Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig update , vind er geen andere worden voor
 
ik ben er wel van overtuigd dat hetgeen je hier aan het maken bent een duchtige concurrent aan het worden is... maar als teaser kan deze wel tellen, man, ik ben jaloers hierop. Ik ga nog een beetje gaan oefenen denk ik, veel oefenen...
 
@ Silenoz : Doe dat jong !!!! ge moest al bezig geweest zijn !!!! :laugh::laugh::laugh:
 
Prachtig! Prachtig!
Ik blijf maar genieten van dit draadje en geniet met volle teugen van de professionele aanpak.

Doe zo verder mannen!



Droop
 
Hier volgt een nieuwe update.

Daar de stuurkolom van de kit er niet echt schitterend uitzag heb ik maar besloten om een nieuwe te maken. Het enige dat ik over heb gehouden is het bovenste stuk waar het stuur opkomt. De richtingsaanwijzer werd volledig gescratchd en de stuurkolom werd gemaakt uit een stuk koperdraad. Heb er dan een laagje tamiya tape rond gedraaid en ingesmeerd met superglue om het mooi hard te maken. Heb die tape er rond gedaan om een verdikking te hebben want het is een verstelbaar stuur. De knop om het stuur te verstellen werd ook volledig zelf gemaakt. En dan werd nog het kabeltje toegevoegd die van de richtingsaanwijzer naar de tableau loopt.
Ok nu de -foto-
DSC02114.jpg DSC02115.jpg DSC02119.jpg

Ook de stuurhouder op de tableau werd volledig opnieuw gemaakt. Het enige dat er nog moet bij komen is een hoes onderaan de stuurkolom.

DSC02113.jpg

Zo dat was het weer voor nu. Tot de volgende.
 
De fanclub zal weer tevreden zijn ^^
 
wauw , zo fijn geschratcht en afgewerk dat moe wel in de prijzen vallen ,
 
Ja jongens, wat moeten we hier nog op zeggen ? Die verdikking met tape is even ingenieus als simpel, voor mijn Comet heb ik die truc toegepast op de antennevoet. Het lijkt allemaal levensecht en ik ben blij dat ik mijn lidmaatschapskaart ondertussen heb mogen ontvangen.
Wat ik echt tof vind, is dat de FAUN straks verloot zal worden onder de fans !
 
De fanclub zal weer tevreden zijn ^^

Deze fan is dat althans.
Heb gisteren mijn Lidkaart mogen in ontvangst nemen.
Tja en wat de update betrefd... ik word steeds sprakelozer en sprakelozer.

kan er mij baaidewei iemand zeggen waar je zo'n "punch en die" set kunt aanschaffen?
 
@ de fanclubleden : elke zichzelf respecterende vereniging heeft tenminste een lidkaart ( en ze zijn gratis!!!!!!) ;) ^^
 
@ de fanclubleden : elke zichzelf respecterende vereniging heeft tenminste een lidkaart ( en ze zijn gratis!!!!!!) ;) ^^

Ging net een rekening openen voor de club :laugh::laugh::laugh::laugh:
 
vreesde al dat het een geldkwestie ging worden ;-), nee, prachtwerk wat jullie hier leveren, echt waar
 
Enfin , hier zijn we dan terug.

Na de afwerking van het dashboard constateerden we dat de wand onder het dashboard te ver naar voor staat en dat de pedalen ook verkeerd staan (ook te ver vooruit). De wand staat in werkelijkheid bijna effen met de deuropening.
Dus hebben we (het bestuur) weer lekker gescratcht nadat de pedalen verwijderd waren.

Eerst de nieuwe wand gemaakt en om deze te monteren heb ik met de Proxxon aan de onderkant van het dashboard een sleuf gezaagd evenals in de bodemplaat. Dat heeft het voordeel dat de verlijming beter is en dat de vorm van het dashboard en vloerplaat niet moeten uitgesneden worden uit de wand.

2_s32.jpg

1_s34.jpg

2_s33.jpg

2_s31.jpg

Daarna voorzien van de roosters voor de voetenverwarming en de nodige rivetten.
Een scheidingswandje (in koper) om te voorkomen dat er rommel tussen/onder de pedalen terecht zou komen zat niet in de kit evenals de kniestootkussens voor de bemanning (plasticcard) ook niet in kit, moesten zelf gemaakt worden.
De achterkant van het groot rooster en het gedeelte koper achter het rooster zijn reeds zwart ge-AB't daar ik er nadien niet meer aankan .
Aan de zijkant van het dashboard is er met stukjes spreu opvullingen gemaakt zodanig dat het geheel langszijden verbonden is met de carrosserie . In werkelijkheid is dat ook zo. Volgens Trumpeter niet want zij laten dat gewoon open.

1_s36.jpg

1_s37.jpg

1_s38.jpg

2_s35.jpg

Goed, dan nog enkele dryfit pics

1_s40.jpg

1_s39.jpg

1_s42.jpg

1_s41.jpg

En daarjuist ging ik de pedalen terug zetten. Die staan gemonteerd op een soort verhoogje. En wat zie ik.......dat verhoogje is te klein en staat ook nog verkeerd.
Hij is al uit gefreesd om te veranderen maar dat is voor de volgende keer.
Die chinezen zouden beter met de blokstjes gaan spelen i.p.v. modelbouwdozen maken. man man man....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan