Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonet komaf gemaakt met de fenders, de zichtkanten fijngeschuurd, zo dun dat ik opgestuikte effectjes kon creëren. Ik kan morgen een hele dag bouwen en denk dat afgezien van enkele persoonlijke toevoegingen, de kit praktisch klaar zal zijn. Dus morgen weer een fotoke.
 
Wacht vol ongeduld op de foto's. En dan het verfjasje erop, weet je al wat het juist word Guy.
 
Hoi DJs, ik wil graag proberen om een overtuigende bruine camo over de grijze basis heen zetten, spaarzaam enkele faded vlekken omdat ik niet wil dat na de stofeffecten de hele mikmak te aardekleurig wordt. Ik heb enorm veel zin om de compressor weer te laten brullen ! :angry:brrrrr
 
Mannen ik zit met een vraag. Ik ga waarschijnlijk de antenna frame versie maken en in dat verband heb ik enkele foto's verzameld van deze soort Panzerbefehlswagen 265. Op enkele van die foto's lijkt het of er een soort van bedrading/kabeltje van de antenne frame naar de opbouw/turret loopt, maar klopt dat ook ? Allez, een moeilijke vraag die waarschijnlijk alleen beantwoord kan worden door weirdo's die enkel Panzers van deze familie bouwen ? Of zitten er hier heel slimme collega's tussen die ook dit weten te vertellen...

Zie ik spoken, of lijkt dit jullie ook "iets" ? Heb omcirkeld :

97-1.jpg
Bron : Bundesarchiv Bild.

73-1.jpg
Bron : Bundesarchiv Bild.
 
Hey Guy ik vermoed dat dat de antennekabels zijn die verbonden zijn met de radio voor een verder bereik te hebben.
Het waren vooral de vroege sdkfz 265 die uitgerust waren met deze antenne.
 
De sdkfz 232 6-rad had ook zo'n type antenne staan en inderdaad .....ook zo'n kabeltje. Verschillende types 6- en 8 rad's hadden zo'n frame . sommige halftracks en aanverwanten droegen dat ook.
 
Mannen, allen bedankt voor de bevestigende replies, nu nog proberen aan een betrouwbare afbeelding van de situatie te komen. Weer een stap verder met het onderzoek !
 
Omdat ik nergens aan een accurate foto van de zaak kan geraken ben ik genoodzaakt om de frame antenne weg te laten, gissen doe ik liever niet. Wel zal ik proberen om de kar wat op te leuken met wat spulletjes.
 
Gunit: ik zou eventueel even kunnen kijk in mijn boeken verzameling of ik iets kan vinden over de frame atenne van de sdkfz 265. Heb je er nog baad bij of laat je hem er zeker weten af?

Gr, Reitze
 
Wel Reitze, als jij me toevallig aan goeie info kan helpen wil ik natuurlijk alsnog overgaan tot de antenne versie.
 
Heb gisteren een beetje zitten rondsnuisteren in enkele boeken. De kortste weg is lang genoeg moeten ze gedacht hebben. Dus waar de radio staat gaat ie naar binnen. Ik zie op de fotoos van jou Guy dat de kabel ook telkens naar binnengaat waar de gewone antenne staat In mijn geval zou ik voor die keuze gaan dan speel je toch veilig voor de eventuele arendsogen onder de bouwers :8
Die fotoo van het gemaakt modelletje zou ik mij niet teveel op baseren ,want welke referenties heeft die bouwer gevolgd ? of was het met de natte vinger ?.
Nu ik kan ook verkeerd zijn hoor....:$
 
Famo, ik heb reeds besloten om geen domme dingen te gaan doen en dus het frame achterwege te laten. Nu, niet om werk uit te sparen want ik heb me voorgenomen om het even plezant te maken door het achterdek wat op te vullen met rommel.
 
Oké, bij gebrek aan spectaculaire updates, een kleintje dan maar.

Afgezien van nog een paar prutsen die ik moet arrangeren aan de 265 zelf, ben ik nu dus het achterdekje aan het volgooien met zooi allerlei.

Een impressie van het begin...

3-16.jpg

De houten kist heb ik gemaakt uit plastic card. Gewoon met een vijltje over het card gaan om er een houtstructuurtje in te krijgen, daarna de plankjes erin krassen met de rugzijde van het scalpelmesje en assembleren maar...

2-19.jpg

Nu nog de nageltjes erin.

Op de kist komt later nog wat tekst oid. of een papieren label...om het af te werken.
 
hallo guy,

Ik heb een paar foto's kunnen vinden van de Sdkfz 265. Als je me even me email adres wilt geven via PB. Dan stuurik ze even door.

Gr, Reitze
 
Dank je Reitze, bij deze gebeurd !

Zelf hou ik ook wel van zelfgeprulde spullen Marc.

Heb trouwens nog twee minder gehavende kisten gemaakt ter vervanging van boven getoonde. Vond het net iets te opzichtig...

Het volgende is het sculpteren / draperen van een zeildoek die gedeeltelijk over de bagage komt te liggen. Ik twijfel nog over een vlag die diende om de Stuka's weg te houden, een beetje verwaaid, zodat de swastika niet te expliciet in beeld komt. Och we zien wel...
 
Laatst bewerkt:
ja guy knap werk man die kistjes zo uit de losse hand
 
Dank je Yvan, het is niets speciaals hoor, de kistjes hieronder zijn eigenlijk gewoon met plastic card beklede exemplaren uit de sparebox.

4-17.jpg

Die gele is een resin kist die ik louter ga gebruiken om onder den doek te leggen, gewoon om de vorm ervan te gebruiken...
 
Heel mooi gedaan dat kistje Guy. Ik gebruik meestal een kraspen voor het maken van krassen in plasticard en als het gleufje dan iets dieper moet zijn gebruik ik een driehoekige ijzervijl van Stanley. Die hebben een scherpe driehoek op het einde en daar kan je mooi over het lijntje van de kraspen gaan.

Christophe
 
Mooie toevoeging die kistjes Guy, Mooi en simpel gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan