Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heeft je vliegdek last van mazelen ;P
Mooi gedaan Rik, maar heb je het dek al geverfd ? Op de foto's lijkt het alsof het grijs is van kleur ? En het blinkt, of is dat door de foto ?

Bwa zo'n Nimitz van een meter of 4, dat moet toch te doen zijn. In één of ander glasvezel materiaal, zodat je haar buiten kan laten staan :|

Groeten

Pascal :))
 
Bwa zo'n Nimitz van een meter of 4, dat moet toch te doen zijn. In één of ander glasvezel materiaal, zodat je haar buiten kan laten staan :|

Groeten

Pascal :))
Buiten is er ook geen plaats meer. Daar ligt schoonmama reeds aan de ketting. :D:D


@Rik: Mooi werk hoor!
 
Dank voor de antwoorden.

Ik heb echt geen ruimte hoor, in mijn tuintje. Als ik daar in loop, dat raak ik mijzelf kwijt in al dat gebladerte. :|

En het dek is geschilderd. Het heeft de kleur van atriciet grijs. Alleen er zit een sealing overheen van glanslak, dit omdat ik straks nog wat decals moeten aangebracht worden. Dan komt er weer een mat laagje overheen. Maar voor dat ik zover ben..... beard

Enne mooi spul het op die aircarrierforum. Heb wel eens gedacht om mij daar ook aan te melden, maar man, man, man. Vergeleken bij deze jongens ben ik een echte beginner. :|

Ben nu weer bezig met allerlei frutsels hier en daar op te monteren. Hierover dus later meer. Ik denk vanavond wat later dat het wel gaat lukken om een paar plaatjes te plaatsen.
 
He, he, he, de update heeft iets langer geduurt, sorry hoor. Was het niet vergeten, maar de vermoeidheid sloeg toe. wacko

Dus nu plaatjes, zijn kleine frutsels maar toch, er zit veel werk in.

1_SANY1935.jpg
De eerste frutsels op de plaats. Deze had ik al geschilderd. En dus het geschut ook, hier alleen nog iets meer het kruis willen aangeven met een kleine sludge wasch. Daadoor is het kruis beter zichtbaar. Alleen op de foto niet heel goed zichtbaar.

1_SANY1937.jpg
Het enige ets plaatje dat erbij zit. Hier een rek uitgehaald. Hangt nu te drogen, volg foto komt nog van de plaats op de spiegel.


En dan de samengestelde deklandingspiegel. :| Bestaat uit meerdere onderdelen. Mag ook nog in verschillende kleuren lampjes geschilderd worden. o-o

1_SANY1939.jpg
En dan hetgeen waar ik ontzettend van baal. Ik heb dit merk gekocht omdat ik daar veel goede resenties over heb gelezen. Maar het zit echt vol met sinkholes. Dus die moeten geplamuurd worden en dus daarna helemaal netjes geschuurd enz. Wat mijn betreft, de volgende keer een goedkoper merk.

1_SANY1942.jpg
De dekflight controle post, dit is een soort koepel waar het opstijgen gecoordineerd word van de vliegtuigen.

1_sany1943.jpg
Dan nog meer frutsels. De rekken voor de boeg en een deel van de catwalk, mag nog wel geschilderd worden. Dan terplaatse op het model. Dat scheelt weer vasthouden en bijwerken. Dit ivm het verwijderen van de verf op de lijmvlakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nieuwe plaatjes: geen tekst, is niet nodig. veel plezier.

1_SANY1944.jpg


Nou ja een beetje tekst dan. Hier zoals beloofd het pe rek. Netjes in vorm gebogen en natuurlijk vast geplakselt.


Mja, en dan als P/E fan moet ik voor het eerst een keuze maken om dit niet te gebruiken. Het P/E, is plat en een antenne is rond. Nu blijf ik altijd trouw aan P/E maar helaas komt het nu niet goed hiermee. Ik kan dit niet mooi rond krijgen. De antenne die ik in de spreu's heb zitten kan ik redelijk goed krijgen, zijn dunner dan de P/E en dus ook realistischer dan de P/E. Maar goed oordeel zelf.

1_SANY1949.jpg
Nou ja een beetje geplakselt te hebben, het resultaat van een paar antennes.

1_SANY1950.jpg
En ook nog een beetje gekwast zo hier en daar. Dus ik heb de schroefjes maar een kleurtje gegeven en ook de assen. Deze zijn volgens de fabrikant blank gelaten in niet in de antifouling meegenomen. Dat geloven we dan maar. Info via via dus als iemand zeker weet dat het zo is, of anders zou zijn, hoor ik dat graag. :k

Nou geen woorden...... wacko weer niet gelukt.
Tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er zeer gaaf en strak uit Rik, en die gaatjes in de stukken sinkholes ofzo, dit is inderdaad irritant he, heb ik ook met de Bounty, ik heb hier en daar zelf al een paar vergeten te plamuren.

Voor de rest ben je terug goed op weg om er een juweeltje van te maken Applaus
 
Ziet er allemaal erg mooi uit Rik cute
Ik zou persoonlijk die PE antenne niet gebruiken, de originele ziet er beter uit.

Het valt wel op dat er heel veel details aan deze kit zitten. Ondanks het gepriegel met de kleine schaal, ga je hier ongetwijfeld een prachtmodel neerzetten. :k

Groeten

Pascal
 
Als ik mij niet vergis is het eigenlijk de bedoeling dat de 2D antenne een 3D look krijgt doordat de verf ook een bepaalde dikte heeft.
 
@ dan, dat zou je wel denken, maar het is dun 0.1 mm. En dan 3 mm breed. Dus dat ga je niet oplossen met de verf. Zou je dat wel willen dan krijg je dus een hele dikke antenne. :|En vijlen hieraan lukt ook niet. Met snijden krijg ik het ook niet netjes.

Maar ik ga er van messing draad hele fijne antennes op plaatsen. Maar daarover later meer.

Eerst verder aan het dek. De decals hebben een enkele reis gekregen naar heel ver weg. Waarom, deze zijn erg dik. Zeer breekbaak. En dan ook nog eens te grof. Ze passen gewoonweg niet.

Dus ik hoef niet meer na te denken over het fenomeen decals of schilderen, het wordt schilderen, dit omdat dit mooier en netter zal worden. Die dikke decals zijn net zo dik als de hoogte van een wiel van een vliegtuig. En dat zal niet in het echt zo zijn. Daarbij vallen ze over de markeringen van het dek heen. Dus kan je ze niet mooi plaatsen.

Maar oordeel nu zelf. De schilderkunsten.

1_SANY1978.jpg
De banen in wording. Gaat er nog een strakkere lijn in aanbrengen.

1_sany1979.jpg
De binnen baan is nu ook aangebracht. De aanvliegbalk wordt nog strak getrokken. Maar mag nu eerst even drogen. En word vervolgd. :k

Ik hoop dat je zo een indruk hebt gekregen van het resultaat van het schilderen. Het is lastig om dit van dichtbij te fotograveren omdat je dan geen overzicht krijgt. De detail zullen later te zien zijn. Dat komt er echt aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die banen heb je toch wel héél netjes weten te schilderen, Rik.
Daar zal je toch wat maskeerwerk aan gehad hebben?

Echt prachtig gedaan! ApplausApplaus


Droop
 
Ik heb deze lijnen helemaal uit de hand geschilderd. En geen maskeertape gebruikt. :k
 
Ik zal met de volgende foto's wel uitleggen hoe dat kan. Let wel het is dan op een doorzichtig dek, dit dek heb ik er extra bij gekregen. Daar kan ik dan de kleine detail even mee laten zien van hoe je zoeiets uit de hand kan doen.
 
Dat ziet er al mooi uit die markeringen. Je zult je handen wel vol hebben, want er moeten er waarschijnlijk nog veel meer op komen, niet ?
 
Ja wadde, heel mooi schilderwerk Rik! Dekte de witte verf goed?
 
Dank voor de comments. Ja de witte verf dekte aardig, omdat ik een soort extra verdunde verf gebruik moet ik altijd meerdere lagen aanbrengen. Dit om strepen te voorkomen.

Verder zijn de rest van de strepen (dus de geelrode) niet zo dik. Vreemd, deze komen van het zelfde decal vel. En deze zijn ook lekker soepel. Dus heb ik ook die maar even gebruikt. Deze passen dan ook mooi en sluiten ook goed aan, daar waar ze aan moeten sluiten. Dus zoals je dan wel snapt, ga ik deze lekker gebruiken.

Hierover straks meer. En hopelijk vanavond een paar pica's hiervan. :k
 
Nu nog een beetje verder gewerkt, maar dit keer wel met passende decals. Ik ben dus lekker aan het plakken geweest, al is het ook nu niet helemaal zoals het moet zijn. Maar ach. Ik denk niet dat ik het met het schilderen beter had gekregen. Maar goed, foto's toch. :D

1_sany1980.jpg
De eerste decals. Dus deze waren eigenlijk te lang, daarbij is de kleur niet helemaal zoals die hoort te zijn en de vlakken zijn te lang. De markeringen in het dek. Zijn kleiner, hierdoor overlapt de kleur de markering steeds iets meer. Maar met veel passen en meten, en ook een beetje hier en daar bijwerken en knippen. Is het dan gelukt.

1_SANY1984.jpg
Niet verkeerd toch nu het droog is.

1_SANY1983.jpg
Natuurlijk ook een stukje op de neus. Dus het nr wat dit schip draagt. Dit is een volledige decal. Maar ik denk niet dat dit na de laklaag enz. Zal gaan opvallen, ook zal ik er een kleine drybrusch aan geven. En dan maskeerd dit ook een beetje denk ik.

1_sany1981.jpg
En dan als de lifjes omhoog staan. De banden hebben een eigenaardige vorm. Die moet je dan ook goed volgen. Als de decal dan ook nog de juiste vorm heeft. Zou het een heel feest zijn. Helaas is dit niet helemaal correct genomen. En bij alle liftjes moet er dus aangepast en geknipt worden. Dan met een ons/kilo beter gezegd een tonnetje geduld, komt het wel goed.

1_SANY1982.jpg
En dan ziet het er nu zo uit. Een overzichts foto.

Helaas is het mij nog niet gelukt om de schilderwijze te laten zien, dit omdat ik dan op zolder de dekken moet gaan halen, en dat met mijne zere kop is dat niet gelukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer een beetje verder gewerkt. Moet toch wat he, als de neus maar blijft lopen. En het koppeke vol watten zit. Ook nu weer plaatjes. En natuurlijk een beetje uitleg.

1_SANY1987.jpg
De kraan in wording. Hier moet natuurlijk nog veel aan gebeuren. Maar het begin is er.

1_SANY1992.jpg
De kraan zit iig in elkaar gelijmd, en is netjes geschuurd en van de oneffenheden ontdaan. Hierdoor staat deze nu op een steun plaatje te wachten op een likje verf.

1_SANY1993.jpg
He, he, alles in clearparts he. Zo heb je niet echt privacy. Maar goed het is de slaapkamer niet he. ;P We zien wel waar het schip strand.

1_SANY1996.jpg
Hier komen dan nog wat wanden tegen aan, die zijn dan niet van clearparts maar daar zitten dan ook geen ramen in.

1_SANY1998.jpg
En dan de uitbouw voor het vluchtcontrole centrum. Alweer zo'n lekkere pasvorm, dit zou toch gezien de prijs een goede kit zijn? Ik kan er geen antwoord op geven. Maar de tekening geeft dit ook al zo aan. Om deze reden laat ik dit dan maar zo.

1_sany1999.jpg
En dan de eerste verdieping in het eiland. Hier komt een lampje in, dus moet deze natuurlijk wel het hele gebeuren verlichten. Dan maar de vloer er uit. Anders moeten daar wel heel veel lampjes in. En dan is de ruimte er wel heel erg klein voor.

1_SANY2001.jpg
En dan het resultaat van het snijden. Ik werk dit soort zaken ondanks dat je het niet meer ziet, toch altijd af. Is zo'n puntje he. Weet ik ook niet waarom.

1_SANY2002.jpg
En dan de voorzijde, een dryfit. Word best wat he.

1_SANY2004.jpg
En dan maar een paar gangen overgeslagen, blijkt de bovenste niet van clearparts te zijn gemaakt. Dus deze van een ander onderdeel dat er extra in zit maar gemaakt, is een kwestie van passend snijden en de stukjes opnieuw verdelen. Ik hoop dat het een beetje goed te zien is. Het raamwerkje bestaat nu uit drie onderdelen. De oude grijze, heb ik er dus vanaf gehaald. Aanvankelijk had ik deze er toch op gelijmd.

1_SANY2005.jpg
En dat ging niet zomaar, moet het er echt af slopen. Maar het is gelukt.

De zaak staat nu netjes te drogen en op zijn schilderbeurt te wachten. Het eiland heeft daarnet even zwemles gehad in zijn badje om lekker ontvet te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan