Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/8 1932 ford deuce [wip]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 58

Discussie: 1932 ford deuce [wip]

  1. #1

    Standaard 1932 ford deuce [wip]

    Na een rustperiode terug een doos opengetrokken ééntje van Revell
    een ford Deuce van 1932 schaal 1/8.
    Je kan hem in drie uitvoeringen bouwen maar ik ga daar mijn eigen
    creatieve weg in gaan.




    Er zijn ongeveer een 20-tal frames



    Ook heeft men een keuze om twee verschillende motoren te bouwen.
    Motor 1


    Bij deze moeten de naden nog bij gewerkt worden


    Motor2
    Bij deze heb ik al een deel van de croom delen afgeplakt


    Daarna op één van de motoren een dry fit gedaan van de chroom stukken.
    De foto's zullen meer zeggen dan ik kan beschrijven.


    Motor 1
    Deze naad moet niet weggewerkt worden er komt namelijk bog een chroom
    stukje bovenop.






    hier stangenstelsel van de carburators aangebracht


    Bij deze zijn alle chroom delen vastgezet met UHU pasta
    zo kan ik kontroleren of alles goed past t.o.v. elkaar.


    Eén motor zal in het model gemonteerd worden en het andere zal op een
    steun gemonteerd worden.
    De steun is iets dat ik zslf zal moeten maken.

    grt.
    Dikkie dik
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 17-10-14 om 22:15

  2. #2

    Standaard

    Ben benieuwd dikkie dik en veel suc6 met je model ;-)

    Cheers,
    André

  3. #3

    Standaard

    Mijn favoriete schaal: 1/8.

    Ik volg je in ieder geval.
    Grtz,

    Dominiek

  4. #4
    swa I
    Gast

    Standaard

    Prachtige Kit.......wat een nostalgie.......en dat idee om de tweede motor op een steun te zetten...briljant maatje...volgen gaan we hier zeker...

  5. #5

    Standaard

    Wow.. mooie kit.. Wel een boelveel glim hoor.. Blijf deze volgen...
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

  6. #6
    Ron
    Gast

    Standaard

    Mooie kit heb ik ook ooit eens gebouwd maar moest de motor niet eerst een kleurtje hebben voordat je alles erop plakt??

  7. #7

    Standaard

    Deze wil ik ook wel eens bouwen. Welke 3 uitvoeringen kan je ermee bouwen ?

    Ben heel benieuwd wat het gaat worden.

    Veel plezier en succes.

    Groeten

    Wet Sellery

  8. #8
    Laurent
    Gast

    Standaard

    YESSSS!



    Flathead is the way to go!

    zo'n doos is waarschijnlijk prijzig, nee?

    de groetjes,

    Laurent

  9. #9

    Standaard

    Laurent, jij als liefhebber van Amerikaantjes.... kun je eens uitleggen wat een "flatheas" precies is?

    Dikkie Dik, ik zou ook eerst het blok spuiten alvorens de glimtoestanden erop te bevestigen (persoonlijk gevoel)
    Grtz,

    Dominiek

  10. #10

    Standaard

    Een "flathead" Dominiek is eigenlijk gewoon een platte (vlakke) kop.
    Men bedoeld hiermee dat de kleppendeksels bovenaan vlak zijn.
    Deze term wordt enkel gebruikt bij de Ford V8 uit de late jaren 20 begin jaren 30.
    Vooral bij motorfietsen wordt deze term veelvuldig gebruikt.
    Maar daar heb je ook een "knucklehead" en meer van die fraaie namen.

    Erik.

    P.S. Verbeter me als ik fout ben. Leer ook graag bij.

    P.P.S. Doet me zin krijgen om ook eens aan zo'n grote jongen te beginnen als ik deze topic zie.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  11. #11

    Standaard

    hallo gasten,

    Allen bedankt voor de reacties maar,
    de chroom onderdelen zijn gewoon vastgezet met UHU patafix
    om te zien of ze goed passen.
    daarna kan ik er gewoon alles afnemen.

    @ Pascal je kan hem bouwen als een Highboy een Big Deuce en een Rat Rod

    en dan ook de Dikkie dik way.............;

    en nu nog een updateken

    dit is motor 2



    en nu nog het naadje een beetje bijwerken







    ook hier zijn de bling bling stukken vastgezet met UHU patafix.

    grt,
    dikkie dik

  12. #12

    Standaard

    Hoi Dikkie dik,


    slim idee die patafix, een goede raad is goud waard.
    Ga deze onthouden.
    Ben razend benieuwd naar de bouw, ziet er een leuk wagentje uit.
    Ga je het in de oude kleurtjes maken, of gaat het een modern tintje krijgen??
    grtjes John
    -------------

    varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

    schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

  13. #13
    insanity
    Gast

    Standaard

    ford heeft de flathead (was trouwens de eerste v8 die ford bouwde) blokken gebruikt vanaf 32 tot ergens begin de jaren 50.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insanity Bekijk bericht
    ford heeft de flathead (was trouwens de eerste v8 die ford bouwde) blokken gebruikt vanaf 32 tot ergens begin de jaren 50.
    Zat er enkele jaren naast dan

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  15. #15
    Laurent
    Gast

    Standaard

    "Flathead" wilt zeggen dat de motor zijkleppen heeft, was goedkoper om te bouwen. Het probleem voor Ford was om 6 cylinders in lijn van Chevrolet die in 1929 uitkwamen, buiten schot te maken, wat hem gedeeltelijk lukte.



    Het grootst probleem was het gieten van een V8 blok, Ford heeft de V8 niet uitgevonden, maar heeft de blok met de cylinders in een geheel kunnen gieten, wat nogal indrukwekkend was in 1932.

    de eerste auto van vader in 1947 was een flathead V8, als nieuw gekocht, blok ging kapot rond de 100 000 kilometers, deze blokken hadden blijkbaar de neiging om te barsten tussen de kleppenzittingen, dit was de bekende zwakte van zijkleppers in het algemeen. Mij vader heeft dan een 1951 een andere nieuwe Ford gekocht, een Customline met een 6 in lijn, met kopkleppen.

    de groetjes,

    Laurent

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •