Hoofdsponsor

1/48 1:48 Hawk T1 Italeri [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht niet dat het aan teveel schoonmaken ligt!
De AB is minder dan 20 keer gebruikt en schoongemaakt.
Ik maak hem schoon met een klein raggertje.

Ik heb niet de hele masking eraf gehaald maar het leek erop dat de verf er nog goed op zat in de cockpit.
Zag toen ik hem omdraaide ook geen vocht lopen. Alleen een beetje condens aan de binnenzijde van de cockpitkap.
Ik kan nu wel een foutje van mezelf aanpassen. Ik was de witte rand langs de cockpitrand vergeten!
 
Kijk eens aan, als je terug klaar bent om te spuiten, echt zeer fijne laagjes leggen, beter 7 fijne dan 1 dikke, en goed verdunnen, en niet te ver van je model houden om te spuiten, 5 a 10 cm moet het perfect lukken, ik heb ook die infinity van H&S :) en is een pracht spuit.
 
Ik denk dat ik het op veilig ga spelen en het met de kwast ga doen!
 
Zou ik niet doen hoor, als je fijne laagjes legt, en eerst op een stukje papier beginnen voor je op je model gaat, kan er niet veel mislopen, ik weet zeker dat je het perfect kan ;)
 
Ok weinig ervaring lees ik hier, dus wat je kunt doen als eerste is gewoon de volgorde om te airbrushen te volgen. En dan te oefenen op vellen papier. Dan krijg je het gevoel en kun je ook de verschillen zien qua afstanden tot je onderwerp. :-)
 
Ik zal eens kijken. Ben nu bezig om de witte verf rondom de cockpit er goed op te krijgen en daarna zal ik eens kijken of het met de kwast wordt of de AB!
Is misschien een wijze keuze om door te gaan met de AB!
 
Dit is de eerste kit die ik met de AB spuit! Dusw eigenlijk helemaal geen ervaring!
Heb geoefend op een stuk papier. Dat ging eigenlijk best goed. Dat was wel speciale AB verf.
Heb al een aantal Vallejo Model Air verf laten komen. Hoop dat het daar wat beter mee gaat!
 
Dit is de eerste kit die ik met de AB spuit! Dusw eigenlijk helemaal geen ervaring!
Heb geoefend op een stuk papier. Dat ging eigenlijk best goed. Dat was wel speciale AB verf.
Heb al een aantal Vallejo Model Air verf laten komen. Hoop dat het daar wat beter mee gaat!

Zal wel gaan, ook de druk iets verhogen, probeer maar eens met 2 bar, je moet genoeg druk hebben om de verf te kunnen weg spuiten, als je de verf extra verdund kun je je druk verlagen om meer detail werk er in te krijgen.
Ik ben nu al geruime tijd aan het spuiten op hogere druk, en het bevalt me zeer goed.
 
Kan ik de Humbrol verf spuiten op 2 Bar of enkel de Vallejo?

Gelijk maar een schriftelijke update. Ben nu bezig om de witte randen langs de cockpit aan het schilderen.
Het wit dekt niet echt hard dus heb er vele lagen van nodig. Ik hoop eind deze week de AB weer te kunnen gebruiken om de Hawk weer zwart te maken!
 
Je kan zeker Humbrol spuiten op 2bar, maar probeer eerst een stukje, en ook de verdunning is zeer belangrijk, verdun eens 2:1 en dan 1:1 zelf 1:2 enz ... en kijk wat het beste gaat.
 
Zal het eens porberen! Bedankt voor de tip.
 
Even een update.

Het wit langs de cockpit kap dekte absoluut niet dus heeft even geduurd voordat ik kon afplakken.
Nu hoop ik dat ik niet alle witte verf mee trek als ik de tapen verwijder.
Heb ook de clearparts weer verwijderd dus de Hawk is zo goed als klaar om er een nieuwe laag zwart overheen te doen.

De stand tot nu toe;
DSC_0231.jpg

DSC_0232.jpg
 
Ziet er niet slecht uit voor een eerste airbrush beurt, hoewel ik de indruk heb dat je de verf iets dik hebt gespoten. Dan kijk ik vooral naar de naden van het vliegtuig. Airbrushen is vrij moeilijk, maar oefening baart kunst. De grootste les die ik zelf leerde is dat verschillende dunne lagen een must zijn, en niet willen meteen alles dekken met 1 laag.
 
Vandaag een nieuwe poging gedaan om de Hawk te airbrushen. Heb wel het idee dat het beter is als de eerste laag van vorige keer.

DSC_0242.jpg

Extra ingezoomd en onder kunstlicht;

DSC_0243.jpg
 
is momenteel moeilijk om er een idee over te hebben of het al dan niet beter is, niet zo goed te zien op de foto's, dus vertrouw ik op je woorden. Ander vraagje, is dat steuntje waar je model opstaat een speciaal schildersteuntje? nog nooit zoiets gezien. Lijkt wel handig
 
dat is een set van tamiya om allerie soort AB werken mee te doen , je kan die krijgen bij één van onze sponsers verbrugge in brugge

tom
 
@ Silenoz

Dit is inderdaad een Spray stand van Tamiya. Er zitten 2 stands in;

DSC_0244.jpg

DSC_0245.jpg
 
Ik kan niet goed zien hoe de laatste sessie is verlopen. Maar zie volgens mij nog wit doorschijnen, dus als dat zo is, dan nog een keer nevel er overheen.
 
Eric,

Klopt helemaal. Dit is na een laag zwart. Ik wacht meestal 24 uur tussen de diverse lagen. Heb net de 2e laag erop gezet.
 
ok, meerdere dunne lagen is ook goed. als je het goed hebt verdund zul je zien dat het heel hoogglans opdroogt. Hoe gladder hoe beter, en na aantal dagen droging op deze ondergrond gelijk ook decals kunt zetten:-).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan