Hoofdsponsor

1/72 BTR-80 en BTR-80A (trumpeter) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Miljaar Bart :O:O ......Vrijdag was die vinger toch nog zo groot niet !!!! ;)
Nee serieus , vrijdag avond dit stukje even live bestudeerd en het is werkelijk zeer klein é gasten.
 
Miljaar Bart ......Vrijdag was die vinger toch nog zo groot niet !!!!
Nee serieus , vrijdag avond dit stukje even live bestudeerd en het is werkelijk zeer klein é gasten.

inderdaad famo ,bart zene koepel is zeer klein ook live vrijdag gezien
petje af mooi resultaat neer gezet bart

tom
 
Ja bart dat ziet er zeker nie verkeerd uit die koepel en dat op zo een kleine schaal.
Breng je hem zondag eens mee naar bornem dat ik dat eens live kan zien of zal je niet aanwezig zijn.
 
@ dj's, normaal gezien ga ik er zondag zijn in bornem, zal deze meebrengen. Breng je Faun mee als je kan? ook wel benieuwd om deze eens live te zien... Vrijdag die van Famo gezien en toch wel tijdje mee bezig geweest...

@ famo, mijn vinger lijkt zo groot, ze zijn gezwollen van ertegen te zitten met de soldeerbout ;-)

@ tom: nog lang niet klaar met deze, der moeten nog een paar zaken bijkomen
 
Oke als ik het nie vergeet breng ik hem mee.
 
Dat koepeltje op de vingertop, een der indrukwekkendste foto's die ik hier ooit zag !
 
en nog een kleine stap voorwaarts hier na lange tijd. Het is de laatste tijd een beetje druk geweest en ben met bepaalde zaken aan het experimenteren geweest, wat nog geen bevredigend resultaat opgeleverd heeft.

De rookwerpers zijn klaar, nog opkuisen, kostprijs een paar bierkes. Had ze eerst zelf geprobeerd te maken met een vijl en een dremel, maar tenslotte een kameraad aangesproken met een klein draaibankje.

Dit gaf het volgende resultaat:



Hopelijk kan ik dit weekend nog een beetje verderwerken hieraan.
 
Heb hem zondag in levende lijve gezien en het ziet er indrukwekkend uit op zo een kleine schaal.
En ik maar denken dat ge heeeeeeeeeeeeeeele dikke vingers had :D
Het is dik in orde gekomen ook met je rookwerpers zie ik.
 
thx for the comments.

De rookwerpers gemonteerd op hun plaats, voorlopig met secondenlijm, omdat ik niet zeker ben dat ik ze ga kunnen spuiten als ze gemonteerd zijn. Ook de vision-blocks staan op hun plaats.



 
prachtig werk bart, word al een mooi gedetaileerd koepel


tom
 
Het is enkel met open mond dat we dit soort werken kunnen volgen, ik zou er zelf geen idee van hebben hoe ik er aan zou beginnen. Al dat scratchwerk, daarvoor is toch een speciaal type bouwer nodig! En zeker om het dan nog op zo'n professionele manier af te werken, super gewoon.
 
Een beetje scratchen kan ik ook, maar op deze schaal zo fijn werken met koperplaat is toch weer iets anders...
Prachtig wat je tot dusver gemaakt hebt, dit kan niet anders dan een toppertje worden.

Hopelijk heb je tijd om naar de ledendag te komen, zodat ik het klein duimpje eens live kan aanschouwen.... ;)
 
@ iedereen, thx (famo, jij ook voor het leveren van de koperplaat)

@Beyond: ik ga proberen er te geraken, maar zaterdagen zijn moeilijk voor mij...
 
na veel proberen en 1 keer minder herbeginnen een volgende update: ik heb het eerste pivotpunt gemaakt. de moeilijkheid zat erin dat het een cilindervormig stuk is dat deels over de zijkant moet komen en deels niet. nu ja, foto's zeggen meer dan woorden:

het eerste pivotpunt, quasi volledig uitgevijld, als je goed kijkt zie je de trap die bovenaan werd uitgevijld:



en op zijn plaats:

de restjes van de glasvezelpen zijn nog niet opgekuist. Bovenaan ligt teveel soldeer, maar er zat daar een kleine opening. dit is er reeds afgeschuurd, en idd, geen opening meer te zien





Hier valt het wel op dat de twee armen naar elkaar beginnen toe te trekken. eens kijken of ik dit een beetje kan verhelpen.



tot een volgende
 
Tja , wat moet ik daar op zeggen ?......
 
PRACHTIG en tis klein ( deze week nog live gezien )

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan