Hoofdsponsor

1/72 BTR-80 en BTR-80A (trumpeter) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.452
Hoi iedereen,

laatst ben ik begonnen aan deze kit van trumpeter:


Bij het openen van de doos kan je het volgende terugvinden:







en nog een setje van 8 zeer fijn gegoten rubberwielen.

Het is de bedoeling dat ik start met de gewone BTR-80, en een tweede ombouw naar een BTR-80A

De onderdelen uit de kit zijn goed, maar na een beetje opzoekwerk blijkt dat ze bij trumpeter toch redelijk wat vergeten zijn. Ook de grab-handles die in de doos zitten zijn niet je dat. Deze zijn allemaal vervangen door exemplaren uit koperdraad. Ook moet er nog redelijk wat detail toegevoegd worden aan de boegklep en aan de deur tussen de 4 wielen...

Mijn stand van zaken momenteel aan de gewone BTR:







Op deze laatste foto zie je echt de grote sinkmarks op de achterbuffers. Ik twijfel eraan of ik deze gewoon zou toeplamuren of als ik deze zou afschuren en vervangen door zelfgemaakte exemplaren
 
heel mooi projekt....en mijn mening hier over ...ik zou ze zelf maken en zeker niet dichtplamuren.........:D:D
 
Ja mooi begin zou ik zeggen, ben benieuwd hoe je die buffers gaat aanpakken.
 
Silenoz , mijn mening ken je é : vervangen die handel !
Ben wel weer goed bezig, mooi werk
 
Hey, :)

Ha,.. nen 72-ger.8);):D
Heel schoon he, die kleine schaal.
Mooie aanpassingen heb je al gemaakt met dat koperdraad. ;)
 
hoi,

een eerste poging gedaan om de aanpassingen langs achter te doen, momenteel nog een beetje te breed, eventueel later nog een tweede poging ondernemen:

De afgeschuurde achterkant, geen weg terug meer...



de aparte stukjes, deze zijn gemaakt uit een dikke alu-folie. Ik denk dat het ooit een afdekking was van een botervlootje, maar ik weet het niet meer zeker:



En hierna een dryfit, waarbij het wel een beetje opvalt dat de stukjes nog te breed zijn. Ook moet ik nog proberen alles een rechter te houden, vooral op het rechtse stukje.



Nu nog kijken als ik ze mooi op breedte kan krijgen en dan verdergaan met het vastlijmen van de handles en kijken hoe ik het ga oplossen voor de boegplaat en voor mechanisme dat de zijdeuren opent.

@ the mods: ik weet niet wat er echt scheelt, maar als ik de zaken van thuis post, moet ik soms wachten tot het bericht goedgekeurd is door jullie. ik vind het raar, blijkbaar is nog niet alles opgelost. Kan het zijn dat Firefox problemen geeft?
 
Probeer nu nog eens, anders zal ik moeten kijken als ik terug thuis ben, heb niet altijd veel tijd hier in het buitenland.
Je moet me maar een berichtje sturen met je probleem ;)
 
tom , Hoi modeller
In die schaal 1/72 is niet alles zo simpel maar je aanpassingen toe nu toe mogen er zijn
wordt een mooi BTR-80 ,
 
hoi iedereen,

beetje druk geweest de laatste dage, gisteren eens een dagje vrij gemaakt om een beetje verderte werken. Ik heb een beetje verder gebouwd aan de koepel van de BTR-80A:



en ben begonnen aan de twee machinegeweren die op de koepel gemonteerd staan.
dit is het kleine machinegeweer aan de buitenkant:



en hier het grote machinegeweer in het midden:





even ter indicatie van de grootte:



Als referenties gebruik ik foto's en de grote broer van zvesda 1/35
 
Euh....Ja.....das wel zeer klein :unsure:

Effe vooruit lopen op de feiten, ga je dat camopatroon annex kleuren gebruiken ? ziet er wel machtig uit .
 
vandaag nog een beetje verder gewerkt aan het hoofdwapen:

eerst de loop gemaakt uit sprue en plasticard:



en vervolgens de lamp die erboven komt:







nu pas gezien dat het bakje waar de stroom toekomt een beetje scheef hangt, morgen eens kijken of ik dit kan oplossen.
 
@ famo: ik denk dat ik ga gaan voor een 3-tone hierop, en die van de foto ziet er interessant uit, maar dacht eerst aan iets met twee soorten groen en zwart
 
Silenoz, je trakteert ons al op schratch en dat in 1/72, da's lef tonen.
 
Mooi staaltje modelbouw kunnen we hier zien en dit op 1/72 knap...;)

Heb je al een idee in welke kleuren je hem gaat zetten....
 
thx, ik dacht eraan om 2 kleuren groen en zwart/ ofwel wit/groen/zwart, maar die op de foto lijkt me ook wel wat, dus... Eerst afwachten hoe goed alles uiteindelijk afplakbaar gaat zijn na de bouw....
 
Hey silenoz mooi scratch werk dat je laat zien en op zo een kleine schaal.
Een kleine opmerking ivm de beugel die het licht vast houd, ik zou nog aan beide kanten de kop van een boutje (met een P&D maken) kleven zodat je licht niet hangt te zweven
tussen de beugel.
 
Hoi Silenoz,

Een mooi project, hier kan ik alvast afkijken hoe het moet als ik straks met mijn tanks ga beginnen, ik zie wel dat je ook zelf dingen maakt om het op te lossen.
Eerst mijn Queen Mary 2 af, ik hou deze project wel bij.
Het ziet er goed uit.;);)
 
beetje kunnen verderwerken aan deze. Veel geprobeerd deze week, met niet altijd het goede resultaat... maar uiteindelijk toch een kleine update:

@DJs: de moeren zijn er gekomen, maar zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt aan je eigen punch&die, de kleinste diameter is 0.4/0.5mm, wat klein is, maar hier in dit geval bijna even breed als het stripje waarmee het lampje vastzit. Hoe dan verder? Ik heb in een oud plankje kleine gaatjes van 0.3 geboord, een klein stukje sprue genomen, het wat gezellig gemaakt met kaarslicht en ... oh ja modelbouw... het stukje sprue verwarmd aan de kaars en zo gestempeld op het plankje. de uitstulpingen afgesneden en proberen te lijmen op hun plaats.



moet wel eerlijk toegeven, het ziet er beter uit ;-), ook in het echt in vergelijking met de foto ;-)

Verder heb ik de loop gemaakt van het kleine machinegeweer, daar is het grootste deel van mijn tijd ingekropen. Deze heeft namelijk een vlamdemper/suppressor of hoe dat conische deel ook noemt... op het uiteinde, en om deze te maken... mijn eerste idee was een stukje draaien en op het uiteinde van een naaldje (een familielid heeft suikerziekte, dus aan mininaaldjes geen gebrek...) te lijmen. Voor de pro's onder ons, mijn draaibankje bestaat gewoon uit een dremel en een vijl. het draaigedeelte ging goed, het lijmgedeelte iets minder, ondertussen een kleine hernia van te zoeken achter het onding. 2de poging was om het uit 1 geheel te maken, maar size does matter, dus toen ik aan de loop begon, het minste duwtje zorgde voor gebroken stukken. Tenslotte ben ik achter een setje asjes gereden van Albion alloys. Na een beetje experimenteren en solderen heb ik het volgende bereikt:



De stootkussens voor achteraan heb ik ook nog eens gemaakt, maar nu uit een restje PE van bij een kit, ze zijn nog niet helemaal gelijk, maar vind het toch al een beter resultaat dan de vorige. Wel geen restje genoeg over om er 4 te maken. Ondertussen ben ik begonnen met het plaatsen van de beugels op het tweede model en de scharniermechanisme voor de boegplaat.

Momenteel ben ik nog aan het bekijken hoe ik de kegel voor de koepel van de BTR-80A ga maken. Als iemand hiervoor ideeën heeft, steeds welkom
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan