Hoofdsponsor

1/84 amerigo vespucci 1/84 [!]

foto's

als iemand zich geroepen voelt dan zal ik de foto's op mail zetten en dan stuur ik ze door en kan je die er mischien is op plaatsen laat het via persoonlijk bericht weten en dan geef ik men ww door alvast bedankt:D
 
Als je gewoon in je posting de link plaatst waar je foto's staan kan iedereen kijken ;)
 
Pantani heeft deze ook gebouwd. Stuur anders een pb naar hem, hij zal je waarschijnlijk kunnen verder helpen.
 
dek

joew gaste

seg ik heb is een vraagske : ik heb op verschillende forums al aan het zien geweest voor de beplanking van het dek en zie overal een lichtere houtsoort nu in men kit zit notelaar en die is toch vrij donker .

wat is er origineel op het schip? heb al verschillende meningen gevonden en kom tot de vaststelling dat er geopteerd word voor een lichtere soort.

weet iemand het of zijn de meeste uit eigen inspiratie die een lichtere soort nemen alvast bedankt
 
Hooy, wat heeft jouw voorkeur? en wil je exact dezelfde kleur als op de echte AV?
Dit zijn 2 vragen die je voor jezelf zal moeten beantwoorden, alvorens ander hout te gaan kopen.
Zelf lijkt me notelaar wel erg mooi.
 
ik ga de notelaar gebruiken vind ik het te donker dan haal ik ze er terug af en doe ik er licht op alvast bedankt
 
voor je er in vliegt met de beplanking .

spanten afschuinen en een fillerblok steken aan de voorboeg.

de fillerblok is niet echt nodig maar tog wel aangeraden , als deze niet bij de kid zit moet je mischien eerst nog een blokje hout gaan halen om deze te maken.
 
joew

gasten ik ga in de volgende week naar die modelbouwwinkel in antwerpen : baillien .
ik ga een kit kopen om te spuiten welke kunnen jullie me aanraden en welke methode werkt het best ?
 
joew de manne
lang gelede e :-) :-)
ik zen volop bezig aan men schip ze ma die foto's ga niet ze ben momenteel bezig aan de 2de beplanking
 
Er zal wel iemand raad geven om die foto's te plaatsen, ik ben wel benieuwd, dus mensen help hier eens uitleg te geven, voor mij hier aan boord gaat het internet te traag.
 
Hooy er is een mooie how-to geschreven over foto's plaatsen.
Deze kan je hier vinden

Fred
 
Hebben we naast de Vliegende Hollander nog een spookschip ....... :D:D:D
Ik ben wel benieuwd, de Amerigo Vespucci op schaal 1 : 84 kan geen kleintje zijn :wow:.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's en zal dit zeker volgen!
 
hoi een vraagske ik heb een plamuur gevonden die zeer glad is kent iemend het merk RED DEVIL ONE TIME .

iss dit eventueel een goed soort plamuur ?

voor de eerste beplanking heb ik een ander soort gebruikt maar deze vond ik persoonlijk nogal grof bij het uitstrijken . deze was het merk polyfilla sneldrogend .

enige tips zijn welkom
 
red devil one time intikken op google en dan zie je welk plamuursel ik bedoel indien niemand dit kent

ik heb deze kunnen verkrijgen bij mijn vorige werkgever we gebruikten deze voor het opvullen van pvc scheuren aanvullend op beplijsterde muren .
 
hmm als deze op hout pakt en dat staat er meestal wel op dan kun je hem zeker wel gebruiken hoor als hij tenminste niet krimt


dit staat ook bij de gebruiksaanwijzing : Lagen van 5 tot 30mm geven het beste resultaat.


nu ga je belange niet aan 5 mm komen maar hop en al aan 1 mm. het lijkt me een beetje trikie om dit te gebruiken zeker als je een dunne laag smeert.

zou het tog eerst eens uitproberen op een stuk en zien wat het geeft want als het af begint te brokkelen ben je wel de klos natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Lukt het nog niet met de foto´s Hooy?
Anders willen we er graag een paar zien hoor.
Ben benieuwd naar je beplanking!

Fred
 
ik ga deze straks proberen op een proefstuk en deze is bezien wat ik er mee kan aanvangen :-)

ik moet toegeven spekglad is die plamuur wel ze .

hebben jullie eventueel een merk waar jullie altijd mee plamuren
 
polyfilla heb ik voor de eerste beplanking gebruikt
 
ik haal mijn plamuur bij de brico

2z5692w.jpg

is ook waterbestendig want gebruik hem als ik een rc schip maak
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan