Hoofdsponsor

1/24 1940 Ford Pick-Up, Monogram [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is echt hout dat hier gebruikt werd, een heel dun vel "contre plaqué" of hoe noemen ze dat in het schoon Vlaams.....

Weet je wat ik gebruik? Ik gebruik sandelhout (denk toch dat het dat is?) die bij sommige sigaren zit om deze aan te steken.
Zelf rook ik geen sigaren (ben soms wel eens DE sigaar, maar dit terzijde :laugh: ), maar als je iemand kent die dit wel doet, vraag dan gewoon dat ze het hout sparen.
Is zéér dun, makkelijk te snijden/bewerken en geeft toch een mooier effect dan gewoon schilderen... (een beetje zoals in de truck van Erwin...)
 
vind het een zeer geslaagde ford pick-up ,
de vloer laat ruimte geeft direckt een meer waarde
top werk

tom
 
De motor ziet er goed uit erwin, en met die houten laadvloer is het echt top, geeft een mooi contrast.
 
Erwin je wagen heb ik in realiteit mogen aanschouwen en ben er blij voor ook want het loonde de moeite.Heb tegen Swaken ook al gezegt dat we samen wel eens zullen afspreken hier in gent of zo en ene gaan pakken he,mercie om mij te inviteren daar bij ons op ekkergem ,nogmaals mijn uitdrukkelijke dank voor uw hulp met de onderdelen.We horen en zien mekaar nog wel zij maar zeker.
Patje.
 
Met genoegen Patje en hopelijk tot op de clubvergadering op 1 maart hé.
 
Ik hoop het van harte want vind het gezellig zo ook en weet je het is voor onze hobby he.:D
 
Hallo Erwin,ik heb me een gelijkaardig model gekocht.enkel is het geen pickup en ook geen ford maar wel rond het zelfde jaartal geloof ik.
Als ik kom op 1 maart tracht ik de packard victoria mee te brengen als ie af is.Och en dan nog al is ze niet af he.
Ik laat het je weten als ik ga kome,tot later he.
Patje.
 
OK Patje, breng maar mee af of niet en steeds welkom op de club.
 
OK Patje, breng maar mee af of niet en steeds welkom op de club.

Dank je Erwin .Ikkijk binnenkort op de site om lid te worden ook dan,voor da geld moet ik het zeker nie laten uiteraard he.
 
Kleine tussenstand zonder foto's: de Ford was af maar er waren sporen van de door mij gebruikte klemmen op de motorkap en er was een "magic fingerprint".
Gevolg: motorkap herspoten voor de 5de maal. Hoop hem deze keer juist te hebben.
 
Laten we hopen he Erwin want het is een mooie wagen,ik zag hem echt en kan het weten he.
 
De Ford is af......ten minste hij is af wat mij betreft. Wat anderen er van denken zal volgende zaterdag op de Flanders Contest beslist worden.

Wat is er verder nog gebeurd?
Wel, de motorkap werd voor de 5de (of was het de 6de) maal herspoten.
De wagen werd nagezien en hier en daar een "retouchke" zoals we zeggen waarna deze overspoten werd met verschillende lagen Klir.
Uiteindelijk werd de motorkap terug op zijn plaats bevestigd. Dus hier geen model met afneembare motorkap (zoals we nog in Bissegem zagen op een wedstrijdmodel) maar ééntje met de motorkap waar ze moet zijn.

Genoeg gezeverd, hierbij de eind foto's.

De motor zonder kap.
1_Engine_finished2.JPG


1_Ford_finished3.JPG


En een walk around

1_Ford_finished1.JPG


1_Ford_finished9.JPG


1_Ford_finished8.JPG


1_Ford_finished6flash.JPG


1_Ford_finished5.JPG


1_Ford_finished-top.JPG


Voila sè, en nu maar hopen dat hij in de prijzen valt. Doet hij het niet dan zeker niet getreurd want ik heb er enorm van genoten om deze te bouwen en dat is nog altijd het voornaamste van het hele gedoe nietwaar.
 
Erwin man ge weet wat ik persoonlijk vind van uw model he,en moest die nie in de prijzen vallen dan zijn ze stekeblind voor mij.
Ik wens u alvast veel sjanse gelijk dat wij zeggen in gent he.
Patje.
 
Is mooi hoor.
Heb hem live mogen aanschouwen in bissegem.
En is echt een mooie.
 
Ik heb hem op mn pc staan al van erwin,heb fotos getrokken tijdens vergadering in gent hier (ipms)

Erwin man die fingerprint is dat beetje gelukt om dr uit te krijgen????
 
Mooi model Erwin, je maakt anderen bijna kansloos in een wedstrijd ;)
 
die olympische gedachte hee erwin,deelnemen is belangrijker
maar dit model zal evenveel winnen als deelnemen
zeer mooi model,de nostalgie druipt er af
 
yep als autobouwer kan ik enkel maar zeggen WOW! knap gedaan Erwin.
 
Dat is een nette PU geworden, mooie kleur en ditto laadvloer.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan