Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mijn werkstek aka bureau
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17

Discussie: Mijn werkstek aka bureau

Standaard Mijn werkstek aka bureau

Ik laat jullie even zien waar ik het liefst zoveel mogelijk tijd doorbreng:

De vitrinekast:

Wat detailkes van afgewerkte modellen:

Een aantal dozen:

Wat referentiemateriaal en leesvoer:

De spuitcabine:

Standaard

mooie werkkamer mad ice, een kleine opmerking ik hoop dat deze munitie en ontstekers op onderstaande foto inert (gedemilitariseerd, onschadelijk) gemaakt zijn, want er kunnen anders
    zeer gevaarlijke jongens tussen zitten! zelfs na bijna 100 jaar in de grond te hebben gestoken!

Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Eh.. die patronen zien er niet onschadelijk uit... Maar ben jaloers op je bureau.. Gewoon geweldig...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

@ Big Jim: alle ontstekers die in mijn kast liggen zijn ongevaarlijk aangezien ze niet meer op een obus bevestigd zijn. Enkel wanneer ze nog op een obus steken blijf je er beter van.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mad ice Bekijk bericht
    @ Big Jim: alle ontstekers die in mijn kast liggen zijn ongevaarlijk aangezien ze niet meer op een obus bevestigd zijn. Enkel wanneer ze nog op een obus steken blijf je er beter van.
    Mad ice jongen,
    hier wil ik toch een klein misverstand uit de wereld helpen als ex ontmijner kan ik het weten, in iedere ontsteker zit een kleine springlading die zeer gevoelig is en die moet dienen om de lading in de obus aan te zetten = tot ontploffing brengen, iedere verkeerde handeling met deze ontstekers kan leiden tot een ontploffing met alle nare gevolgen van dien, mijn raad weg doen die handel en zeker niet zomaar in de vuilbak kieperen maar laten ophalen door de DOVO (ontmijnings dienst van het leger) deze worden verwitigd via de plaatselijke politie.
    Deze ontstekers zijn en blijven gevaarlijk!
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 12-12-10 om 11:29
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Ehhh. Ik heb nog verplichte dienst gedaan in Nederland. En daar wapenhersteller geweest. Daar ook opruimingsdienst gedaan... De springlading en ontsteking zijn door het bovenhalen onstabiel. De chemische werking van van allerlei ondergrondse vloeibare stoffen op het metaal/messing enz is nog steeds bezig, je hebt dit alleen versneld door het weer bloot te stellen aan zuurstof... dat wat gewoon in de lucht zit... Ik zou hier extreem voorzichtig mee zijn.

Denk er ook eens aan wat er gebeurt als er brand uit breekt. (Heb een aantal jaren als vrijwillige brandweer dienst gedaan) Jou woning slaan we echt over... Wij gaan daar niet naar binnen. En als je dit verzwijgt zelfs ben je nog aansprakelijk ook als er wat gebeurt met een brandwacht.

Echt, ik zou hier toch nog eens over nadenken...

En natuurlijk is dit alleen geschreven omdat wij ons zorgen maken over jou gezondheid...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Oké, dan heb ik mij serieus iets laten wijsmaken. Een aantal van die ontstekers heb ik al van toen ik een jaar of 8 was (ben er ondertussen 26). Al van kleinsaf ging ik geregeld op de velden wandelen in de frontstreek rond Ieper op zoek naar schatten uit WO1. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die obuskoppen of kogels liggen heeft. Enorm veel mensen uit de streek rond Ieper hebben wel wat liggen uit WO1. Persoonlijk ken ik er zelfs die nog veel meer liggen hebben dan ik.
    Ik zal maar het zekere voor het onzekere nemen en maandag contact opnemen met DOVO voor verdere info.

Standaard

Zeer wijze beslissing Mad ice, was er bijna zeker van dat ge in de streek van den grote oorlog woonde, en inderdaad er zijn veel mensen in die streek die van deze gevaarlijke spullen in huis hebben en zo hun eigen en hun naasten onbewust in gevaar brengen. Oorlogs munitie verzamelen is een gevaarlijke hobby. Ik heb er in jullie streek indertijd uit de electriciteits palen geplukt om daarna te vernietigen.

Standaard

Ik heb zonet contact opgenomen met DOVO, die hebben mij gezegd dat ik de lokale politie moet contacteren. Zo gezegd zo gedaan, vriendelijke mens aan de lijn gehad en hij zal DOVO verwittigen zodat ze langskomen. Blijkbaar is dit de manier van werken.
    Dit weekend heb ik wat rondgesurft op zoek naar info over oorlogsmunitie en hoe er mee om te gaan. Ik moet zeggen dat ik bijna niets vond. Vind ik wel wat jammer, er zou toch tenminste een duidelijke site moeten zijn waarin het één en ander wordt uitgelegd over wat de risico's zijn; zodat de mensen beter geïnformeerd zijn. De enige site waar wel nog wat op terug vinden is http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/
    DOVO zelf heeft geen website.

Standaard

Ik heb zonet contact opgenomen met DOVO, die hebben mij gezegd dat ik de lokale politie moet contacteren. Zo gezegd zo gedaan, vriendelijke mens aan de lijn gehad en hij zal DOVO verwittigen zodat ze langskomen. Blijkbaar is dit de manier van werken.

DOVO zelf heeft geen website.
    Dit is inderdaad de manier van werken.

Op onderstaande link is terug te vinden hoe de DOVO werkt.

http://www.mil.be/armycomp/units/ind...?LAN=nl&ID=559

er zijn nog veel andere items te verzamelen dan munitie over en van WW1 en WW2 en die geen gevaar opleveren en die veel mooier zijn

en nu terug on topic nl uw werkkamer, ge hebt er wel al wat mooie modellen staan, het kleine dio'ke met die marcherende soldaten vind ik wel tof.

Standaard

Dit is m'n enige dio(tje) die ik gemaakt heb. Maar er komen er nog wel meer met tijd.

Standaard

Ja man ,moest die handel in je kast ontploffen zou dat wel zeer spijtig zijn voor je modellen !!!! .......

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Dit is m'n enige dio(tje) die ik gemaakt heb. Maar er komen er nog wel meer met tijd.
    dioramas vind ik geweldig, niet dat ik losstaande modellen niet mooi vind maar een diorama hoe klein ook heeft net dat ietsje meer er zit direct leven in, en Rome is ook niet in een dag gebouwd he. Gewoon lekker verder bouwen !
    Trouwens uw diorama: "Trouble in the trenches" - 1918 ziet er veel belovend uit.
    Laatst gewijzigd door Big Jim; 13-12-10 om 22:42

Standaard

Leuke bureau, lijkt vrij groot.

Die vitrinekast ben ik ook jaloers op.
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Nog efkes off - topic: DOVO is langsgeweest. Ze hebben niets meegenomen want het betreft allemaal reeds afgeschoten munitie. Gelukkig maar.
    OK, nu terug back on topic!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten