Hoofdsponsor

nieuwe buste 200 mm [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap gedaan René, echte kunstwerkjes. Ik heb ooit zelf eens zo een boek gekocht om karikaturen te tekenen want dat lijkt mij leuk, maar ik heb nooit doorgezet. Misschien ooit nog eens...

Maak je die figuurtjes ook op bestelling?

Christophe
 
nog niet Christophe.

't is voor mijn ontspanning en leerstoel voorlopig maar eigen bustes kan ik wel gieten en verkopen strakjes.
 
Heb iets geprobeerd met aluminiumfolie zodat ik de Pelzmutze nog kan afzetten.

DSCF0289.jpg

DSCF0296.jpg

DSCF0294.jpg

DSCF0292-1.jpg

de Peltsmutze apart...

DSCF0299.jpg

DSCF0298.jpg

groetjes,

René
 
Die zure mond geeft wel de doorslag. De muts is erg goed geworden René.
 
Hij kijkt zuur en trekt met zijn neus, soms moet je het venijn in een popje inschilderen maar ik zeg bij deze: huidskleur, donker wasje en klaar :-)
dat met die aluminium werkte wel goed.
Scheidt prima de verse fimo van stukken waar je niet wil aankleven en toch heb je zo strak de vorm.
Met de muts kan je wel wat kanten uit, de haartjes kunnen liggen omdat ze vochtig zijn of niet.
Op zo'n vierkante centimeter is het dan een geweld van putjes maken, trekken, thinner, polijsten, weer trekken, snijden. Met de thinner 'trek' je de gesmolten substantie beetje in puntvorm naar je toe.

Ik bedenk me terplekke dat het met de folie ook handig is zo een cape voor te bereiden ...

René
 
wat een werk en zo knap, mooi selfmade man, een kleurtje en net echt
 
Wat kunnen /moeten we hier nog aan toevoegen dan te zeggen prachtig werk,verder ben ik echt benieuwd naar het schilderwerk...
 
gouden vingertjes heb je ,, zeer knap gedaan ...
 
dank dank..

wat schetswerk...

dit is echt Stalingradwerk. Paarse neus straks, wat sneeuw op de torso...



DSCF0314.jpg

DSCF0310.jpg

DSCF0312.jpg

DSCF0313.jpg

DSCF0311.jpg

DSCF0315.jpg

kille groet,

René
 
Met recht een kille groet, man, man wat heb je deze treffend gemaakt, je ziet hem zo voor je, de zure verbitterde Pruis
 
Ha Bert..dank je,

ik schets nog wat, maar plaatje twee geeft wel een goed beeld van hoe ik zijn hoofd gedraaid wil zien.
Aan de onderkant komt een scherpe driehoekvorm en ik maak meteen een voetje eronder om bij gieten makkelijk te lossen.
Eerst positie hoofd fixeren en dan maak ik een sjaaltje en de jasflap waarschijnlijk half open.

René
 
René, je bent weer op dreef he kameraad ! Wat een innemende pose zoals ie ietwat gedraaid met z'n hoofd z'n laatste stukje fierheid tracht te bewaren ! De bijna-ondergang van een onverbeterlijke ijdeltuit !!! Een meesterlijke vondst !
 
Ik vind dit heel boeiend om te volgen. Echt knap hoe je bezig bent René. Ik ben possitief jaloers hoe je zo makkelijk die figuurtjes tot leven wekt.
Ik zou heel graag mijn drie dochterjes op die manier willen laten maken. Dus als je ooit besluit om dit voor anderen te maken dan heb je mij al als klant.

Christophe
 
ela Christophe....

zo goed ben ik ook weer niet :-)

René
 
knap werk ,groot staaltje kunst gekoppeld aan hobby
tom
 
Danny,

Dit is een wat vrijer werk van me, noem het fantasy...wel in het kader van WO II maar het had net zo goed een ridder kunnen zijn, een mutant met een geschubd lijf, je tandarts you name it :-)

Het ontstond uit wat schetswerk van me waarbij ik me concentreerde op het gevoel dat de buste teweeg moest brengen, is toch anders dan dat je je beeldje loopt te ijken met foto's teneinde een gelijkenis tewerk te stellen.

Als kanttekening durf ik wel te stellen dat gemene kopjes me het best afgaan :-)

groet,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan