Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik had gelijk wat te lezen toen ik van het werk thuiskwam.

Ron, ik kan me er helemaal in vinden dat de Panzer I op jou een betere indruk achterlaat. Ik bedoel hiermee dat ik bij het zien van de foto's telkens teleurgesteld ben over wat ik op de foto's zie. Ik sta dan binnen de tien seconden alweer in de hobbykamer om te constateren dat het echte model in wording er gelukkig stukken beter uitziet. Vraag me niet wat het is, mijn enige verklaring is dat het bij het nemen van de Panzer I foto's volop zomer was, dus erg geschikt daglicht. Nu heb ik telkens van dat diffuse grijs aandoend licht wat fotograferen er niet handiger op maakt. Ik steek het voorlopig dus daarop. En natuurlijk is het zo dat dit model nog niet klaar is, de Panzer I staat op een display en is immers gans afgewerkt.

Binnenkort weer een zoveelste update...
 
Verdikkeme, ik had het zodanig druk vandaag dat ik dit nu maar pas zie.

Guy, ik moet me hier bij de rest van 't volk aansluiten. Fenomenaal gedaan!



Droop
 
Dank voor de leuke comments wederom vrienden.

Nieuwe kleine update :

- brandblusser voorzien van drie alu plaatjes in BMF (bare metal foil),

- olie/brandstofvlek op achterdek,

- random lichte stofwazen langs randjes en rond opliggende delen,

- afwerking met de laatste stoflagen op het achterdek.

Next :

- antenne afwerken en monteren,

- achterdek beginnen aankleden met kisten, cans, helmen, deels ontbloot met een zeil, en misschien een anti Luftwaffe vlag...

- bogies/idlers en drive sprockets monteren op lower hull,

- overwegen om tevens een stuk track voorop de hull te leggen...
 
Laatst bewerkt:
inderdaad ik hoop ook hem snel live te zien, want ik denk dat hij er dan nog beter uit zien als op de foto.

Cheers,
André
 
Ja Guy, ge hebt het of ge hebt het niet é !!
 
Ik doe mijn best om niet uit de toon te vallen he mannen, al dat moois welk hier op ons forum te zien is !

De achterkant van de 265 is nu qua stof, zand en drets naar mijn smaak klaar. Ik moet wel nog de blauwe lamp schilderen.

De beschermkap ziet er met de toegevoegde dunne stoflagen veel echter uit denk ik.

SDC18813.jpg
 
GUnit , beschermkap stoflaag is just genoeg niet te wienig en just niet te veel
vind je stof op de plooi van zijkantspatborden max

tom
 
Ziet er weeral mooi uit,om die stoflagen te zetten heb je hier voor sterk verdunde buff gebruikt...
 
Ziet er goed uit Guy, alweer een geslaagde stap in je verweringsproces. Het viel me nu juist op, de antislip plaat die net onder de uitlaat zit ziet er nog redelijk roetvrij uit. Staat dat nog op de to-do lijst?
 
't Staat er een paar uur op en de reacties rollen alweer binnen, een plezier !

Marc, ik ben zelf ook niet zo voor de overdaad, teveel is teveel.

Tom, daar was geen enkele moeite voor nodig, de wash nestelde zich daar heel natuurgetrouw.

Danny, enkel met olieverf, mengsels van wit, omber, napels geel, ultramarijn blauw. Eerst een paar dunne washes, later spettertechniek toepassen en lokaal opnieuw bevochtigen voor wasemachtige stofvlekken

(zie ondermeer voor dit effect naar links van de ronde uitlaatbeschermpot).

Burglar, ik zou dat effect zeer zeker willen gebruiken, maar ik vraag me af of de rook neerslag veroorzaakt op dit lager gelegen deel ?
 
Ja Guy je verwering ziet er goe uit not overdone, mooi resultaat
 
die wordt lelijker met de minuut, alleh de verwering wordt mooier, je snapt het wel... deze wordt gewoon top. In verband met het roet, ik heb een beetje rondgekeken voor beelden, en er wordt een wolk roet uitgestoten bij het starten, maar verder ziet het er redelijk proper uit, dus ik denk gewoon lichtjes aanbrengen misschien.
 
Yep, het is eerder de uitlaat (buisje) zelf die be-roet is . Je zal een zwaardere roet aanslag krijgen op je voertuig als hij constant zware kracht moet uitoefenen. Zet een uitlaat op die manier op een bulldozer of een zware dieselcompressor en ge zult zware aanslag krijgen. Ik denk nu niet dat deze okkernoot serieus moest beuken. Deze pantsers reden waarschijnlijk ook niet te traag wat ook een rol kan spelen qua aanslag.

En voor de rest, allebei de duimen omhoog é Guy ;)
 
Alles is al gezegd dus hoef ik niet meer toe te voegen :)

Over de uitlaat en roet, ik denk ook niet dat dit panzertje echt last had van roetaanslag op het spatbord/fender, ten eerst zit hij redelijk hoog en hij steek een aardig eind uit aan de zijkant zodat het grootste gedeelte van het spatbord al voorbij is.

Moeten snel weer mooi weer krijgen Gunit ;)

Ron
 
Goed dat ik hier jullie tussenkomsten mbt het roet kon lezen, voorlopig stel ik dat dus even uit.

Vandaag ga ik de krik en de tang afwerken en monteren, dus straks weer een updateke.
 
niet te veel roet, ze stonden wel rijk hun motoren, maar het zijn weldegelijk Benzine motoren, en die roken minder dan de T34diesels :)

greetz

Dat zijn dus zaken waar ik geen bal verstand van heb, merci.
 
De foto van krik en draadtang, gemonteerd op z'n plaats.

SDC18827.jpg

Op naar het volgende !
 
Deze bink wordt mooier en mooier met de dag,wat moet het einde dan gaan zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan