Hoofdsponsor

1/72 BTR-80 en BTR-80A (trumpeter) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ga nie veel zeggen want heb het al eens live gezien en amai klein dat het is, toppie
 
Onvoorstelbaar is dit topic, diep respect van een plasticlijmer !
 
Gisteren de dry-fit van de koepel gezien en om eerlijk te zijn zou het jammer zijn omdat kunstwerkje te schilderen (lees AB-en)
 
thx iedereen,

@ famo, ik begin meer en meer te twijfelen...

euhm, deze week een heel klein beetje verder kunnen werken aan deze, het tweede draaipunt is op de toren gemonteerd. ik heb ook de armen iets rechter proberen te krijgen, maar een beetje meer kracht moeten toepassen dan ik gedacht had, met een gebroken solduur als gevolg. deze moet op de foto's nog opgekuist worden.





verder ben ik begonnen aan de boegplaat van deze (momenteel enkel samenhangend met soort blue tack). de boegplaat is een stukje plasticard met stretched sprue en loodfolie:



Er lijkt niet veel verschil door het hoogteverschil tussen de twee maar de zelfgemaakte is 2mm breder dan de oorspronkelijke ;-). Uiteindelijk zou ik deze in deze positie willen plaatsen:



De andere delen hiervoor zijn nog in opbouw.
 
Wat steld dat blokje onder die boegplaat voor ? De lichten misschien ?
 
Respect man, ik bouw al jaren op 1/72 maar hier zou ik mij niet durven wagen; zeker niet met lassen dat ik nu nog maar begin te leren.
 
@famo: die blokjes moeten rubber dempers komen, ik denk dat die russen hun pappenheimers wel kennen blijkbaar ;-)

1_btr80a_01.JPG


Nu is het nog een eerste probeersel, kijken of het kan lukken.

Indien iemand foto's heeft van een BTR met open boegplaat van boven of op zij gezien, deze zijn steeds welkom.

@erwin: gewoon proberen, is voor mij ook een eerste poging
 
jup silenoz , ziet er weerderom goed uit . de boegplaat heb net achter gemaakt

maar zal hem vanavond dan eens goed bekijken want foto's is niet zoals in het echt zien

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan