Hoofdsponsor

1/100 HrMs Tydeman (full scratch) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag de romp dicht gekregen en het ruwe resultaat is bevredigend al zeg ik het zelf.

komende week tijd vinden om te schuren en de juiste 'vorm' er in krijgen. Met name de boeg sectie heeft een 'scherpe' hoek in de romp zitten.

hieronder de foto's
IMG_2502.jpg
het eerste kleine 'gat' is het luik naar de diepzeelier. Achter dit luik zit een ruimte met een lier.

De tweede grote uitsparing in de romp is de uitsparing voor het werkdek, hier komen nog wat hijsinrichtingen etc.

na het schuren de beide zijden op de juiste hoogte brengen en het h-dek pasklaar maken.

grtz Ed
 
Het lijkt er allemaal netjes uit te zien Ed en nog behoorlijk snel ook!!
 
;)Hoi Ed,

Het ziet er goed uit Ed.
 
yep ziet er behoorlijk goed uit ed.

ga je nog plamuren ook of gewoon schuren ?
 
yep ziet er behoorlijk goed uit ed.

ga je nog plamuren ook of gewoon schuren ?

eerst schuren dan palmuren met plamuur van de action en dan weer schuren en dan zeer waarschijnlijk spuitplamuur van motip als laatse voor de kleinste oneffenheden. Ik vind de spuitplamuur altijd superfijn werken als je die schuurt met een superfijne korrel.
 
vandaag de eerste schuurbeurd gegeven en resultaat is bevredigend.

verder al aan het j-dek gewerkt. Er komt een gang van het achterdek naar het voorste werkdek, halverwege is een luik met daarachter een lier, trap naar volgende dek en reddingsvlot.

ben begonnen de zijwand aan de binnen zijde te versterken me fineer en de spanten afgeschuurd zodat de zijwand glad is, plamuur er op en morgen schuren.

IMG_2509.jpg

IMG_2518.jpg

vervolgens begonnen met de wand aan de binnenzijde, eerst op het dek kleine latjes waar later de plasticcard tegen aan kan worden gelijmd

IMG_2519.jpg

en alvast het eerste stukje plasticcard, met twee deuren.

IMG_2520.jpg


grtz Ed
 
Hoi Ed,

alles zier er bevredigend uit man !!!!;)
Ben benieuwd naar het vervolg.:8:8
 
Hoi Ed,

Het ziet er weer goed uit.;)
 
het voorste gedeelte han het h-dek gemaakt en op het j-dek de contouren voor de wanden gemaakt.

IMG_2529.jpg

tegen de latjes komen dan de wanden van plasticcard. het dek wordt met planken (fineer) bekleed.

op de volgende foto is goed de uitsparing te zien in het h-dek waardoor er ook een goede inkijk naar het j-dek komt, tevens komt er led verlichting in dus wordt alles later goed zichtbaar

IMG_2530.jpg

het voorste dekdeel is even vastgezet met een paar schroefjes, omdat de boeg niet helemaal correct is. bovenaan loopt de boeg nu veel te veel in een punt terwijl deze mooi rond moet lopen. Het dek heeft de juiste vorm en zodoende kan ik de romp nu aanpassen naar de juiste vorm.

grtz Ed
 
ed het ziet er behoorlijk goed uit maar weet echt niet waar je mee bezig bent. h dek en j dek zeggen me helemaal niets kan je mischien een foto laten zien van het plan of het echte schip waar je mee bezig bent. thx
 
ed het ziet er behoorlijk goed uit maar weet echt niet waar je mee bezig bent. h dek en j dek zeggen me helemaal niets kan je mischien een foto laten zien van het plan of het echte schip waar je mee bezig bent. thx

Het j-dek is het onderste werkdek, waar de kranen aan de zijkant op staan en waar de boom p het achterdek op staat. Het h-dek is het dek daarboven (het bovenste dek wat je nu op de fotos ziet. Morgen zal ik een foto van de werftekening maken zodat het wat duidelijker wordt :)
 
ik heb intussen de achtewand van het achterste werkdek gemaakt van plasticcard en in de primer gezet. ook is er een flushluik en een ander luik gemaakt. Er komen nog led-jes in de achterwand om het straks beter te kunnen zien als het dek boven is geplaatst.

IMG_2540.jpg

IMG_2547.jpg

het is lastig alles mooi op foto te krijgen, moet de macro stand gebruiken en zonder flits anders is er helemaal niets van te zien.

verder heb ik er voor gekozen om het model helemaal van verlichting te voorzien en aan de bakboord zijde zijn op het niveau waar ik nu aan werk (zelfde level als het achterdek) diverse laboratoria, maar ook de kombuis en eetzaal. Ik ga de ruimtes die voor de ontspanning moeten zorgen verlichten en de labs laat ik in het donker. Hiertoe moet ik dus zorgen dat er geen licht bij de patrijspoorten van deze ruimtes komt. Ik heb dus bakjes gemaakt tergrote van de ruimtes die ik wil verlichten en zodoende worden alleen deze patrijspoortjes straks verlicht.

IMG_2541.jpg

verder heb ik de boeg al onder handen genomen en deze is nu al veel beter, maar nog niet helemaal goed, foto komt nog.
 
Inderdaad, makkelijker een visueel voorbeeld te hebben, we zien wel al dat je knappe dingen maakt en veel werk in steekt :-)
 
dat zijn inderdaat een hoop draadjes, het zal zeker lonen als het model af is .
 
van de verlichting met led lampjes ,daar ken ik niets van dat ga ik met nog meer aandacht volgen dan nu, dus graag een beetje meer uitleg a u b. b.v werkt dat op baterijen of met een tranfo,zijn dat speciale ledjes .
natuurlijk wil dat niet zeggen dat ik de bouw van het schip niet blijf volgen ,ik kan niet genoeg bijleren ook al is het gene zeiler.
grtz
lus
 
Draadjes worden er nog veel meer, ik heb er nu voor gekozen om een centrale voedingsdraad te maken (afgekene van homeghost). bij mijn Amerigo had ik alles verbonden aan elkaar wat niet ideaal was. Als voeding gebruik ik een adapter, batterijen is lastig omdat je er dan bij moet kunnen om ze te vervangen of je moet een kabel hebben om ze te laden. Vanaf de centrale draad loopt er een draad door de onderkant van de romp, precies op de plek waar later de standaard komt. De draad gaat dan door de standaard en dan via de onderkant van de plank (ingefreesd) naar de achterzijde waar een aansluitplug voor de adapter komt. op deze manier zie je niets van een voedingsdraad.

allereerst de foto van de bewerkte romp. Moet natuurlijk nog verder bewerkt boeg is nog niet helemaal mooi recht moet bovenaan nog iets af en dan moet ze nog met plamuur bewerkt worden natuurlijk. Maar dat doe ik pas als het eerste dek definitief geplaatst is.

IMG_2556.jpg

verder vandaag de wanden gemaakt bij het werkdek aan stuurboord, alle wanden zijn nu af en de volgende stap is de laatste wand in de primer, alle wanden in kleur spuiten en bepalen van de verlichtingspunten. en het dek beplanken met fineerlatjes. Het hele werkdek is van hout voorzien, de overige dekken zijn staal met coating.

IMG_2551.jpg

IMG_2554.jpg

grt Ed
 
Draadjes worden er nog veel meer, ik heb er nu voor gekozen om een centrale voedingsdraad te maken (afgekene van homeghost).
grt Ed

Goede keuze. Dit werkt gemakkelijker en geeft veel meer mogelijkheden.

Ron.
 
snelle update.

Ik heb de achterwand afgelakt en de deuren geaccentueerd, niet dat je er later veel van ziet omdat er een dek overheen komt, maar kon ik meteen even oefenen met dry-brushen. op de deuren moet alleen nog een rode streep komen of een rood hoekje.

IMG_2561.jpg

verder heb ik de lier voor het diepzeeluik afgemaakt en voorzien van een 'staalkabel'. Ik heb er iets van roest op geprobeerd te maken, maar op de foto is dit niet te zien omdat het alleen op de H-balk zit. verder heb ik de aandrijfgenerator iets vervuild. Vanaf de buitenkant niet echt te zien, maar er komt een trap van dit dek naar het hofer gelegendek precies bij de aandrijfgenerator, dus straks vanboven af wel iets (hoop ik)

IMG_2560.jpg

grtz ed
 
;)Hoi Ed,

Het ziet er netjes uit ed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan