Hoofdsponsor

1/48 Imperial Guard Army - Cadian 8th

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een upgrade, dit is de final versie van mijn eerste Cadian ShockTroopers
De volgende gaan nog beter gemaakt worden.
Vergeet niet dat het 28mm figuren zijn :)
In het echt zijn ze klein en veel cooler.

1_reIMG_2316.jpg

1_reIMG_2318.jpg
 
Great dit doet me denken aan de trooper uit de games van doom uit de jaren tachtig.
 
Knap gedaan Davy, Al dat werk voor zo een klein stukje basis. Maar het loont echt de moeite. Prachtig werk, en zeker als dit de eerste keer is.

Vraagje: Als je de pigmenten mengt met water en dan laat drogen, moet je die dan nog fixeren of blijft dat zitten?

Christophe
 
knap schilderwerk voor je eerste keer , mag zeker gezien worden
als ze allemaal zo geschilderd worden dan heb je een sterk team om mee te spelen .

tom
 
@doomwad, hehe trekt er wat op, wss hebben ze die daarvan gehaald, die SF troopers trekken allemaal op elkaar (zie doom, halo, wh40K, quake, etc)

@Christophe nog nooit geprobeerd eig, ik maak er een papje van en smeer het uit oftewel gebruik ik het droog en wrijf ik het erover. Je hoeft ze niet te mengen.
Er zijn wel veel mogelijkheden ermee, je kan er met thinner etc mengen, echt met veel producten
Zelf gezien dat je putty met thinner en mig pigmenten kan mengen en iets mee kan maken (ga ik ooit eens proberen).

@tom, thx zo ingezoomed ziet er niet zo goed uit :/
 
Laatst bewerkt:
thx guys, leuk die positieve commentaar.

Ben bezig aan de volgende 4 klaar te maken. voor zo'n kleine ventjes is er wel wat flash af te halen
Je haalt wel snel de details weg met je vijltje/schuurpapier.

Vanavond verder doen dus.
Heb al zin die 4 te schilderen en nog beter ;-)
 
Ondertussen zijn de andere 4 reeds geprimed in het zwart.
Ook de bases hebben hun idee gekregen en metaaldelen al in steel grey geschilderd.

Domme vraag wss maar hoe zit met met vernissen ?

Ik heb purity seal van Games Workshop, Glansvernis van GW, vernis van humbrol, mat en satin vernis van euh valejo geloof ik, tamiya vernis etc...

anyhow moet thuis nog eens correct zien.

Is het genoeg om er even met purity seal van GW op te spuiten ? Purity seal is DE vernis die ze gebruiken om ze te vernissen tegen vieze handen etc tijdens het spelen.
En ook meestal als enige vernis gebruikt.
Alleen heb ik verhalen gelezen en gehoord dat die je figuurtjes om zeep durven helpen :s
 
Vernissen is een must als je de figuren effectief wil gebruiken om te gamen.

Ik gebruik tegenwoordig eerst een glansvernis van vallejo met de AB (glanzende vernis vanwege de hardheid) en daarna een matte vernis (om het effect natuurlijk) van Talens, in spuitbus.

Normaal zijn de meeste modelbouwvernissen bruikbaar, zolang je in dunne lagen werkt.
De blinkende vernis (die in contact komt met je verf) moet je zeker dun aanbrengen.
Beter 2 a 3 keer spuiten dan 1 keer te dik met als resultaat dat je verf oplost...
De matte vernis kan je in 1 keer doen, omdat de blinkende al beschermd.
 
@koekie heb jij ervaring met de spuitbussen purity seal van GW ?

@danny bedankt maar het kan nog veel beter hoor ;-)
 
Nee, sorry, nog nooit gebruikt.
Ik moet wel toegeven dat hun primer spuitbussen HEEL goed zijn, maar een beetje duur.
Als de purity seal van dezelfde fabrikant is, dan kan het niet mis gaan.

Maar let wel op (ik schreef het al meerdere keren hier op het forum) DUNNE LAGEN SPUITEN!!!
 
Nog een updateje.
De 4 zijn geprimed en de kleren reeds 2x (verdund) geschilderd met kemri brown.
De armors zijn eerste laag geschilderd met catachan green.
De wapens hebben ook al een beetje kleur.
niet op de fotos : Gezichten, Vox en gasbussen hebben ook al een eerste kleurtje gekregen.

1_RIMG_2331.jpg

Ik vind het zeer leuk om die grondjes te maken.
Zoals je weet is de setting een desolaat steen en modder gebied waar het een dag geleden geregend had.
Vol met metalen debris enzo.

Een I profiel, verroest dat uit de grond steekt (evergreen) :

1_RIMG_2335.jpg

Een verroeste anti-slip metaalplaat die uit de grond steekt (is gewoon een aluminium blinkend stuk van een dekseltje van koffie :-) ) :

1_RIMG_2336.jpg
Een zwaar verroeste metalen plaat zoals het eerste figuur en een plastiek bakje waar regenwater is in blijven staan. (omgekeerde 1:35 autospiegel + stuk sluiting medicatie). :

1_RIMG_2339.jpg

Verroeste (wie had dat zien aankomen :) ) watertank ofoz die in de grond steekt. (1:35 onderdeel van dakhetnimeerweet)

1_RIMG_2341.jpg


Geef je mening over de grondjes, tips zijn welkom.

Meer komt nog !
 
Laatst bewerkt:
Ja ziet er schitterend uit he,nog nooit gedaan zoiets en weet nie of het zou lukken ook.
 
Ik heb er al wel veel gedaan en ik vind ze fantastisch!

Misschien nog een beetje aan de kleuren werken, wat variatie in brengen.

Maar zelfs als je ze zo laat zijn ze mooier dan de meeste die ik op tafel tegenkwam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan