou zijn als het gedeeltelijk in elkaar zou zitten. Dus daarom maar even een dryfitje gemaakt. Met een liniaaltje van 15 cm erbij voor de juiste maat aanduiding. Is dus erg klein maar zeer gedetailleerd.

1_SANY1335.jpg
Het is nog veel werk. We zullen zien

Ik ben dus donderdag naar Rotterdam geweest en vandaag een heledrukke dag gehad met het installeren van een laptop. Ook nieuw gekocht. En moest gelijk natuurlijk weer wat programmatuur schrijven voor het een en ander. (Linux) Lekker zelf mijn programma's en software schrijven. En morgen eindelijk weer een keer zilte zeelucht snuiven waardoor ik zondag een update kan maken hoop ik.

Pffff, wat een intro is het geworden. Ik hoop dat jullie hier veel leesplezier aan gehad hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker zelf mijn programma's en software schrijven.
Damn ik wilde dat ik dat ook nog kon... kon het destijds.... ten tijde van Basic... indien iemand nog weet wat dat was ;)


In ieder geval, ik zal deze bouw zeker volgen, aangezien ik nog steeds een kitje moet aanschaffen voor een GB (Group Built) op een amirikaanse site, en ik in de richting van Trumpeteer dacht.


Oooh mijn frank (tjah, spreekwoorden volgen de euro niet he) valt net... de Nimitz... mijn favoriet vanwege Final Countdown :-)
 
Damn ik wilde dat ik dat ook nog kon... kon het destijds.... ten tijde van Basic... indien iemand nog weet wat dat was ;)

yup, dat ken ik nog...... samen met pure machinecode waar je nog de stacks moest zelf flushen en de registers moest kopieren en dan een vlagje zetten......

Oeps, we dwalen af, dit is hier een modelbouwforum en geen pc-kransje......Toch nog altijd leuk een beetje nostalgie :rolleyes:

[on-topic]
Rik, dit ziet er een veelbelovend topic uit.
Je vergeet toch niet de progressie van je u-boat hier neer te pennen hé? Want deze wil ik eens bestuderen, gezien ik ook nog een 3-tal grijze dames in de stockpile heb zitten/liggen.
 
We gaan er zeker terug veel leesplezier en leerplezier aan hebben Rik.
Mooi project terug.
 
Aha... de Nimitz... één van m'n favoriete carriers (de USSR Admiral Kuznetsov vind ik de topper).

Ik zal dit draadje zeker op de voet volgen.

Veel succes, Rik.


Droop
 
@ Dan Cooper. Tja dat van die Franken. Dat ken ik. Ook ik denk nog wel eens terug aan de florijn. :D Helaas is dit vervlogen tijd waar we nog slecht over kunnen dromen. :D

@ Dan Cooper en Exserco. En ja, dat Basic ken ik ook nog. Werk ik nog wel eens mee. Vroeger maakte ik daar spellen mee op de MSX en commendoor 64. Geweldig. Linux werkt eigenlijk niet anders.

@ Droop,
de USSR Admiral Kuznetsov vind ik de topper
ik weet wat je bedoelt. Maar die hadden ze niet staan. Dat wil zeggen niet zo klein. Dan had ik weer een model van een ruime meter. :confused: En was van een een of ander rusisch/pools merk Svesda of zo. Zag er heel beroerd uit ook En daarbij was de prijs daarvoor veel te hoog vond ik.
 
Zvezda is idd een Russisch merk, dat wordt verdeeld door Italerie. Nochthans heeft Zevezda toch een paar zeer mooie kits (zie bijvoorbeeld hun "Hansa Kogge"). Maar ja, die Russen weten inderdaad ook wel wat flash is en bevooraden de klanten er ruimschoots mee ;-)

heh... "ruimschoots" afkomstig uit de nautische "taal" eveneens ;-)
 
ziet er heel klein uit
niks voor mij (denk ik )met mijn dikke vingers
veel bouwgenot
zal het nog volgen
 
Jongens veel dank voor de leuke reacties. Hebben jullie aanvullende info of eventueel nog referentie plaatjes cq sites. Dan hoor ik dat graag. :D

Maar voor nu dus een kleine update. Niet zoveel kunnen doen. Dit ivm drukte met van alles en nog wat.

Wat mij in het bijzonder opviel is dat het onderwaterschip in totaal een mm tekort was. Dit zou volgens mij niet moeten mogen. Ook is deze niet geheel netjes volgens de lijn van de romp. Dit heeft dan ook gelijk het resultaat gehad dat ik veel te plamuren had. :mad: (Ik had dit niet verwacht bij het uitpakken van de doos.) En dat vergeleken met de prijs van dit scheepje is dat toch weer jammer.

2_SANY1340.jpg
De vorm is niet geheel juist en ook nog eens tekort. Dit onderwater schip heb ik dan maar in het midden van de totale lengte gelijmd. Dan kan ik dit nog enigzins bijwerken met zowel een beetje vijlen en schuren als met plamuren.

2_SANY1341.jpg
Er werd mij gevraagd om even een plaatje te laten zien van de vliegertjes. Ik heb alleen nog niet opgezocht welke het zijn. ;)Ik heb hier dus dan ook totaal geen verstand van. wacko

1_SANY1342.jpg
En zo zitten ze dan met zijn (of is dit ook haar) tweeën in.

2_SANY1343.jpg
En zoals ik al schreef, aan het plamuren. Dus om de kleine details maar te beschermen, gezien bij het vliegtuigdeel, maar een plakbandje er omheen.

1_SANY1344.jpg
Na een keertje of wat bijplamuren ziet het geheel er nu zo uit. We gaan nog het een en ander bijwerken. Maar het is al aardig glad.

1_sany1345.jpg
En een overzichtje. De bouwbeschrijving die er onder ligt is een A-4 formaat boekje. :D Dit is handig als ref. maat aanduiding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al aardig uit, mooi geplamuurt :rolleyes:

Je bent terug goed bezig zoals altijd.
Die vliegtuigjes zijn volgens mij F-14's

F-14.jpg
 
Dat lijkt idd best wel aardig. Ik heb het alleen nog niet na kunnen zoeken. Staat ook niet op de doos. :mad:
 
Inderdaad heel mooi geplamuurd, welke plamuur gebruik je hiervoor,
is dat ook die van de Action ?
 
Ik heb het nagezocht het zijn idd f-18 vliegertjes. Ik heb dus. ook nog heli's en van die vliegertjes met zo'n schotel op de rug. Maar ik denk iig dat ik daar een hele kluif aan zult hebben.

@ Carl. Dit is idd de plamuur van de action. Ik gebruik deze bijna overal voor. En de hechting op kunststof is super. Dus dat is ook een goed voordeel samen met de fijne structuur van deze plamuur. :D

Ben nu bezig met tuin enzo. :mad: maar ga vanavond weer lekker verder en plakken.
 
Die met de schotel op de rug zijn de E-2 hawkeye ;) De heli is vermoedelijk een SH-60B "Seahawk" (deze ga ik misschien hier nog een keer bouwen in schaal 1/48)
 
Die met de schotel op de rug zijn de E-2 hawkeye
Wat doet die schotel eigenlijk. Ik kan mij niet echt voorstellen dat het vliegtuig daarmee vliegt. Hij heeft al vleugels? wacko

Best grappig eigenlijk. Ik moet straks iets bouwen waarvan ik helemaal niets af weet. :eek: Maar goed. Misschien maar eens Googlen dan.

Nu eerst een kleine update.

Moet nu weer allerlei kiertjes enzo dichtkitten. Is niet zo leuk met al die details. Je schuurt ze snel weg. Zelfs met afplakken. Het zit zo vol met leidingen en enzo dat je gemakkelijk iets raakt. De binnenkant zit nu in elkaar. De schotten voor de compartimenten zijn er in gelijmd. Het voorste compartiment zit nu dicht en het achterste die is open. Ik wil er een lampje in maken zodat er bij inkijk ook licht is. Iemand tips. Zal straks even een plaatje schieten van hoe het er nu uit ziet. Het lampje is alleen bedoeld om te zien hoe het er vanbinnen uit ziet. Dus het moet op een beetje strategische plaats komen te zitten.

1_SANY1387.jpg

De binnenkant. natuurlijk valt het dek er zo overheen. Dan is er alleen nog door de zijkant bij de liften nog naar binnen te kijken. Dat vind ik leuk

1_SANY1388.jpg

Omdat de schuifdeuren open staan, zijn de liften in de beneden stand gezet. Daarop komt straks gewoon een vliegertje te staan. Ik moet ze toch ergens kwijt.

1_SANY1389.jpg

Detail, details, meer details, meest details. :eek:

1_SANY1390.jpg

En zo zien we dat ik lekker mag kwasten. :eek:

Nu hoop ik dat er een oplossing komt voor mijn lampjes uitdaging. Het hoeft maar één lampje te zijn. Een ledje zit ik aan te denken. Die zo alles netjes verlicht van binnen. Maar het is ook niet de bedoeling dat hier zo een fel lampje in komt dat het licht als een lantaarn naar buiten schijnt. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doet die schotel eigenlijk. Ik kan mij niet echt voorstellen dat het vliegtuig daarmee vliegt. Hij heeft al vleugels? wacko
Die schotel zit wel degelijk op dat toestel hoor. De Hawkeye is een waarnemingsvliegtuig en die schotel is een draaiende radar.

Verder een prachtig update, Rik. Ik kijk al uit naar het vervolg.


Droop
 
Wat doet die schotel eigenlijk.

In die schotel zit een radarantenne.

De E-2c Hawkeye is de kleinere marine versie van het E-3A AWACS radartoestel.

Het wordt gebruikt om ver van het vliegdekschip patrouillevluchten uit te voeren en andere vliegtuigen naar mogelijke bedreigingen te begeleiden.

Je kunt ook de schotel weglaten, dan heb je de transportversie,
 
Ja, die heb ik gezien. Schitterend spul zou ik graag willen hebben, kan daar alleen niet bestellen. Geen betaling via de masterkaart enzo, ook niet handig via internet. Dus ik weet ook niet waar ik ze dan vandaan kan halen. De modelbouwwinkel waar ik het schip heb gekocht al gebeld. Maar die wil geen PE bestellen. Dit omdat het anders te duur word en hij dan een grote order ineens moet plaatsen. Eentje kan blijkbaar niet.

Maar het is de tip zeker waard. Zij hebben echt mooi spul. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan