Hoofdsponsor

1/48 1:48 Hawk T1 Italeri [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht eigenlijk dat meerdere dunne lagen de enige manier was om een strakke laag te krijgen.
Heb de verf vrij sterk verdund (naar mijn idee dan).
Misschien voor de zekerheid er nog een laag P+ erop zodat de decals zeker niet silveren.
Hoewel ik waarschijnlijk de verkeerde P+ ervoor heb. Schijnbaar heb je een oude en een nieuwe formule en de oude is de goede. Ik heb natuurlijk de nieuwe!
Iemand die weet waar de oude P+ of vergelijkbaar verkrijgbaar is?
 
Je gedachte is goed Lex. Ik doe 2 lagen normaal verdund. De derde laag verdun ik wat meer, dan vloeit het sterker uit en nevel ik erop, dus niet gericht op het model airbrushen, zoals je gewend raakt te doen.

Wat P+ betreft wellicht kun je hier iets vinden

http://www.swannysmodels.com/TheCompleteFuture.html
 
Bedankt Eric!

Dus eigenlijk als een "regen" erop laten vallen dus?

Die site heb ik eerder gezien. De Nederlandse P+ die erop staat is niet meer verkrijgbaar. Tegenwoordig is dat met een nieuwe formule.
Is de Sols Plus of vloer plus zoals hij op de site te zien is nog te verkrijgen in de Belgische winkels of is dat ook de nieuwe formule?
Anders maak ik zaterdag even een stop bij een supermarkt op de terugweg vanaf Hoboken!
 
Ja als een mist eigenlijk, niet te ver van het model af, en gewoon eerst oefen en heb je het vertrouwen hoe het te doen, pak je het model erbij.
 
Ondertussen ben ik wat verder gegaan met de Hawk. Er zitten nu 2 lagen zwart op de onderkant en 3 op de bovenkant.

DSC_0250.jpg

DSC_0251.jpg
 
Hey Lex,

Hoe voelt de verflaag aan ? Glad, of is het hier en daar wat bobbelig ? Op de foto's lijkt het of de verf een sinaasappel-huid heeft, kan je eens een foto gemaakt in daglicht plaatsen ?
 
Ja onze Pascal heeft gelijk zo te zien ,ik zie ook sinasskin.
 
De verflaag ziet er zeker al beter uit dan voorheen. Ben er nog niet helemaal tevreden over.
Als ik net gespoten heb dan ziet hij er redelijk strak uit maar na opdrogen is het inderdaad een sinasappelhuidje. Iemand tips over hoe dat op te lossen?

Hierbij wat daglichtfoto's.

DSC_0253.jpg

DSC_0254.jpg

DSC_0255.jpg

En in direct zonlicht;

DSC_0256.jpg

DSC_0257.jpg

DSC_0258.jpg
 
Ziet er inderdaad al veel beter uit. Ik denk dat je de verf toch nog onvoldoende hebt verdund, maar al doende leerd men. Details zijn niet al te diep, dus nog een laag erop kun je beter niet meer doen. Wat een mogelijkheid is als de verf uitgehard is, niet droog alleen, is polijsten met Tamiya polishing compound als je dat weet te krijgen. Dat is nog fijner dan schuren, en haalt een deel van de grofheid al weg. Als je dan vernis doet heb je gladder oppervlak. Dat heb je ook nodige om te voorkomen dat er lucht onder je decals kan komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schure met een zeer fijne korrel en ja tamiya polisching is een oplossing zoals Eric zegt.hij is ook een vliegtuigen bouwer en een kei goede.
 
Dank jullie voor de reacties.
Misschien een erg rare gedachte maar in plaats van Tamiya Polishing is het wat om dat te doen met tandenpasta zonder fluor?
Dat werkt ook vrij goed bij clearparts!
 
Normaal gezien kunt ge vanalles gebruiken om te polijsten (zoals tandpasta). De vraag is enkel in welke mate de verf wordt aangetast door het produkt en of de verflaag dik genoeg is, zodat ge er niet doorheen gaat.

Ik zou zeggen, spuit eens een afvalstukje zwart en probeer daar wat produkten op uit.
 
Tandpasta kan goed en een zachte doek van katoen, geen nylon of dergelijke. katoenen doekje uit de brillen shpo kan heel bruikbaar zijn om te gebruiken.
 
Hoi Lex,

Ik heb naar je cockpit gekeken en zie dat je dat heel mooi gedaan hebt, zelfs dacsboard helemaal in verschillende kleuren ( de knoppen ), heb je dat allemaal met een penceeltje geschilderd, mijn complimenten.
 
@ Eric,

Eigenlijk ligt het een beetje stil. Ben nog aan het bedenken wat ik ermee ga doen. Of ik hem ga proberen te polijsten of deze doorzet en de decals erop doe.

@ Bart,

Het dashbord is photo etch wat bij de kit is bijgeleverd en daarachter zit een decal.
 
@ Lex

Als je er beetje uit bent en tevreden met hoe het model er nu uitziet, dan kun je decals gaan doen. Het is niet echt tijdrovend werkje om te polijsten, maar moet even gebeuren. Als je goed gladde ondergrond hebt, dan hechten je decals beter, weet niet of je die aanbrengt met een decal middel of niet.

altijd bedenken hoe gladder het oppervlak hoe beter, en natuurlijk eerst de lak doen goed aantal dagen laten drogen zodat het kan harden. en dan de decals doen.:-) Ben natuurlijk benieuwd welk squadron je gaat doen
 
Eric,

Geheel tevreden ben ik er natuurlijk nooit mee. Denk dat ik de polish compound ga bestellen.
Heb laatst van Revell aqua de gloss vernis besteld dus ga die waarschijnlijk er ook nog een laag overheen doen voor het aanbrengen van de decals in plaats van de parket +.
Ik breng normaal gesproken de decals aan met sol. Set heb ik ook maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

De lak staat nu eigenlijk al zo'n 2 weken uit te harden dus dat zou goed moeten komen!
Het gaat de uitvoering van 4 FTS worden met de tijger staart.
 
Das een hele mooie Lex!! Ik heb net de Hawk 1/48 binnen van Airfix in Red Arrows kleuren en dat wordt ook een zwarte. Heb de andere hawk met andere neus ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan