Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die zetels zijn gewoon machtig mooi.
Of zoals ze hier in het Gentse zeggen: "Vrie wijs gedoan!". ^^



Droop
 
Goed gelukt die stoelen DJs en hopelijk blijf er nog wat van zichtbaar als de cabine erop zit.

Ron

Tis de bedoeling dat er toch zeker 1 deur van de cabine blijft openstaan
 
Een goed idee om een van de deuren te laten openstaan persoonlijk vind ik dit echt een meer waarde aan een model...
 
Dit is gewoon een super-topic om volgen. Zelfs al ben je geen militair liefhebber, maar gewoon een fan van Famo en Dj's werk :-)
 
@ ExSerCo : Tx
We zullen een fanclub oprichten. We hebben al 1 lid ^^
 
Da is één om blijven opte volgen . de veranderingen die je er aan doet
zijn top.
 
goe bezig

zou ik zeggen , is er weer eentje om te volgen

grtz

peter alias hugemikus
 
Yoooo gastjes,

Enen update dan maar. Ik heb een beetje verder gedaan aan de zetels met de zetelbediening. Een beetje ijzerdraad van friul, plastic rod, koperdraad en koperplaat , meer heeft een mens niet nodig.
De hendel vooraan

1_s13.jpg

1_s12.jpg

De geleidingsstukken voor de zetels

1_s15.jpg

2_s16.jpg

De vitessepook oorspronkelijk uit doos

1_s30.jpg

En die was verkeerd, t'zou raar zijn. dus heb ik er maar ééntje zelf gemaakt.
De handgreep heb ik gemaakt door een spreu op te warmen en een kort stukje uit te rekken.

1_s23.jpg


Eerst het meest geschikte stukje uitgesneden en dan bijgeschuurd naar de gewenste vorm.
Onderaan een gaatje ingeboord om de stang te kunnen insteken. Het onderste gedeelte heb ik gebruikt van het originele stuk uit de doos en daar ook een gaatje voorzien voor de stang. Een koperdraad (effen gerold) die dient voor de stang en daarop een fijn koperdraadje voorzien. Dat koperdraadje staat in werkelijkheid verbonden met het lipje op de handgreep en dient om van de grote versnellingen te kunnen overschakelen naar de kleine versnellingen. ( Tx DJs).
Dit kabeltje is bevestigt door middel van plakband of één of andere strip op de stang. Dat heb ik gemaakt uit zeer dunne alu-plaat.

1_s17.jpg

1_s18.jpg

1_s19.jpg

Dan de embriage (ontkoppeling nvdr ;) ) gesoldeerd, rem- en gaspedaal gemaakt en geplaatst.

1_s28.jpg

En hier nog een overzichtje ge kunt ook zien dat de handrem (klein hendeltje) geplaatst is . Onder de zetel van de chauffeur zit daar één of andere knop ? soort pedaal ? ik weet het niet juist wat het is , maar er zat een gietnaad op en tegen dat je die mooi weggeschuurd hebt (wat toch niet lukt) ,heb je al een ander gescratcht.
De hoofdsteunen op de zetels heb ik niet even hoog gestoken om zo een beetje leven in de cabine te steken. Een grote chauffeur en een kleine passagier :8
De andere hendels op de zijkant van de zetels zie je hier ook staan.

1_s24.jpg

1_s25.jpg

1_s26.jpg

1_s27.jpg

1_s29.jpg

Dat was het wat mij betreft.

Chowkes
 
Even vergeten te zeggen, Trumpeter is wel een tamelijk gevestigde naam in de modelbouwwereld maar ze kijken nu ook niet speciaal op een gietnaadje meer of min. En wat de sinkholes betreft als we ze goed in het zicht kunnen steken zullen we het zeker niet laten.
Moest het hen om deze dingen te verminderen enkele euros meer kosten, awel...... mij niet gelaten !!
Tja ,nu kan je zeggen : Ge zit modelbouwer of niet !
Das waar, maar stel iedere modelbouwer voor de keuze om veel te moeten schuren, opvullen ,effen wrijven enz ... of de kans om dat weinig te moeten doen, dan zal voor velen de keuze rap gemaakt zijn denk ik.
Het moest me even van het modelbouwhart........
Nu ja , we boeren maar verder é veel zal er toch niet veranderen hoor :nowink:

@ Pastis : tx
 
Schone update Famo, en zoals ge zegt moest ge kunnen kiezen tussen een gietnaad of gene dan is de keuze inderdaad rap gemaakt.
En zo boeren we inderdaad verder.

Zal morgen ook eens een update plaatsen ,want heb net telefoon gekregen van de baas en moet vannacht niet rijden door te slecht weer (dank u sneeuwval)
 
Allez gij hebt alweer geluk é.
Als er voor mij geen buitenwerk is ,heeft mijn baas nog altijd binnenwerk genoeg :)
 
Hey, :)

Die knop onderaan de zetel is een "retarder" die werkt op de uitlaat van vrachtwagens. Door deze knop in te drukken sluit ge als het ware de uitlaat af zodat er geremd kan worden op de motor zonder af te komen van versnelling (als ge te lang op die knop duwt, slaat de motor af). :wub:

Mooie bouw, ik volg.;)
 
Hey, :)

Die knop onderaan de zetel is een "retarder" die werkt op de uitlaat van vrachtwagens. Door deze knop in te drukken sluit ge als het ware de uitlaat af zodat er geremd kan worden op de motor zonder af te komen van versnelling (als ge te lang op die knop duwt, slaat de motor af). :wub:


Mooie bouw, ik volg.;)

Volgens mij hadden die ouwe bolle neus MAN van het Belgisch leger dit ook. Maar dan in de vloerplaat gemonteerd...
Correct me if i'm wrong.
Een build om duimen en vingers af te likken.
Ben zeer benieuwd wat ze in dit topic nog meer voor ons in Petto hebben.
 
Ben nog geen lid maar ik blijf kwijlen in stilte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan