Hoofdsponsor

1/48 "F-16CJ Block 50" "Tamiya" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug kleine update

Binnenkant van de fuselage in het wit gespoten zodat het later goed uitkomt met de rest van het interieur.
IMG_6667.png

En hier een ander midden grijze kleur van Testors of modelmaster acryl gebruikt.
IMG_6668.png

Een paar foto's van de antraciet kleur die ik gespoten heb op de plaats waar de Canopy komt in te rusten.
IMG_6669.png

IMG_6670.png

Dan nog een paar foto's van de schietstoel zelf, komen nog meer detail op :)
IMG_6672.png

IMG_6673.png

IMG_6674.png

Tot zover deze update
 
Ziet er al goed uit.
Heb een paar fotos hopelijk heb je hier ook wat aan.
BILD0676.jpg

BILD0675.jpg

BILD0674.jpg

BILD0673.jpg

Mvg Mark
 
Bedankt Mark, hebben we zeker iets aan, alle referentie materiaal helpt ;)
 
Ik ga morgen proberen nog goede fotos van de wheelbays te maken maar is dan wel van nen belg maar veel verschil zit er niet op buiten de kleur van de bat als ik het goed voor heb.
 
Ik ga morgen proberen nog goede fotos van de wheelbays te maken maar is dan wel van nen belg maar veel verschil zit er niet op buiten de kleur van de bat als ik het goed voor heb.


En de vorm van de oxygenreservoir, deze op de block 50 is vierkant, de MLU is rond
 
Bedankt voor de reacties ;) en de tips

Nog beetje verder gedaan, ook met het toevoegen van wat extra's aan de wheelbase.

Eerst foto's van de schiet stoel en het controle paneel.

Gespoten in antraciet kleur, komt het beste overeen met wat het in het echt is.
IMG_6676.png

IMG_6677.png


De stoel, in primer.
IMG_6675.png

Met een pre shading er op.
IMG_6681.png

Dry fit van het geheel.
IMG_6680.png

Zonder decal
IMG_6682.png

Met decal
IMG_6684.png

Al een kleurtje aan toegevoegd en straks nog seatbelts maken, ik ga de decal belts niet gebruiken al zien zeer mooi uit.
IMG_6683.png

Wheelbase met wat extra bekabeling.
IMG_6679.png

IMG_6678.png

IMG_6685.png

IMG_6686.png

IMG_6687.png

IMG_6688.png

IMG_6689.png


Tot zover, nu nog beetje verder gaan doen ;)
 
Nieuwe update

Ik heb het controle paneel al in de cockpit geplaatst zoals op de foto te zien is.
IMG_6720.png

En dan ben ik een beetje aan het expirimenteren gegaan om seatbelt te maken.
IMG_6716.png

IMG_6717.png

Dan ben ik een andere methode gaan proberen en de plooi die zint me al beter.Links de oude, en rechts met de nieuwe plooi in de riem.
IMG_6719.png

IMG_6718.png

Zo laat maar weten wat je er van denkt.
 
Kleine update
Heb nog wat verder gedaan met het werken aan de seatbelts.
Hier de foto's, ik ben redelijk tevreden omdat dit de eerste keer is dat ik zoiets scrach maak, wanneer de verf er op zal staan zal het nog beter ogen, hopelijk.

IMG_6721.png

Zijkant gezien
IMG_6722.png

IMG_6723.png

Een tweede erbij.
IMG_6725.png

Op het zitvlak is de riem dry fit, kan nog aanpassingen aan gebeuren, ik zie wel.
IMG_6726.png
 
Terug kleine update

Een paar close ups van de neus en andere mooie vorderingen.
IMG_6727.png

IMG_6728.png

Aan de rode stippen kun je zien welke vorderingen ik nog gedaan heb, welke onderdelen ik heb bijgevoegd.
IMG_6737.png

Hier zijn er roosters ingelijmd die ik al gelijk heb beplakt met tape, dus voor ik ze op hun plaats heb gelijmd, heb ik ze dus op tamiya tape geplakt, zo kon ik mooi de tape lang het stuk op maat snijden en dan op zijn plaats lijmen, nu kan ik spuiten en zijn de moeilijke onderdelen die gemasked moeten worden al gedaan :)
IMG_6738.png
 
Terug een kleine update.

Hier gaat het om de uitlaat, deze heb ik al in een paar kleuren gespoten, is nog lang niet klaar, want ik deze gelijk verweren voor deze gemonteerd word, de montage zal op het laatste gebeuren.

Deze is gespoten met 1:1 Zwart en zilver. + druppeltje antivries vloeistof om te verdunnen en een druppeltje zelf gemaakte retarder, spuit zalig :)
IMG_6732.png

Hier is aan de binnenkant gespoten met wit en aan de buitenkant met X32 van Tamiya
IMG_6733.png


IMG_6734.png
 
Dan nog kleine update van de stoel opnieuw.
Heb de belts nu een kleurtje gegeven en ook de andere gemonteerd, ik vind het mooi ogen zo.

IMG_6729.png

IMG_6730.png

IMG_6731.png

Moet wel nog verweerd worden nu.
Tot zover deze update mensen.
 
Laatst bewerkt:
Top.

Als ik de onderdelen zo bekijk van de fuselage krijg ik goesting om mijn Hasegawa's van de hand te doen (ff tellen) en de Tamiya kit(s) er voor in de plaats te nemen.
Ziet er mij heel schoon uit qua detaillering. De hasegawas zijn al goed maar Mr T heeft dat toch weer mooi overtroffen.
 
Top.

Als ik de onderdelen zo bekijk van de fuselage krijg ik goesting om mijn Hasegawa's van de hand te doen (ff tellen) en de Tamiya kit(s) er voor in de plaats te nemen.
Ziet er mij heel schoon uit qua detaillering. De hasegawas zijn al goed maar Mr T heeft dat toch weer mooi overtroffen.

Inderdaad, Mr T is geweldig wat vliegtuig kits betreft, van andere soorten heb ik nog niets zelf gemaakt, maar ik denk dat het bij tanks of auto's ook wel zeer gedetailleerd zal zijn.
Ik ben dus tevreden hoor, heb nog een paar andere merken liggen, maar ben aan het overwegen om alleen nog Tamiya kits te gaan bouwen, of als er mij iemand nog een beter merk kan geven :)
 
Ok, kleine update

Landingsgestel deurtje die ook al in stukjes word gemaakt, is wel zeer mooi allemaal die onderdelen van zo'n tamiya kit, ben er verzot op :)
IMG_6944.png

Stukje je van de tail wing
IMG_6945.png

Stukje gemonteerd van het landingsgestel.
IMG_6947.png

Stuk van de tail wing.
IMG_6948.png

Dry fit
IMG_6950.png

Gelijmd, past allemaal zo perfect, ik wil niets anders meer :)
IMG_6951.png

Zelf stukjes van de panelen moet je zelf in lijmen, is eerste keer dat ik dit zie, maar wel mooi, past als gegoten.
IMG_6952.png

En dan de panelen er in gelijmd
IMG_6953.png

En dan nog een aantal onderdelen samen gelijmd voor de fuel tanks en bommen aan te monteren.
IMG_6954.png

Zo, tot zover deze update.
 
Begint meer en meer op een F-16 te lijken en eens je er één van tamiya hebt in elkaar gestoken wil je er geen andere meer bouwen.
Het past gewoon prachtig.

Mark
 
Het ziet er een serieuse kit uit, het resultaat zal wel in orde zijn!
 
Zo, heb net nog eens de howto van Droop doorlezen om een naad van de canopy te verwijderen, ik zal deze naad vandaag proberen te verwijderen op deze manier, foto's volgen :)
 
De naad uit de Canopy foto's

Eerst de foto's van de canopy met de naad, je kunt hem goed zien.
IMG_6957.png

IMG_6958.png


IMG_6959.png


IMG_6960.png



Dan foto's waar ik de naad heb weg geschuurd met water schuurpapier korrel 1000 en 1200 dan met polisch pasta voor de auto en tandpasta terug opgeblonken.
IMG_6961.png

IMG_6962.png


IMG_6963.png


IMG_6964.png

Straks nog wat meer opblinken en in de P+ steken en laten uitlekken.
 
Lekker vliegtuig hoor Pantani, wat een detail in die pilootstoel, dat komt ook als een verrassing voor mij. Is dat een aftermarket kit of heb je die zo uit de doos geplukt? Vind die F16 wel stoer, als het vliegtuigbouwen me aanstaat maak ik deze misschien ook wel es ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan