Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan weer een update, dit keer weer een aantal plaatjes. Ik was nog steeds niet tevreden met de antennes die er op zaten. Dus de oude er maar afgehaald. En het schip voorzien van nieuwe. Deze zijn dan door mij zelf gemaakt van messing draad. Dit is dunner en ook daardoor meer in de schaal van het schip. Echt veel dunner durf ik niet te gaan. Dan buigt het toch te snel krom. Er zit immers een einde aan.

1_SANY2009.jpg
Een maat nemen, Dus gewoon overnemen van de maat langs de oude op. Verdere info heb ik hier niet echt van. Dus ik neem aan dat dit de beste wijze is van de antenne uitbeelden.

1_SANY2010.jpg
Even gesoldeerd. Dat is toch steviger dan lijmen. Nu zit daar wel een kleine bobbel op. Dat heb ik zo speciaal gedaan. Die knijp ik straks als een vislootje samen plat. Waarna ik de overtollige delen afvijl. Dan is het antennetje ook niet meer van op elkaar liggende delen maar als een geheel.

1_SANY2012.jpg
Hier alvast in de sokkel gelijmd. Ik houd dus wel een deel van het plastic antenne over. Dit vanwege de voet die kan draaien.

1_SANY2013.jpg
En dan de gemakkelijkste, een rechte. Deze hoeft niet gesoldeerd te worden. Er zit immers niet aan. Maar het is wel dunner dan de vorige, hier komt nog een vergelijkings foto van.

1_SANY2014.jpg
Zoals ik al schreef, een vergelijking, dit is toch beter dacht ik zo.

1_SANY2015.jpg
Hier ee overzichtje, van de opnieuw te bevestigen antenne. Het plastic zit er nog op. Dan snijd ik deze er af. En kan die op het dek klaar ligt er op gelijmd worden. Hiervoor boor ik een gaatje in het sokkeltje. En daar lijm ik de messing antenne dan in.

Natuurlijk word vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik al schreef, word vervolgd.

Nee hoor even een overzichtje.

1_SANY2017.jpg
De antenne met de schotel zullen we maar zeggen, rechts onderin. Die heb ik laten zitten. Dat werd toch te veel prutswerk om deze mooi overnieuw te maken. Dus deze maar even een beetje afgekrabbelt (heel voorzichtig) met een mesje. Er staat zelfs al een vliegtuig klaar voor vertrek.

1_SANY2016.jpg
En dan een laatste overzichtje. Een overal foto is niet goed te maken, dit vanwege de detail die dan weg valt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Ziet er erg goed uit cute
Leuk hé die koperdraad ? Vind je ook dat de uiteinden er (door het knippen met een kniptang) uitzien als een schroevendraaier ?
Ik plaats de stukjes koperdraad in een platbektang en schuur de uiteinden met een vijl een beetje rond. Is wel een héél klein detail, maar het ziet er dan best leuk uit.

Dit wordt een pracht van een carrier :k

Groeten

Pascal
 
Pascal. Als je een oud mesje hebt, dan kun je de koper of messingdraad door onderdoor laten rollen op een harde ondergrond. Er ontstaat dan een inkeping die zal dan door de rollende beweging gaan breken. :D
 
Hey Rik,

Bedankt voor de tip :k Die ga ik zeker kunnen gebruiken.

Groeten

Pascal
 
Die antennes zien er veel beter uit dan de originele, Rik.

Als je nog dunner wilt gaan, dan kan je gebruik maken van bv. stalen gitaarsnaren.



Droop
 
dat is een mooie tip. Maar ik heb op mijn western gitaaar rock snaren van 0.2mm en die zijn dikker dan deze messing draden. En zijn dan van staal en dus moeilijker te solderen. Maar wel dank voor het meedenken.
 
En dan weer een kleine update met natuurlijk weer foto's.

1_SANY2020.jpg
Het eiland voor het eerst geschilderd. En natuurlijk komen zo dan gelijk de kiertjes zichtbaar in beeld. Dan mogen wij zelfs met dit kleine spul gaan plamuren. Maar ach het hoort erbij toch. Dan is het ook wel leuk om dit te doen. Omdat je dan het model van een plaksel tot een mooi geheel ziet worden. En dat geeft dan weer juist die voldoening.

1_SANY2021.jpg
Even nog een plaatje van de voorkant. Dan is het ook gelijk goed zichtbaar dat ik de ramen heb opengelaten. Hier worden later nog de raamstijlen op geschilderd. Maar eerst netjes drogen.

1_SANY2022.jpg
Als het dan droog is. Kan er geplamuurd worden. Er zitten kleine kiertjes zo hier en daar, daar komt dan straks licht doorheen, maar geeft ook zonder licht een slordig effect. Ook dit mag dan weer even drogen alvorens er geschuurd kan gaan worden.

1_SANY2029.jpg
En dan zo het resultaat van het schuren en nog een klein laagje verf erover. En om te testen of het allemaal wel goed dicht is geschilderd, dit zowel aan de binnenkant zwart als aan de buitenkant met grijs, om te zien of er geen licht doorschijnt. En dus een lampje er in gestoken. Met dit als resultaat. Zoals je kunt zien zijn de raamstijlen dus ook netjes geschilderd en heb je allemaal kleine vierkante raampjes zoals het hoort op dit schip.

1_SANY2030.jpg
En dan ook weer even op het dek bezig geweest. De boarden voor het opstijgen heb ik aan de achterkant dicht geklpt, dit omdat daar een aantal vliegtuigen geparkeerd gaan worden. En daar geen vliegtuigen vanaf opstijgen in mijn setting. De voorste twee naast elkaar, worden wel omhoog gezet. En dan daar een vliegtuig voor. Maar zover ben ik nog niet. De boarden worden op dit moment geschilderd. En de vliegtuigen tja, daar ben ik ook nog wel even zoet mee. :|

Tot de volgende keer. :k
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Het eiland ziet er heel mooi uit, en dat lichtje geeft het toch wat extra cute
De raamstijlen heb je erg netjes geschilderd, puik werk Applaus Applaus

Ik weet het niet zeker, maar heeft zo'n eiland niet van die groen getinte ramen ?
Zoals op deze foto's :

cvn-70-island.jpg

cvn-74-award.jpg
Bron : CVN-68 Nimitz-class

Misschien dat je er een stukje groen doorzichtig plastic kan achter steken ? Ik denk dat dat wel een mooi effect geeft als het lichtje aan is.

Groeten

Pascal
 
Wat betreft de groene waas. Tja daar heb je gelijk in. Ik was nog aan het zoeken hoe ik dat moest doen. En nu door jou foto's zag ik het licht ineens. :|
Van Warhammer heb je inkten. Die kun je heel gemakkelijk aanbrengen en is heel dun. Daar kan ik dus een mooie waas mee aanbrengen zodat als het licht uit is, deze ook te zien is. :k Dank voor de info weer. Eerst maar eens verder typselen. Zie eigen site. :|
 
Het groen voor de ramen zou je eventueel ook met clear green van Tamiya kunnen aanbrengen, Rik.


Mooi werk hoor! B:


Droop
 
Dat zou ik idd kunnen doen Droop, maar ik heb die inkt nu eenmaal in huis. En dan hoef ik daarvoor niet voor een potje verf naar een modelbouw winkel. Ik ben dan vanuit mijn woonplaats tot de eerste de beste winkel die ik tegen kom zo'n 3 uur met de trein onderweg. Dan ben ik dus een gehele dag kwijt. En dat is nu net iets teveel van het goede. :|Dus probeer ik het maar eerst met een inkt van Warhammer. Uit ervaring weet ik dat dit goed spul is. En dat dit straks zonder problemen overgespoten kan worden met revel. Dus dat is natuurlijk ook weer fijn.

Maar we zijn weer een stukje verder. Pascal dank voor de hint. Ik heb deze dan ook gelijk weten toe te passen. Ik heb daar natuurlijk ook weer wat plaatjes van gemaakt.

1_SANY2066.jpg
In den beginne, den eerste druppel groene inkt. Daaruit schiep ik dan talloze groene raampjes. Jawel het werkt uitstekend. Natuurlijk eerst een profje gedaan op een stukje dat over is he.

1_SANY2067.jpg
En dan het resultaat. Nog mooier dan verwacht. De raampjes vallen nu dan ook net iets meer op. Er zit wel een nadeel aan verbonden. De oneffenheden vallen dus nu ook meer op. En mag ik dus nog en beetje gaan bijwerken. Maar dat is nu even de uitdaging. Het blijft heeeeeel klein allemaal hoor.

1_SANY2069.jpg
Even kijken waar er hier en daar nog iets moet bijgewerkt worden, ben al op de helft denk ik. Maar nog werk genoeg. Wat kan zo'n klein onderdeeltje toch veel werk met zich mee brengen he. Kan je net zo goed een grote bouwen. Ben je misschien nog wel sneller klaar.

1_SANY2070.jpg
Dan maar het lampje op het dek gesosdeerd. Ik heb een messing staafje in het dek gestoken waar ik dus eerst een gaatje heb geboord. Dan het lampje op het messing staafje gelijmd. Dit om ervoor te zorgen dat dit lampje netjes op zijn plaats blijft. Het wil nu eenmaal niet zweven.

1_SANY2071.jpg
En dan mag het eiland eens passen op de plaats waar dat deze moet komen. Het lampje zit dus mooi op de goede plaats. Het eiland past dus netjes op zijn plek en het lampje schijnt ook op de jiuste wijze vind ik. Dus de operatie is geslaagd.

Tot de volgende keer dan maar weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Het eiland ziet er zeer mooi uit cute
Die groene ramen staan wel leuk denk ik, en ze vallen nu ook wat meer op.

Toch wel heel knap wat je met die lichtjes doet, moet ik toch ook een proberen bij een toekomstig project :k

Groeten

Pascal
 
Ik denk dat die lichtjes in jou Ferrari ook heel mooi zullen staan. Dan kun je zelf het daschboard verlichten als je met glasfiber gaat werken. Ik weet zeker dat je dat kunt, maar je moet dit dan wel goed inplannen om dan de kabels goed weg te werken.

Enne bedankt voor het compliment.
 
Slim gevonden om dat lampje op een messingstaafje te gaan lijmen. B:


Droop
 
En zo dus weer verder he. Zie foto's.
1_SANY2081.jpg
Nu is het lampje groen, dat geeft een beetje ander licht, en het is dan niet meer zo fel.

1_SANY2083.jpg
En de kraan, ook die heeft de Nimitz

1_SANY2084.jpg
En weer aan de decal. Deze zit er net op en mag nu drogen van de Sol. wat een kwast strepen. Ik zie dat nu met de vergoting pas. Daar word je toch wel even stil van hoor. Maar gelukkig is dit een macro foto. En dus niet zichtbaar met het blote oog.

1_SANY2085.jpg
Eenmaal gedroogd, en hier en daar de roosters weer zwart geschilderd. Zijn we ook daar weer mee klaar. Er zijn er meer op gezet, maar niet alles decalletje gefotograveerd. Anders word het zo saai. En weer die strepen he. Maar goed.

1_SANY2086.jpg
En op zijn plaats. Het eiland zit nog iet vastgelijmd hoor. Er moeten toch nog wel een aantal zaken opgemonteerd worden alvorens ik deze ga vastlijmen. Dus dat voor later.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Heel clever van je dat groene lampje, het effect zal nu nog mooier zijn cute
Is het een groen lampje of heb je het groen geschilderd ?

Groeten

Pascal
 
Idd, het zwakt het een beejte af. Dan lijkt het net iets mooier en dus ook gelijk wat egaler. Moeilijk op foto vast te leggen dat licht. Maar het ziet er echt beter uit.

Verder idd. Het is geschilderd, met de inkt van Warhammer verf. Dus dat doet het hier ook goed.
 
Er moet mij toch iets van het hart. Iedereen die ik heb gesproken tot nu toe en zich bezig houd met kitjes bouwen. En dus niet zelf scratschen, vinden dat Trumpeteer een van de betere merken is. Nu scratsch ik eigenlijk zelf heel veel. En zo af en toe bouwde ik een Revell kit. Dit is en was eigenlijk mijn enige referentie. Wat zou moeten zijn voor deze prijs is dat de detail goed is, de pasvorm goed is, de afwerking goed is, de handleiding goed is.

Maar als ik deze tegen Revell af zet die volgens de kenners minder goed zou zijn. En voor mijn niet onbelangrijk vele malen goedkoper. Dan zie ik dat de Trumpeteer kit toch veel lager scoort op de bovengenoemde punten, en geeft mij het gevoel heel veel, veel te veel betaald te hebben.

Zo ben ik constant bezig met de lospunten van het gieten te verwijderen, de zg sinkholes. En dan ook nog het detail op de juiste plaats aan te laten sluiten, om nog maar te zwijgen over de slecht passende onderdelen. Ik heb hier ruim 89 euro voor betaald. En zou voor de het zelfde schip van Revell zo'n 35 euro betaald hebben. Dit is dus een heel groot verschil, waar je volgens mijn mening iets meer van had mogen verwachten.

Nu weet ik dat ik mensen misschien tegen de schenen aan schop, en dat is niet mijn bedoeling, maar ik voel mij toch aardig beet genomen door deze fabrikant, ze zetten hoog in. En willen er profesioneel staan, zeker gezien de prijs. Maar het resultaat halen zij wat mij betreft in het totale scala aan bovengoemde punten niet.

Maar goed. Genoeg gemopperd. We bouwen even verder en laten natuurlijk weer even een kritiekpuntje naar de fabrikant zien. Dit keer de bouwhandleiding.

1_SANY2087.jpg
Dit is deel 15 die ik nodig had in het begin stadium, dit is een onderdeel dat in de hangaar moet komen te zitten.

1_SANY2088.jpg
He, wat nu, geen deel 15 in het gietraam. Dus maar weer zoeken naar wat ze nu willen. Wat blijkt dit keer? D15 is D14 voor het hangaar gedeelte. En de D15 is niet D15 maar E14 en E14 is dan weer F15 waardoor F15, D15 is. Dus alweer zoeken naar het juiste onderdeel.

1_SANY2089.jpg
Juist ja, dit onderdeel.
Let wel er zijn heel veel gietraampjes. Deze zijn opgebouwd van A t/m R op alfabet en dan zijn er ook nog dubbele. Zoek het steeds maar uit.

Dit is slechts een voorbeeld van de vele missers in deze handleiding. Komt mij erg onprofesioneel over moet ik zeggen.

1_SANY2090.jpg
Moest ook even mijn werkblad opruimen wegens een andere werkzaamheid. En moest haar toch even kwijt, en had deze dus geplaatst op de Kareldoorman. Dit vond ik een dusdanig leuk plaatje, dat ik dit toch even wilde delen.

Word vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren :s
De zogezegd "betere" (en absoluut veel duurdere frabikanten) laten regelmatig een steekje vallen. Je komt best vaak een kit tegen die echt niet door de beugel kan, misschien heeft het iets te maken met het wisselen van de mallen tussen de fabrikanten.
Trouwens een hele mooie foto die van de KB en de Nimitz, je ziet zo welke de mooiste is. Blijf jij maar lekker scratchen, er is geen enkele fabrikant die zo mooi kan bouwen als jij Rik :k

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan