Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wordt echt een mooi schip Rik.

Leuk het gebruik van lampjes in een model.
Voor verlichting in een model zou je ook gebruik kunnen maken van glasvezelkabel. Je heb dan ergens een lichtbron (waar ruimte is) en het licht word via de kabel naar het uiteinde van de kabel geleid. Uiteinde beetje smelten todat er een bolletje onstaat, dan lijkt het net op een lamp.

Mvg.
 
Ik wist niet dat je glasvezel kon smelten? Dat is een goede tip. Maar voor dit schip is dat niet nodig. Waarschijnlijk kan ik dit wel voor de Karel Doorman gebruiken. Om bijvoorbeeld de catwalk verlichting aan te brengen. Mijn dank hiervoor. Dat ga ik eens proberen. Ik heb glasvezel van zo'n ufo lamp. Dus materiaal genoeg. :D
 
ziet er heel goed uit.:D

Als je dit ook zo kon maken aan de binnekant van de KD dan zou dit fantastisch zijn.

ps ik kijk hier wel maar kan niet veel tips geven omdat ik merk dat plastiek absolut niet mijn ding is.
Krijg er iets van.-fck-
 
@ Newbie, tja ik heb nu wel gemerkt dat dit ook eigenlijk mijn ding niet echt is. Echt veel te klein. Maar dat is wel een uitdaging. Dus dat is dan juist weer leuk. En ik bouw hier dan ook niet zo lang aan, anders ga ik de buurman toch weer een nieuw woordje leren of de Nimitz vlieglessen geven.

En het is wel de bedoeling dat er straks zoiets in de Kareldoorman gaat komen. Allen die is groot genoeg om dit vanaf buiten te doen.

Maar goed. We hebben weer wat gedaan. En dus niet echt stil zitten.

De plaatjes.

2_SANY1546.jpg
De roodgele biezen van gevaar aangebracht rondom de luiken. Dit zijn geen decals maar dit is geschilderd.

2_SANY1547.jpg
En dan weer verder aan het vliegding. Nou ja ding, je ziet het amper. Maar ook hier de wieltjes een kleurtje gegeven en de decals er op gedaan. Is verder niet bijzonder, maar je kunt daar wel een avond mee zoet zijn. Dit omdat het zo klein is. Ik mag er nog zo'n 20. dus je krijgt echt waar voor je geld. Vele uren bouwplezier.

1_SANY1551.jpg
En dan is dit het resultaat. Volgens mij best aardig. Voor een eerste vliegertje.

Thuis lopen ze al met een vliegenmepper rond. verdacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thuis lopen ze al met een vliegenmepper rond.

Hihi cute , ja dat wordt een gezoem en gebrom als ze alle 20 klaar zijn cute

Je allereerste vliegtuigje ziet er heel goed uit Rik. Ook de details op het hangardek zijn heel mooi gedaan.

Groeten

Pascal
 
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Je zou inderdaad zweren dat het decals zijn.
Als verf heb ik acryl gebruik, en die verdunt met een beetje water, lekker dun. Dan met de kwast een gele strakke lijn gezet. Daarna rode stipjes er op gezet, een beetje bij gewerkt en klaar. :D
 
Wat ik mij nou afvraag Rik, krijg jij geen kramp in je handen met al die kleine onderdelen te bewerken.;P

Mvg.
 
Nee, ik krijg geen kramp.

Maar voor de rest zwijg ik maar over de andere rare trekjes zoals stuiteren bibberen, wiebelen, schudden, beven. :D

Nee hoor geintje, dat valt best mee, maar je moet niet te lang aan dit project werken, dit omdat het nogal presies is en je moet je blijven consentreren.
 
Mooi werk, wat een klein spul allemaal. GUnit.
 
Tjonge, jonge, dacht ik, ga maar weer eens even lekker schilderen aan een scheepje. Dus deze er maar weer even bijgenomen. Echt wel klein. wacko

Maar goed, dat heb ik dan nu ook als uitdaging meegenomen.

De pica's

1_SANY1918.jpg
Even een statiefje gemaakt. Hier komt het scheepje dus uiteindelijk op te staan, en dan kan er ook nog een battarijtje in straks. Dit vanwege de lampjes.

1_SANY1913.jpg
En dan komt het scheepje zo te staan. Voor de oplettende kijkert. Het statiefje zit niet exact in het midden vanaf boeg en spiegel. Dit heb ik dus expres gedaan. Dit ivm de stand op en in de vitrine straks. Ik ga proberen dus alle voetjes ongeveer het zelfde te houden, maar ook de voetjes een beetje naast elkaar te houden, dit geeft dan eenheid.

1_SANY1914.jpg
Dan ook nog een stukje met verf gespeeld. Het dek zit nu vast. En de lampjes maar geprobeerd. Die deden het gelukkig nog. Zo blijf ik altijd wel tussentijds proberen of alles nog naar behoren werkt. Dan weet ik straks zeker dat wanneer ze klaar is het allemaal werkt zoals ik wil.

1_SANY1917.jpg
Mja, en onder het motto lekker blijven plakken, nog maar een vliegertje geplakselt. En da's echt klein en ook nog eens doorzichtig. Zo hebben we er weer een af. Na het schilderen kan ik zien welke het is. Dat is wegens transparante omstandigheden niet goed te zien. :s Dus dat is dan weer voor de volgende keer. cute
 
En dan weer een klein updatje.

1_SANY1919.jpg
De rekken geschilderd. Deze zijn nu aan de binnenkant zwart en de buizen zijn dan in de grijze kleur van de romp geschilderd. Dan kan ik straks het gaas als het ware nog een lichte drybrusch geven, dit om dan een indruk te geven van een echt gaaswerk. Helaas door de schaal is dit de enige wijze. Duur extra PE zit er niet in voor dit schip. :s

1_SANY1920.jpg
Ook de liften in zijn kleurjasje. Hier het zelfde als boven gedaan. Ook de catwalks in het juiste kleurtje gestoken. Dit is dan ook weer de zelfde kleur van de romp.

1_SANY1921.jpg
Misschien hier beter te zien van die catwalks. Maar ook de lage liften zijn hier dus netjes geschilderd.

1_SANY1923.jpg
Om jullie toch weer even een kleine indruk te geven maar even een overall shot van het schip. Nog veel te doen dus.

1_SANY1924.jpg
Tja en dan weer aan de onderdeeltjes he. Dan blijkt dat ook Trumpeteer niet altijd zijn best doet om het goed te krijgen. Deze jongens voorhet afweer zijn niet echt mooi qua detail, maar dan ook nog eens flasch op de meest vervelende plaatsen. Maar ach. Een beetje schuren en vijlen. Dan komen wij een heel eind.
 
Dat is echt heel erg mooi, Rik, maar jou kennende, weet ik gewoon dat je je later zult beklagen de investering in een PE-setje niet te hebben gedaan. (er is overigens meer dan 1 setje voor 1/700 carriers bij GMM, waarvan eentje diend om meer dan 1 model mee te "versieren")

Maar het dient gezegd te worden, je hebt daar al een prachtig resultaat behaald.

PS : Wat dat transparante vliegtuigje betrefd, dat is gewoon de ultra geheime nieuwe F-18CD variant met "Cloaking Device"... hoeft helemaal niet geschilderd te worden :)
 
Laatst bewerkt:
F-18CD variant met "Cloaking Device"... hoeft helemaal niet geschilderd te worden :)

Lol. Dat zou even mooi wezen, zie je de piloot zo rondvliegen in een zittende houding. :D:D

Het PE. is nu eenmaal duur. Dat is het probleem op dit moment. Njentecente. wacko
 
Lastig he, Net zoiets als Mr. M. Daar waarvan ik de naam niet wil schrijven of spreken. verdacht
 
Hey Rik,

Ziet er heel mooi uit Applaus Applaus
Best wel priegelen hé met zo'n kleine schaal ? Zeker omdat je ook met de KD bezig bent en die is echt wel véééééééééél groter. Misschien een project voor de toekomst : De Nimitz als scratchbouw op schaal 1/150 ? :D

Groeten

Pascal
 
Misschien een project voor de toekomst : De Nimitz als scratchbouw op schaal 1/150 ? :D

Groeten

Pascal

Ha, maar als Rik de Nimitz op schaal 1/144 zou gaan maken, zou ie alvast veel minder moeite hebben om de geschikte vliegtuigjes en heli's te vinden d'ervoor :D
 
Jongens ik heb er echt aan gedacht. Helaas krijg ik dan echt een probleem met mijn ega. Weet je hoe groot dat is. :s

Gaaf nieuwe emoticons. De aapjes komen terug. :D:D:D:D:D

O o o later weer een update. Het dek heeft weer een kleurtje erbij gekregen. cute
 
Zoals beloofd weer een kleine update. Het dek heeft dus wat meer aan verf gekregen. En dat heeft wel een redelijke dag geduurt. Het lijk weinig op de foto maar ik ben er gestippeld van geworden. Vanacht zie ik nog steeds allemaal stippeltjes. :|

1_SANY1934.jpg

1_sany1933.jpg

Het is van iets verder af gefotograveerd niet goed te zien. Dus maar even twee plaatjes van iets dichterbij. Ook bezig met allerlei kleine zaken maar daarover meer in de volgende update.

Ik heb ervoor gekozen om de afweer te laten zoasl deze is. Daar ik gezien heb dat er verschillende jaren zijn waarneer deze is vervangen. En ik dus ook bang ben dat ik dan gelijk meer moet gaan vervangen en dus een puist meer werk eraan zal hebben. o-o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan