Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ge moogt er zeker van zijn

ik zit met mijnen mond open van verbazing, heb famo zijn kunsten zondag gezien mmmoooooooooi

dan moet ik nog veel leren
 
@ Hugemikus : Indien ik niet aan de tafel zat moest ge maar eens gevraagd hebben aan de andere gasten om mij op te bellen en ik kwam af. Als we niet gaan eten waren, want dan zat er niemand......

@ Ratticus : beter erover dan ertegen. :laugh:

@ Ron : Yep, dat is het plan
 
Ik heb gisterenavond het model gezien, jongens,........:ohmy: Slecht geslapen vannacht, of is het van die cola.....:$,of twijfels van mijn ogen of leesbril....:(
Amaaaai zeg, da's knap werk.
Famo,......en...... bedankt voor het gesprek, hoor, veel bijgeleerd van bepaalde technieken, die ik ook kan gebruiken op scheepsonderdelen en beslag.
't staat allemaal op mijn harde schijf
groetjes
Ward
 
Ik zie dat DJs ook last heeft van "kromme fotodetails" (niet kluchtig bedoeld !! ) .
Hoe komt dat eigenlijk als ge een detailfoto trekt van sommige stukken dat die licht gebogen op de foto staan terwijl ze recht zijn ? Weet iemand dat ? soms heb ik dat ook en is eigenlijk wel knap vervelend. Ge maakt alles mooi recht, trekt een foto en het staat er krom op .

PS : een recht fototoestel kopen is geen antwoord é gasten

Mysterie in de duobuild :dry:

Om hier even op terug te komen:

Ik heb onlangs nog eens een boekje van Modelspoor Magazine gekocht (nr 100) en daar hebben ze nu juist een artikel in staan over foto's nemen van gebouwen, om deze dan zelf na te maken...
Ik citeer een klein stukje uit die tekst:
....Een ander probleem bij foto's is de lensvervorming. Uiteraard speelt de kwaliteit van je fotoapparaat een rol, maar toch geeft elke lens een zekere vervorming, vooral merkbaar in de hoeken van je foto. Deze vervorming is echter meetbaar, en de gemeten waarden kunnen we gebruiken om toch gecorrigeerde afmetingen van het object uit je foto af te leiden. (einde citaat).
Daarna komt er in het artikel nog een volledige uitleg hoe je dit kan doen via computerprogramma's, maar ik denk dat het hier niet echt van toepassing is...

Ik vermoed dat het boekje nog in de winkels te vinden is, of anders eens op hun website gaan kijken, sommige artikels kunnen online gelezen worden denk ik.

Verder nog dit aan de twee durfals die met dit model bezig zijn: Prachtig werk wat jullie hier doen, dit is echt topniveau!!!
Doe zo verder ;)
 
@ Ward : bedankt voor de complimenten en als er iets is, ge weet me zitten é.
Even off-topic : Nu wat het bijleren van zeilscheepskennis en navigatiebepaling betreft was je uitleg gisterenavond ook zeer interressant. Bossen aanleggen om het hout voor de zeilscheepswerven te voorzien , das was één van de strafste stoten.......

Weer on-topic.

@ Beyond : we kunnen niet anders dan voortdoen é. ;)
 
Small update.

Deze middag ook de koker gemaakt voor de chauffage.
Er zit een roostertje in die open of dicht kan,dit is nagemaakt door een rondel met aan de achterkant koperdraadjes en dan op het centerpunt een rondje van plastic gemonteerd die de regelknop nabootst.





Dat was het.
 
Weer van't zelfde : heel netjes, het ultieme bouwen !
 
ik volg dit bouwverslag al van dag één.
vindt het tot nu toe één van de leerzaamste ivm
gebruik van PE en de veelzijdige toepassingen ervan.
Veel succes met de verdere bouw van jullie modellen.

grt.
Dikkie dik
 
we worden goed verwend met al het moois dat jullie vervaardigen en aan ons laat zien

tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elk op zijn toer een update-tje plaatsen brengt leven in de topic.

De riemhouders gesoldeerd en voorzien van de riempjes voor in de cabine.

1_s102.jpg

De wapenklemmen dan , dat zijn uiteraard de klemmen om de geweren in vast te steken. Allez ik noem dat zo omdat ik ook anders niet weet hoe dat juist noemt.

Eerst de klem onderdelen gesneden en geplooid.

1_s103.jpg

In elkaar gestoken en gesoldeerd zodanig dat alles 1 volledig stukje vormt.

1_s104.jpg

Voorzien van de soorten voetplaatjes en rivetten.

1_s105.jpg

1_s106.jpg

En alles gemonteerd. Er zijn 2 klemmen waar er een stootkussentje ( lees hoofdbescherming) opzit ,omdat deze zich boven de 2 middelste zetels bevinden

1_s107.jpg

1_s110.jpg

1_s108.jpg

1_s109.jpg

1_s112.jpg

1_s111.jpg

De steuntjes waar de kolven van de wapens in staan zitten nog in de constructiehall.

Voila.
 
ja Man zeg dat zijn kleine soldeer onderdelen man en net afgewerk ,prachtig famo

tom
 
Amaai zeg. :O
Ik vraag me af of jullie arendsogen hebben of gebruiken jullie een zeer grote loupe?

Die kleine dingetjes zijn toch bijna niet te solderen, Famo?


Droop (die nu toch wel een beetje sprakeloos is... ):$
 
Als ik dat hier allemaal zie voel ik me toch maar een prutser.
Prachtig werk gewoon meer kan ik er niet opzeggen.

Mark
 
@ Markske : Nee nee jongen, al eens je Stryker bekeken ? das ook een subliem stukje modelbouw !!!!

@ Pastis & Tom : Tx

@ Droop : Ik moet zelfs mijn bril afdoen om het goed te zien ! :)
Gewoon vast houden met pincetten, koper of PE voorverwarmen, goed flux opdoen en een klein stukje tin op de te solderen naad leggen en dan voorzichtig de warme naald tegen de tin steken en het vloeit mooi in de naad. Eerst je tin platknijpen met een platte tang en dan snij je van dat plat stuk een klein stukje af.
Ge kunt ook het stukje tin opnemen met je soldeerbout en zo naar de naad brengen, dat gaat ook want je tin is dan reeds vloeibaar.

Iets vergeten te vertellen in de up-date. Die klemmen vallen in werkelijkheid ook zo zwaar uit, Ik had ze eerst te dun gemaakt en mocht de ganse boel opnieuw maken........

O ja Droop, niet beven !!!!! dan blijven de te solderen stukken op hun plaats :laugh:
 
Wat een mini-pruts dingen zeg...
Echt chapeau wat jullie daar zijn aan't doen ;)
 
Famo jong, die geweerklemmen zijn zotjes! Doe je dat dan eigenlijk met een gewone soldeerbout?
 
Dit topic hoort eigenlijk niet onder "militair rollend materiaal" te staan, maar onder de titel "Ongeloofelijk knappe PE toepassingen die grenzen aan het onmogelijke en die je verstomd doen staan"

Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan