Hoofdsponsor

1/84 amerigo vespucci 1/84 [!]

Al dat vele werk zal niet voor niets zijn:O
Dat wordt een mooie romp Hooy!


Fred
 
ziet er goed uit hooy.
als je hem geschuurt en gespoten of geverft hebt en de verf is droog.

neem dan een latje +/- 5 cm breed en +/- 40 cm lang lijm daar een stuk schuurpapier op.
nu ga je gewoon je romp terug zachtjes schuren.
waar er dan nog verf aanhangt wil zeggen dat daar een kuiltje staat en dat stuk terug moet bij plamuren.

het kan zijn dat je deze handeling van schuren en terug schilderen een paar keer moet herhalen om je romp helemaal strak te krijgen.

dus ik vermoed dat je deze week wel weet wat doen ;)
 
1_47.JPG
1_45.JPG
1_46.JPG
1_49.JPG
hier enkele foto's waarbij ik wat uitleg wou vragen
 
enige hulp gevraagd

je ziet hier op de beschrijving dat er een soort van mal is gefreesd voor de raampjes nu is ben ik een beetje in de war want voor de bovenste rij is dit geen probleem vemoed ik daar komt ng een latje onder maar bij de volgende 2 rijen niet en dan ligt dit malletje er op met een dikte van 0.5mm . ik heb is nagekeken en bij andere modellen is niet van toepassing daar word enkel een lijn geschilderd en moeten de raampjes afgemeten worden .
zou het de bedoeling zijn dat ik deze mee inplamuur zodat ze gelijk liggen of toch boven op lijmen ? iemand een tipje
 
1_48.JPG
1_51.JPG
hier zie je ong hoe het in de beschrijving staat
 
ik denk dat je deze er later moet oplijmen hooy.
mischien weet dirk ( pantani) hier meer over.
ik ben niet echt vertrouwt met dit schip en ken het ook niet echt.
je kan proberen een paar bouwtopics uit te pluizen op andere sides om te kijken hoe zij het gedaan hebben.
 
ja ik denk dat dirk dit wel zal weten .
ik heb al wat speurwerk gedaan en vind er niet al te veel info over . ik ga ze zoizo nadien op lijmen . enkel de bovenste rij ga ik lijmen voor ik ga spuiten deze lijn moet toch oker worden en dan kan ik die in 1 keer spuiten . over de volgende ga ik men hoofd wel is breken vandaag het is toch een rustig daje op men werk ;)
 
1_s_4018.jpg


AIRBRUSH SET PRO alu koffer


AL 27098 alu



airbrush set in alu koffer met:
•dubbel aktie
•boven vulling
•fijne kop
•compressor
•darm met bevestigingssysteem
•airbrush houder


iemand een idee of dit een airbruch van een degelijke kwaliteit is
 
dit kan je mischien beter in het airbruch draadje zetten dan heb je meer kans dat meer leden het lezen.

ook zou je moeten uitzoeken welk merk de airbruch is .
 
heb dit daar ook net gepost ;-) het merk zou artezania latina zijn
 
2_014.JPG
1_003.JPG
heb ng ff wat schuurwerk gedaan maar het valt wat tegen ik weet niet waarom de vorige laag ging vanzelf en deze krijg ik niet geschuurd . heb al van zeer grof naar fijn gegaan enz maar niks lukt . blijven volhouden zeker :nowink:
 
Merk klopt en ik reageerde al in het juiste topic er op,zette ook een link.
A.L maakt zo te zien idd AB.
 
je kan voorlopig nog wel grof schuren hoor voor je gaat spuiten met de grondlaag.

het fijn schuren is pas helemaal op het laatst als je zeker best dat alles strak er op zit . dan kan je voor een laatste keer fijn gaan schuren ;) maar het ziet er steets beter uit 8)
 
ff schuren

ik ga vanavond ng wat schuren heb deze week nog niet veel tijd gekregen van men madam mm :(:D . ik ben ook is benieuwd naar het airbruchsetje. ik zal wel proefkonijn spelen want ik lees hier en daar dat er weinigen zijn die dit merk kennen om te spuiten .
 
Ja steeds je ab es teste op een stuk karton of een stuk plastiek,ben je zeker dat alles goed is dan he.
 
hooy, volgende week kom ik normaal gezien naar huis, en zal ik je uitleg geven over hoe het zit met die gaatje en patrijspoorten, dan zal ik mooie foto's maken van mijn eigen Vespucci, of kijk eens in het topic van me, staat waarschijnlijk veel in, of zeker al foto's van die patrijspoorten, maar ik kijk als ik thuis ben, herinner me er maar aan eind volgende week ;)
 
Dan nog iets, ik heb zelf ook mijn romp geschuurd en geschuurd, en dan nog eens geschuurd, als je dan spuit is het inderdaad zo glad als een spiegel, maar vergeet niet dat dat eigenlijk verkeerd is, in het echt is de romp echt niet zo glad hoor, dus ben je goed op weg, die scheurtjes heb ik ook, en zou, of had je ook kunnen voorkomen met eerst je houten romp in te smeren met G4, dat is een hechting hars voor polyester, daar impregneer je je hout mee, en zo maak je dat het hout niet meer kan leven, en zo voorkom je scheurtjes, is iets voor een volgende project dan ;)
 
Je hebt de indruk dat het zeer glad is doordat je het fijne stof eigenlijk in de meeste kleine oneffenheden drukt en zodanig door de warmte van de wrijving zich een beetje vastzet,zo zie je en voel je een spekglad opervlak,Totdat je gaat suiten uiteraard he.
Heb zulke dingen op school geleerd he.
 
2_002.JPG


2_001.JPG


1_007.JPG


dit is het resultaat na een weekendje schuren . ik ga er toch een laagje plamuur overtrekken zodat het beter oogt . nadien ga ik er is een grondlaag over spuiten . iemand een idee welk soort verf ik hier het best voor kan gebruiken . het is enkel om kleine foutje en putjes ôp te sporen .
 
waarom nog een laag plamuur ?
als het strak zit zou ik er eerst een grondlaag op stuiten. dit kan je in een spuitbus kopen. kijk ff bij homeghost welke hij gebruikt voor de emma.

dan met een plankje waar je een schuurpapier oplijmt zachtjes schuren en overal waar nog verf hangt moet je bij plamuren.

en dit moet je een paar keer herhalen tot het goed is, nu nog bij plamuren vind ik zelf een beetje gek.want het ziet er tog redelijk strak uit hoor
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan