Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was da ?
Is die koperen strip om de lijmnaad weg te steken misschien ?

1_g1.jpg
 
Christophe, leuk dat je jouw werkwijze even meegeeft, ik heb ook zo'n driehoekig vijltje waarmee ik de houtstructuur aanbreng. Als ik nadien nog duidelijke planken wil, gebruik ik de botte kant van m'n scalpel.

DJs, zeer zeker, simpel en voor een tussendoortje nog snel ook.

Was da ?
Is die koperen strip om de lijmnaad weg te steken misschien ?

1_g1.jpg

Antwoord :

6087_01.jpg
 
Nee nee Famo dat is nietvoor een lijmnaad weg te werken dat moet zo

6087_01-1.jpg
can_gas_5gal_british.png

Guy het ziet er zeer netjes uit ..................zoals gewoonlijk natuurlijk.
Over het loopwiel heb ik wel mijn bedenkingen, ik denk niet dat deze zo blijft liggen of ga je deze nog ergens vast gemaakt want dan heb ik niks gezegt.

Cheers,
André
 
dat noemen ze deze op het zelfde moment antwoorden :D:D
 
André, het loopwiel ga ik nog op de één of andere manier vast proberen te sjorren. Je ziet op foto's dikwijls zo'n wiel op die plek zitten en dat vond ik wel plezant. Het doorbreekt een beetje de saaie look van de zijkant denk ik. Als het me niet lukt om het overtuigend op te lossen, zwier ik het wiel achterop het dek. Bedankt trouwens voor je tussenkomst om Famo te helpen.
 
Telkens met een intervalleke van 2 à 3 minuten !
 
Een zeer goed detail laat je hier zien,was ik zelf nog niet opgekomen bedankt GUnit..;)
 
Het ideale setje voor jerrycans is het setje van tasca hier zit alles bij!!

TSC35-L1.jpg

Cheers,
André
 
interresant, zal op een volgende beurs eens rondkijken. Tx André
 
Let wel bij Tasca is dat randje geen PE deze is van papier niet dat het echt veel uitmaakt want ik heb deze op mijn Büssing gebruikt.

attachment.php


attachment.php


Ron
 
Hardcoremedic, trek het je niet aan, deze wordt gewoon een standaard-uitvoering zoals je op de meeste foto's kan zien. Ik doe boete door het achterdek wat interessanter te maken...en ik maak ooit graag nog een frame antenne versie.
 
Allez mannen, geen foto want dat zou te onnozel voor woorden zijn, mijn tankje zit in bad om te ontvetten, met alle subonderdelen.

Vandaag ga ik de track-asjes nog vastzetten, en verder heb ik 't echt bij een tussendoortje gehouden...zo heb ik de bevestigingspunten van de fenderdelen vooraan NIET geschratscht maar de plek waar deze zich bevonden, gewoon verminkt (en leutig dat dit was!).

Ik heb hier enkele goeie foto's van dergelijke schade (museumfoto's) die tonen hoe deze gebieden gewoon waren weggeslagen of afgescheurd.

Morgen begin ik lekker met het voorbereiden van de airbrushwerken.

Ik zou kunnen gaan voor dergelijk camopatroon :

34-5.jpg

Maar gewoon in éénkleurig Panzergrau kan ook prima. Een DAK kan ook, maar aangezien ik het ditmaal bij Polen wil houden niet dus.

Wat denken jullie ?
 
Ik zou graag een camo zien Guy, want je vorige panzer was gewoon panzergrau als ik me niet vergis.
 
Tja, bruin met panzergrau....niet mis maar wel een beetje raar vind ik. Nu ja wie ben ik ?
 
nee Guy lekker met een twee toon camo.
Grijs zie je al zoveel!!!!

Cheers,
André
 
Twee tonen dus, gaan we proberen...
 
De kleuren voor het Panzergrijs gemengd :

M'n Revells, waarvan geen kat snapt dat ik ze gebruik haha !

Gebruikte kleuren : glanzend wit, glanzend ultramarijn blauw, mat Panzergrau, glanzend zwart, kleurloos glanzend (vernis).

5-18.jpg

Ben begonnen met het klaarmaken van kleur 3, de middentoon, bestaande uit Panzergrau en ultramarijn blauw.

Daarna vanuit het midden naar links toe lichter door toevoeging van wit, naar rechts toe met zwart.

Zo kreeg ik deze 5 tonen :

6-17.jpg

Als deze verf weggewerkt is kan ik de bruinen gereedmaken, deze doe ik in twee of drie tonen.

CU.
 
Laatst bewerkt:
Aha een 2 tone camo met kleurmodulatie, dit word interessant.
 
Ik ben even benieuwd als jou DJs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan