Hoofdsponsor

1/245 1/245 LZ-127 "Graf Zeppelin in cutaway versie .....[wip].

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo Luitjes .. ,,,

Ik wou al een lange tijd een Graf Zeppelin maken ... en dan wel in een cutaway versie ... ik heb een kit gekocht van het merk Hawk ... lengte bijna 1 meter .... . (97,8 cm )

Hawk_Graf_Zeppelin.jpg 379px-Ferdinand_von_Zeppelin.jpg

Het is een niet zo,n duure kit ,, gemiddeld tussen 50 en 80 eurie,s .... ex invoer ( als ie buiten de eu komt ...)

als je um in een gesloten versie maakt zoals uit de doos niet zo,n moeilijk model lijkt me ,,, niet veel onderdelen ... maar met de extra cutaway optie ,,, kun je er nog lang mee bezig zijn ...
Verder is er verlichting en geluid aan wezig in de kit ,,, ik denk iets meer verlichting erin te maken ,,, namelijk in de ruimte,s restaurant ,slaap gedeelte keuken ect ... zoals op de laatste twee tekeningen wil ik het maken ... stukken eruit snijden en met geraamte contruktie en vele details ... erin verwerken ...


voor meer info over de Graf Zeppelin
http://nl.wikipedia.org/wiki/LZ127_"Graf_Zeppelin"

lz130-cutaway.jpg CompositeDetail.jpg

Tot zover ...
 
een wwwwoooow....had ik al eender gezegt ...maar pascal wat een mooi projekt..ga toch nog ééns effekes een wowtje zeggen...:P
ziet er heel mooi uit en zeker wat je vertelt wat je er allemaal mee gaat doen...mijn stoel op de éérste rij staat al klaar zele....:D:D:D:D
 
Ja man, durf geen wow meer zeggen, wat een project, daar zal je wel een tijdje zoet mee zijn denk ik.
Weet niet of Hawk nog bestaat, was in ieder geval Amerikaans. Heb er ooit de Spirit of St.-Louis van gebouwd op 1/72, weinig of geen details zeker niet van binnen en had de kentekens nog gemouleerd in de plastiek.
 
Nou Luitjes ,,,,

De kerstman kwam vanmorgen in zijn oranje bestelbus op de valreep mijn nieuwe speeltje afleveren ..... alleen moesten we hem helpen met vijf buurtbewoners zijn bestelbus uit de sneeuw te duwen ( glibberen was het )

een monster is het , de doos is 150 cm lang en maar met weinig onderdelen .... maar de kwaliteit van het spuitplastick is uitmuntend ,, lekker dik ... en netjes uit de mal ....

Afbeelding_201%7E4.jpg Afbeelding_202%7E5.jpg Afbeelding_206%7E6.jpg

een goede kerst gewenst aan iedereen !!!!
 
Ben zeer benieuwd naar dit gevaarte.... En natuurlijk naar de binnenkant. Juist omdat je zegt dat het een opengewerkt model gaat worden en dat het model in kwestie weinig onderdelen bevat.
 
Nou luitjes de start is gemaakt ,,, zoals ik al aan gaf niet al te veel onderdelen zijn er ,,, de motoren , de achterwings zaten zo na het schoon maken inelkaar ...
Toen de twee helften zeppelin mantels tegen elkaar gezet en met tape tijdelijk verbonden ... daarna de vlakken afgetape,t en het eerste stuk eruit gesneden ,, ik deed er een uur over , het plastick smolt elke keer daar het snelle snijden ... toen netjes afvijlen .
morgen het ander gedeelte en de besturings cabine gondel inkorten ...en dan kan het zetten via de binnenkant beginnen ..

Afbeelding_208%7E7.jpg

Afbeelding_210%7E6.jpg

Afbeelding_211%7E6.jpg

Afbeelding_212%7E3.jpg

Afbeelding_217%7E3.jpg

Afbeelding_215%7E4.jpg

Afbeelding_216%7E5.jpg

Tot zover .....
 
wow :eek: Looks bit big too! Ziet er al heel mooi uit, maar fragiel of heb ik dat helemaal mis?
 
nee dar fragiele valt wel mee ,, het platick heeft een dikte 4 tot 5 mm en er komt nog het binnewerk erin ...
 
Hey Bubble,

Heeft de kit veel onderdelen om de binnenzijde te maken ? Of wordt het voornamelijk scratchen ?

Groeten

Wet Sellery
 
niemand, maar als je het inwendige frame van de zeppelin wilt nabouwen, ik zou het je niet achter doen... vandaar de innige deelneming
 
Heb je docu van die binnenkant? Ik zou wel eens een "echte" foto hiervan willen zien, gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
het komt er zo uit uitzien ,,,

CompositeDetail.jpg

de dunne bedrading en styreenprofielen zijn besteld ...

ik ben nog op zoek naar figuurtjes schaal 1/245 mischien heeft iemand een adres ??
 
Pascal,
1/245 figuren????

Iemand die 1.90 meter groot is, wordt op schaal dan 7,7 mm....
 
voor de dunne bedrading, in de lokale visserij-winkel kan je wel voor een paar euro aan visdraad geraken van 0.08 dacht ik. voor de profielen, ik hoop dat deze 3-hoekig zijn? Ik zou moeten kijken hoe groot de ventjes zijn in 1/350, deze kan je vinden voor op de schepen.
 
Misschien zo maar een idee, maar schaal Z is schaal 1/220.
Je kan daar eens naar kijken in de betere treinmodelbouwwinkel.

Erik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan