Hoofdsponsor

1/100 HrMs Tydeman (full scratch) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes hoor Ed.
Hoe heb jij de roest gemaakt? Op de foto is het inderdaad niet te zien.
 
Netjes hoor Ed.
Hoe heb jij de roest gemaakt? Op de foto is het inderdaad niet te zien.

met geel/bruine olieverf dry brushen. Ik wil het model er uit laten zien zoals ze is als ze gebruikt wordt, maar niet overdreven. als je heel goed kijkt kun je op het midden van de H balk en op de hoeken iets van verkleuring/roest zien.

Dit is mijn eerste model waarbij ik probeer een beetje te wheatheren, dus zal zeker voorzichtig zijn :)
 
de vorderingen

alle wanden van het werkdek zijn gereed, geschildert, vastgezet en voorzien van led-lampjes.

IMG_2568.jpg

IMG_2572.jpg

volgende stap was nog een deur maken in de romp bij de diepzeelier. ik heb er voor gekozen een werkende deur te maken en via de originele werftekening kon ik het mechanisme goed zien en kopieren voor het model. Het is een stang die in een bocht gebogen is en aan de deur zelf ook schaniert waardoor de deur helemaal naar links tegen de romp aan kan komen te liggen.

IMG_2575.jpg


dan is het tijd om het dek te beplanken. Dit werkdek is het enige dek dat voorzien is van een houten dek, de voerige dekken zijn van staal en voorzien van verf/coating.

IMG_2567.jpg

de lieren even geplaatst voor het plaatje, de middelste werklier moet nog voorzien worden van een staalkabel, en de touwen van de sleeplieren zijn nu npg aan de erg lange kant, maar ik weet nog niet goed wat ik daar mee gaan doen, korter maken kan altijd en misschien laat ik ze wel deels over het dek lopen.

IMG_2579.jpg

tot slot nog enkele foto's waarp te zien is hoe de verlichting er brandend uit ziet. er moeten nog twee led-jes geplaatst worden, vind ik zelf, bij het achterdek aan het 'plafond' ter hoogte van de middelste lier en voor bij het werkdek in het midden onder het dek.

IMG_2583.jpg

IMG_2584.jpg

IMG_2587.jpg

het is zeer lastig om de foto's scherp te krijgen (ook op de macro stand).


grtz Ed
 
hoi ed het ziet er erg goed uit hoor . mooie detaes zoals het deurtje en de verligting. dit komt helemaal goed
 
Ziet er zeker goed uit, die verlichting geeft toch net wat extra's.

Bij dit soort plaatjes is het lastig de lens scherp te (laten) stellen, omdat hij onvoldoende heeft om op scherp te stellen.
Altijd lastig.
 
Hallo mannen en de meisjes ook natuurlijk, ik kan gewoonweg niet meer volgen van al dat moois dat hier gebouwd wordt, ik vindt het zeer jammer dat ik julie niet allemaal kan antwoorden maar wat julie hier laten zien benadrukt nog eens dat we goed bezig zijn. Blijf gewoon rondhangen op dit leuke forum, stel uw vragen en er is wel iemand die een passend antwoord heeft. Gewoon verder doen, weet ge iets niet vraag maar raak! En natuurlijk veel -foto- kes posten dan zijn wij allemaal ^^
 
;)Hoi Ed,

Het ziet er allemaal netjes uit, leuk om naar te kijken.
 
het werkdek verder afgemaakt, het dek eerst met een potlod bewerkt om de breeuwnaden te simuleren en vervolgens het dek met sterk verdunde zwarte humbrol drybrushen zodat het er iets gebruikter uitziet en verder wat details aangebracht (brandslanghaspels, lasapparaat, roosters en een kast achterin) meer doe ik niet moet niet overdrijven.

IMG_2597.jpg

Vervolgens het geheel in de blanke lak gezet.

De romp zit nu 3/4 in de plamuur, alleen het achterste gedeelte moet nog. verder heb ik alvast op het dek enkele latjes gezet waar straks de opbouw overheen gezet wordt.

IMG_2599.jpg

verder heb ik een kabelrail gemaakt die vanaf het achterste werkdek naar het voorste wrkdek loopt, hier komen dan nog wat hijskabels aan. Ik zal later foto's maken als de kabelrail in kleur is geschildert, want dan kun je het beter zien.

grtz Ed
 
Hoi Ed,

Het ziet er prachtig uit, maar moet je niet eerst de randen en kopse kanten bij het breeuwen met potlood zwart maken en dan pas er op lijmen?

Je hebbt het echt mooi gemaakt ook het dek, het is gewoon een vraag, omdat ik ook aan het breeuwen ben en het zo wel doe.;)
 
Hoi Ed,

Het ziet er prachtig uit, maar moet je niet eerst de randen en kopse kanten bij het breeuwen met potlood zwart maken en dan pas er op lijmen?

Je hebbt het echt mooi gemaakt ook het dek, het is gewoon een vraag, omdat ik ook aan het breeuwen ben en het zo wel doe.;)

Hoi

Ik heb al verschillende manieren gebruikt om breeuwnaden te maken, onderandere een mooir resultaat voor oude zeilschepen krijg je door tussen de planken zwart ijzergaren van de hema te lijmen, het dek kun je dan niet echt goed meer schuren omdat de kans bestaat om de draad door te schuren en deze kan ook gaan pluizen. ik heb al eens de zijkanten met stiften zwart gemaakt maar vond dit niet mooi. ook heb ik gewoon de planken tegen elkaar geplakt en geen breeuw gemaakt.

Hier heb ik gekozen om de planken iets van elkaar te leggen. Ik plak de latjes tegen elkaar aan en ga er dan meteen met een hobbymesje tussen door, hierdoor krijg je een naad van 0,5 mm tussen de latjes. Vervolgens heb ik met een potlood (zón fineliner) gepakt en deze door de naad gehaald. Vervolgens heb ik het dek gedry brushed (zie vorige post) en dan krijg je dit resultaat. Ik ben tevreden met het resultaat :)

gr edwin
 
Ziet er mooi uit Edwin en zo heb je dus enorm veel mogelijkheden om breeuwnaden te maken.
 
Hoi Edwin,

Het is ook heel mooi gemaakt en het ziet er mooi uit ook, het was gewoon een vraag, maar zo leer ik ook weer wat bij.;)
 
Hoi Edwin,

Het is ook heel mooi gemaakt en het ziet er mooi uit ook, het was gewoon een vraag, maar zo leer ik ook weer wat bij.;)

gelukkig leer ik hier op dit forum ook nog heel veel en ben blij met alle reacties en tips. Ik probeer dan ook mijn ervaringen te delen met jullie.
 
Hoi Edwin,

Op deze manier leer je veel van elkaar.;)
 
inmiddels bezig geweest met de eerste verdieping van de opbouw, dit is mooie schoon werk en kan in de woonkamer, terwijl ik de kids in de gaten hou. Dus binnenkort de romp verder plamuren, schuren en een keer in de grondverf zetten voor goede controle can oneffenheden,

maar goed de foto's van de bovenbouw eerst.

IMG_2601.jpg

IMG_2602.jpg

IMG_2603.jpg

verder wat details aangebracht, zoals wat schakelkastjes, relaiskastjes. De kleine ronde gaatjes daar komen 3mm ledjes in.

IMG_2605.jpg

IMG_2607.jpg

IMG_2610.jpg

er zitten twee roldeuren op dit niveau, die zijn gemaakt van dunne strookjes fineer, ze worden donkergrijs en ze schijnen nu nog iets door, en als dat straks als ze op kleur zijn nog steeds zo is dan moet er nog iets aan de achterzijde om dit tegen te gaan.

IMG_2612.jpg

tot zover maar weer.

grtz Ed
 
ziet er weer goed uit ed.
wel veel raampjes en gaten die je moet maken :)
bouw rustig door want het gaat je goed af ;)
 
inmiddels is de hele romp in de plamuur gezet en moet er nog een klein beetje geschuurd worden en dan kan de eerste laag primer erop, kijken hoe ze er dan uit ziet.

ben al iets verder met de opbouw, heb de onderste verdieping in compartimenten verdeeld. er komt achter een paar raampjes verlichting dus moest ik zorgen dat er geen licht 'lekt' naar andere raampjes.

IMG_2613.jpg

tevens is dit om de draden uit het zicht te houden die er straks allemaal komen te lopen en nog naar de 2e, 3e en 4e verdieping moeten.

intussen ook al met de volgende verdieping begonnen en zo krijg je al een beetje een beeld van de opbouw.

IMG_2614.jpg

tot zover maar weer.
gtrt Ed
 
het blijft er lekker strak uitzien ed :240:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan