Hoofdsponsor

1/48 1:48 Hawk T1 Italeri [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad heel leuk toestel zo te zien, vind de cockpit alvast super geslaagd. Interessant hoe je die neus zwaarder maakte met lood, heb ik tot nu toe nog niet gezien.
 
Eigenlijk valt het me erg tegen. Hij heeft een beetje een sinaasappelhuidje!
Hoop dat het met parket + wat beter wordt maar het zal niet echt een juweeltje worden!
Ik zal zo snel mogelijk even een foto maken om het te laten zien!
 
Zoals beloofd hierbij de foto's.
Kijk en huiver!

DSC_0222.jpg

DSC_0223.jpg
 
Hey Lex , waarschijnlijk heb je de verf niet genoeg verdund , trekt de spuit valse lucht of moet gereinigd worden ; Anders krijg je inderdaad van die "spetters" . Het kan ook zijn dat je de verf te dik gespoten hebt .
mvg -sabre
 
De spuit is gereinigd dus dat is waarschijnlijk de oorzaak niet.
Voor wat betreft de valse lucht dat denk ik ook niet. Heb dat ooit gehad en toen kreeg ik luchtbellen bij de voorste ring.
De verdunning van de verf zou kunnen. Ik ben nog zoekende naar de juiste dikte.
 
Da's jammer. Op de foto's lijkt het alsof de verf al droog was, voor ze het model bereikte. Zou inderdaad kunnen dat de verf niet voldoende verdund was. Heb je een vochtafscheider op je AB of compressor ?
 
Op de compressor zit een vochtafscheider en heb ook geen vocht in de luchtslang zien zitten.
In eerste instantie had ik de druk op 2 bar gezet. Die heb ik later terug gedraaid. Ook zou het kunnen zijn dat ik de spuit te ver (20 cm) van het vliegtuig gehouden heb bij de eerste laag.
 
Ook zou het kunnen zijn dat ik de spuit te ver (20 cm) van het vliegtuig gehouden heb bij de eerste laag.

In die richting zat ik ook te denken, vandaar dat ik schreef dat het lijkt alsof de verf al droog was voor ze op het model zat. Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om de juiste afstand tussen AB en model te vinden. Daarom spuit ik altijd eerst op een oud model om te kijken hoe het resultaat er gaat uitzien.

Wat ga je nu doen om dit op te lossen ? Ik denk dat de ovenreiniger eraan tepas moet komen, maar dat is dan ook weer moeilijk omdat de romp al dicht zit met de cockpit erin. Misschien is het mogelijk om de doorzichtige cockpit-kap extra met wat tape of zo te beschermen, zodat de ovenreiniger enkel de buitenkant van de romp van verf verwijderd ?
 
Lex, welke verf heb je gebruikt? hoe heb je het verdund? in welke mate/verhouding?
 
Op de compressor zit een vochtafscheider en heb ook geen vocht in de luchtslang zien zitten.
In eerste instantie had ik de druk op 2 bar gezet. Die heb ik later terug gedraaid. Ook zou het kunnen zijn dat ik de spuit te ver (20 cm) van het vliegtuig gehouden heb bij de eerste laag.

Ik spuit meestal rond 1 bar, maar moet nog eens een fijnregelaar aanschaffen om dat beter te kunnen regelen. Qua afstand meestal 0.5 tot 5cm van het model, maar zoals eerder aangehaald, eerst eens proefspuiten op een teststukje. Welk een verf heb je hiervoor gebruikt?

Als de ovenreiniger geen soelaas brengt, eventueel voorzichtig opschuren met schuurpadjes en met een naaldje de panellines voorzichtig eens doorlopen zodat deze niet gevuld zijn met schuurstof en verf, dan blijven ze zichtbaar na het spuiten.
 
Ik denk dat ik de ovenreiniger methode ga proberen! Ik ga het eerst testen op de losse panelen.
Hoop dat dat gaat werken. Ben bang dat als ik ga schuren ik een hoop detail kwijt ga raken.
De canopy kan ik afplakken maar ik denk dat via de luchtinlaten nog steeds een hoop van de ovenreiniger in de cockpit terecht gaat komen!

Ik heb Humbrol verf gebruikt en dit verdund met de humbrol verdunner. Ongeveer in de verhouding 1:1.
 
Misschien kunt ge de luchtinlaten dicht maken met watten of zoiets ? Ik heb wel geen idee hoe die watten op de ovenreiniger gaan reageren.
 
:-( Als ik dit zo zie, is ovenreiniger enigste kans. maar wel met alles wat dicht kan dicht maken. Tip voor volgende keer Lex

gewoon eerst normaal verdunnen, dus dan je ziet dat ze verf ook echt vleit, niet als water, maar je ziet het wel strak opdrogen. Laten drogen een dag, en dan opnieuw airbrushen, maar dan iets meer verdund dan vorige keer, dan krijg je de hoogste glans die je wil voor naar ik aanneem een RAF Hawk. Heb ze gezien voor REAL en die glimmen heel erg. Dus lijkt me het beste toe om te doen.
 
of dichtmaken met blue tack of posterbuddy of iets in dien aard
 
Heb de inlaten en de uitlaat dichtgestopt met een stuk spons. Ik laat hem niet al te lang in de reiniger liggen.
Kijken of ik wat resultaat ga zien voordat ik hem een uitgebreid bad geef!

Ik denk dat ik als het goed komt hem met de kwast ga verven! Ga eerst wat andere kisten met de AB spuiten!

De verf was verdund tot ongeveer water dikte!

Het moet inderdaad een RAF exemplaar worden.
 
bluetag is ook goede afdichting zo is het ooit gemaakt als afdichting voor de olie industrie.

@ Lex welke type AB gebruik je trouwens? en gebruik enkel Mr Muscle. ik heb andere merken ook gedaan, maar werkte slecht, dus daarom mijn tip.
 
Ik gebruik een H&S infinity 2 in 1.

Heb de Hawk uit de Mr Muscle gehaald en zo ziet hij er nu uit
DSC_0224.jpg

Ben alleen een anti collision lampje kwijt geraakt maar daar kom ik wel overheen!

Er zat wat condens in de cockpit maar het leek erg mee te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact dezelfde airbrush, degelijk materiaal. Ik weet niet of je zo'n naaldje hebt om de nozzel uit te kuisen? Het is namelijk zo dat ik dit ook heb, en dat ik met dit ding een nozzle letterlijk kapot gekuisd heb. Ik had de neiging om hard te duwen met die naald in de nozzle, kwestie van alle vuil er zeker uit te krijgen. Hierdoor werd de opening waaruit de naald steekt eerst laagje voor laagje afgeschraapt en is zodoende vergroot. Uiteindelijk is de nozzle zelfs gebarsten aan de voorkant.. en toen pas heb ik het gemerkt. Ondertussen zat ik maar te vloeken op mijn spuitwerk, had de naald vervangen etc, dacht dat het aan de verf lag, de verdunning, soorten geprobeerd etc.. tot ik dus die barst ontdekte en zag dat mijn naald niet goed meer aansloot.

Nu, ik zie dat je de verf er vrij goed af gekregen hebt. Ik denk dat die damp in je kockpit makkelijk weg kan, het toestel op een warme plek zetten en dat lost zichzelf op ;)
 
verlies jeje cockpit nt na die cleaning ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan