Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Luftwaffe '46: Focke-Wulf "Flitzer"
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22

Discussie: Luftwaffe '46: Focke-Wulf "Flitzer"

Standaard Luftwaffe '46: Focke-Wulf "Flitzer"

Eén van de vele projecten die het luchtruim nooit zagen maar een groot verschil hadden kunnen betekenen voor het verloop van de oorlog.
    Deze "Fritzel" was een studieproject van Focke-Wulf in de ontwikkeling naar jet-aangedreven jachtvliegtuigen. Hoewel de ontwikkeling al redelijk ver stond; met een full-size houten model en enkele sub-onderdelen; werd het project afgevoerd. De ME-262 was zijn intrede bij de luftwaffe begonnen en de Fritzel kon, ondanks de enkele HeS 011 turbojet ipv de twee jets bij de ME, de prestaties enkel evenaren maar niet overtreffen.
    Er waren plannen om deze jager te voorzien van een bijkomende Walter HWK 109-509 raket om de klimkracht aanzienlijk te verbeteren maar dit werd later afgevoerd.

De kit is een uitgave van Revell in 1/72 en van goeie kwaliteit. Nette pasvorm, mooi gedetailleerd en weinig tot geen flash.

Sci-Fi enthusiast

Standaard

Ik zal je projekt volgen... Zie mijne Flitzer...

Standaard

leuk projectje. heb ergens een mooie what if gezien met witte en grijze kleuren. hoe past deze samen?

Standaard

een leuk projectje, ik ben dol op Luft'46 ontwerpen
    heb deze al 2 maal gebouwd (1 belgische een tijdje geleden, en recent heb ik een 2-zits nachtjager gebouwd op een ander forum)

ik zal deze volgen, veel succes (PS, opgelet voor de neus, de passing met het landingsgestel is iets minder, dus wat plamuren zal vereist zijn)

Standaard

Draken: Ik heb jou Flitzer al uitvoerig bestudeerd Erg netjes en een beetje vergelijkbaar met het verhaal waar ik mijne ga plaatsen.

Silenoz: Zoals Nils al aangaf blijkt de neus een beetje problemen te geven. Voor de rest lijkt het voorlopig goed te zitten.

Nils: Zag je al voorbij komen op What if
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Veel succes, Tomas!

Standaard

Gisteravond nog wat verder gewerkt aan deze toch niet zo goed passend als eerst gedacht.

Cockpitje waar je achteraf dus nul komma nul van terugziet

Vleugels samengeplakt nadat de wielruimtes een verfje hebben gekregen

Uitlaat van de jet (sorry voor slechte focus) en de staartbomen geplakt en naadje weggeschuurd
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

We volgen :-)

1/72 is altijd zo'n geprul
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Dan moet ge eens proberen te bouwen zonder uw linkerduim te kunnen gebruiken

Affijn, bijna was dit vliegerke een vroegtijdige dood gestorven. De neus is inderdaad een ongelooflijk kreng om dicht te krijgen. Ik had al een deel van het voorste wielruim weggeschuurd om extra plaats te maken, een beetje gedroogpast en zowaar het ging lukken... Tot ik met lijm aan de slag ging, drie pogingen en een grote klem later ben ik een sigaret gaan roken

Waarna het tijd was om de plamuur boven te halen
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Ziet er al goed uit en die Duitsers hadden soms toch raar ideeen maar waren met sommige ontwerpen hun tijd dik vooruit.

Ben benieuwd naar het vervolg.
    Mark

Standaard

Mooi werk, Tomas!

Standaard

Markske; op www.luft46.com zie je hoe ver vooruit ze soms waren Al moet ik er wel bij zeggen dat ik op discovery ook al 't één en 't ander gezien heb van de ruskies zenne. Die mannen waren hun tijd ook ver vooruit.

Draken35; merci

Na het wegschuren van overtollige plamuur was het tijd om de vleugels aan de badkuip te kleven. Ook hier moest de stukadoor langskomen om de boel wat gladder te maken.

Het landingsgestel en de wielekes hebben ondertussen ook al een koetske verf gekregen. Voor de banden heb ik matzwart met lederbruin gemengd, en ze kunnen nog wel een laagske gebruiken zie ik nu

Sci-Fi enthusiast

Standaard

Aan de box-art te zien is dit een model waar je veel plezier aan zult beleven eens dat je begint te airbrushen.
    Succes ermee...
    Op de werkbank...een hoop rommel!

Standaard

ziet er al goed uit,

ik heb ook al veel opzoekwerk gedaan op luft'46, en (ondanks het feit dat ze aan de verkeerde kant stonden) waren de duisters zeker niet te onderschatten.
    ze waren op veel vlakken de geallieerden ver vooruit, zo hadden ze al een jet motor in 1939 (heinkel 17 en waren ze de eerste luchtmacht met een metalen eendekker jager (Bf109A).

niet vergeten, veel van de Amerikaanse en Russische jet ontwerpen stammen af van buitgemaakte duitse ontwerpen.
    de MIG-15 was ontworpen uit een Messersmitt ontwerp, net als de SAAB Tunnan (uit de Me1101), de Ilyushin IL22 (Heinkel He343) en de moderne SU-47 Ber*** (uit de Junkers Ju287).

zal deze, zoals eerder gezegd, blijven volgen

Standaard

Deze doet me heel sterk denken aan de Engelse Vampire. Zeer leuk kitje, ben benieuwd naar het vervolg
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten