Hoofdsponsor

1/48 "F-16CJ Block 50" "Tamiya" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles is uit de doos, pracht van een kit moet ik zeggen, zouden alle Tamiya kit's zo zijn??
Dan geen ander merk meer voor mij, of er moet nog zo'n goede fabrikant bestaan.
Sorry voor Revell, maar die kunnen er niet aan tippen.
 
Dat is alleszinds goed nieuws! Ja Tamiya heeft wel een hoge detail-graad, de militaire voertuigen die ze uitbrengen zijn ook van hoogstaande kwaliteit.
 
Knap werk , vooral goe je die naad weg hebt gewerk in doorzichtig plastiek

mooi om te volgen

tom
 
Knap werk , vooral goe je die naad weg hebt gewerk in doorzichtig plastiek

mooi om te volgen

tom

Bedankt Tom
Hoe ik die naad heb weggewerkt is door de howto te volgen van Droop, hij heeft dat ooit geschreven voor het forum en is te vinden bij Technieken & support dan howto's.
 
prachtig hoor.
en altijd leuk om te zien hoe iemand iets oplost
 
Alles is uit de doos, pracht van een kit moet ik zeggen, zouden alle Tamiya kit's zo zijn??
Dan geen ander merk meer voor mij, of er moet nog zo'n goede fabrikant bestaan.
Sorry voor Revell, maar die kunnen er niet aan tippen.

Daar kan revell idd niet aan tippen,maar dat maakt het ook een beetje meer uitdagender vind ik want soms moet je veel ontbramen en zo.daarom dat ik graag revell gebruik,als ik es een makkelijke wil zonder al te veel opkuiswerk zoals ik dat heet,neem ik tamiya.
 
Makkelijk zou ik Tamiya niet noemen, passend, veel mooier afgewerkt ook, panel lines en dergelijke, maar dat komt in de recensie allemaal te staan, en zoals ik de vorige kit van Revell gebruik voor spare parts nu, een echte ramp was dat.
 
Dan al terug een nieuwe update.
Ben alles klaar aan het maken om te spuiten, dus alle onderdelen aan het lijmen die ik dan in een keer dezelfde kleur kan spuiten, daarom ben ik alle raketten en fuel tanks al aan het lijmen, alsook de fuselage aan het klaarmaken.

Eerst paar fotos van de ophanging van de raketten en fuel tanks.
IMG_6965.png

IMG_6966.png


Dan de Fuel tanks
IMG_6967.png


En het grootste gedeelte raketten en fuel tanks.
IMG_6968.png


Dan ben ik begonnen met het maskeren van de ruimte voor het landingsgestel, deze zal ik toch een beetje proberen te beschermen om niet teveel verf in deze ruimte te laten gaan, nadien worden deze gespoten in een witte verf en beetje verweerd.
Ik heb dus de deurtje genomen en deze afgetekend op papiertape, dan op karton en zo uitgesneden, dan met dubbele tape om zeker te zijn dat ze op hun plaats blijven, is redelijk goed gelukt, hier de foto's.

Landingsgestel ruimte voor.
IMG_6969.png

IMG_6972.png

IMG_6970.png


IMG_6975.png


En Achter
IMG_6973.png


IMG_6974.png


Heb deze ook een beetje geplooid zoals de echte deurtjes, dan blijven ze beter op hun plaats.
IMG_6976.png


IMG_6977.png


Hier zitten ze dan op hun plaats, is redelijk dicht, mag nog beetje verf door kunnen, moe nog gespoten worden.
IMG_6978.png


Dan de cockpit, of schietstoel op zijn plaats, dan morgen proberen om de Canopy er op te lijmen met dubbele tape, om ook de randen mooi mee te spuiten van de Canopy zodat deze dezelfde kleur en juist camouflage heeft.
IMG_6979.png

Tot zover
 
Je gaat er goed vandoor.
Maar heb toch één puntje.
Als je kijkt naar de laatste foto zie je nog een redelijke naad aan het boord kanon.
Ik weet daar loopt een panelline maar mischien een beetje bijwerken.

Mark
 
Komt voor mekaar :)
Bedankt voor de tip, met meerdere kijken is meer zien ;)
 
Ondanks het feit dat ik geen vliegtuigen meer bouw en ik in dit hoekje van het forum bijna niet meer kom, werd ik toch om de een of andere duistere reden tot dit draadje aangetrokken.

En ik moet zeggen Dirk, dat je hier een pracht van een model hebt en zoals je het aan het maken bent, ben ik zeker dat dit een echt kunstwerkje zal worden.
Mooi... echt mooi.

Keep up the good work!


Droop
 
Bedankt Droop, ik heb deze middag nog je howto nodig gehad voor de Canopy :)
Jammer dat je geen vliegtuigen meer bouwt, ik was fan van uw F4's :)
Maar misschien komt de goesting wel terug :)
 
Ben juist nog een uurtje bezig geweest met het masken van het kleine gedeelte van de Canopy, wat een werk zeg :)
Ben eigenlijk dringend op zoek hier ergens in de buurt waar ze van die loeplampen verkopen, je weet wel zo'n ronde lamp met een vergrootglas in, vind ze niet in de buurt hier, en voor zo'n werkjes is dit wel handig lijkt me.
 
http://www.protools.be/N_frame.html?http://www.protools.be/N_home.html

heb deze shop al een paar keer op beurzen zien staan, deftig materiaal een heel goede prijzen als je het mij vraagt :) ik moet zelf ook nog es zo'n vergrootglas aanschaffen eigenlijk, zou veel gemakkelijker zijn om figuren te schilderen zo!

Maar terug naar het onderwerp van dit bouwverslag ^^ vind het wel ingenieus hoe je die kartonnetjes gemaakt hebt om je toestel te kunnen spuiten zonder problemen. tot nu toe was mijn oplossing hiervoor de ruimte volproppen met keukenpapier, maar dit lijkt me toch economischer (en preciezer). Die cockpit ziet er deftig uit, mooi gedaan!
 
Bedankt Burglar, maar ik ga eens op zoek deze namiddag in een winkel waar ze bureau's en dergelijke verkopen of een stock americain of zoiets, heb deze dringend nodig :)
 
Ik gebruik liever een vergrootglas bril. Dit in combinatie met een lamp op de tafel werkt het prime. Loeplampen zelf zijn niet goedkoop.

Zoek Optelec eens op in google, daar hebben ze deze normaal gezien.
 
Ik heb er eentje gekocht, en is mega goed hoor, kijk bij nieuw aangekocht daar staat de lamp.

Verder kleine update, ben de canopy aan het schilderen, het zwarte gedeelte, dan in de vernis voor ik deze zal maskeren, anders denk ik dat de verf er terug afgaat als ik daarop maskeer tape plak, en het is er van tamiya.

IMG_6980.png

IMG_6981.png


IMG_6982.png
 
Mooi werk aan deze F-16 Dirk,

Aan de voorkant van de intake (onderaan deze foto), loopt nog een naadje. Die komt denk ik omdat er een soort van ovale "lip" op de intake is gelijmd :

IMG_6975.png

Misschien kunt ge dat nog plamuren en schuren zodat het mooi glad is, zoals op deze foto :

cec32114reviewdw_8.jpg

Groeten

Wet Sellery
 
Het is een getinte canopy hoor Mark :)
De achterste is ook getint, goed dat je het zegt, deze zal ik nog veranderen :)

Dus eerst nog eens die achterste niet getinte nu maskeren en schilderen, dan in de vernis, dan de rest maskeren, is te zeggen, de canopy tot en met het zwarte gedeelte, de rest word meegespoten met de fuselage, en dan spuiten maar.
En terwijl de canopy droogt zal ik de Fuel tanks en Raketten spuiten en schilderen en vernissen, decals, allee, compleet maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan