Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.4 Ausf.E [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Swa dat ziet er weer allemaal netjes uit ik ben benieuwd naar het verf jasje.
 
Dat ik liever zelf op dit idee was gekomen, ik vind 'm met andere woorden geweldig. GUnit.
 
O, ik dacht dat je ook sprak om de rol aan te passen.
En geweldig is te veel eer-nono-, we proberen gewoon er wat van te maken.:k

Groet,
Swa
 
Ik heb een aanvullend vraagje over je gereedschap Ik denk dat er nog wel enkele geïnteresseerden zullen zijn

Die etchmate, hoe gebruik je die?
Ik heb hem ondertussen al enkele gevonden waar je die eventueel moet kopen, maar over hoe dat ding te gebruiken, vind ik niks

Misschien enkele pics over het ding in actie (maar dan wel in de tools-sectie graag), in combinatie met een woordje uitleg?

Dank je.
 
Eigenlijk is dat een buigmal. Dus je kunt je etsch onderdeel onder een plaatje leggen. Die zorgt ervoor dat je onderdeel recht gebogen word, dan met een mesje het onderdeel tegen de rand aan buigen. Het app heeft verschillende hoeken en inkepingen waardoor je de juiste hoek kunt bepalen. Het kan heel handig zijn en het buigt heel nauwkeurig.

Letwel ik heb er zelf geen, maar wel eens een geleend destijds voor de titanic. Dit omdat het vele werk in de davids dit toch wel makkelijker maakte ivm productie werk aan de lopende band.
 
Heb jij een tip om het nog dunner te maken of gebruik jij een ander materiaal? Ik


Met magic sculp kan je veel fijner werken!! Warm aanbevolen, eens je daar mee gewerkt hebt, wil je niks anders meer!!!

groeten
koen
 
Klopt mannen,

Zoals je waarschijnlijk ook gezien hebt is het ook wat stilletjes geworden rond mijn Famo.
De laatste tijd heb ik dan ook weinig tijd gehad voor te bouwen of op de site te neuzen.

Ik heb op het moment de nodige GROTE ZORGEN die mijn tijd meer dan op eisen, kan er echter op het moment verder nog heel weinig over zeggen. Maar zodra het achter de rug is zal ik het uit de doeken doen.

Groeten,
Swa
 
Komt wel weer aan de orde binnenkort Swa, zo'n machtige en fijn afgewerkte projecten mogen af en toe best even de kant in, zoveel te meer inspiratie heb je later weer. Succes ! GUnit.
 
Ach ja. Zoals wij hier wel een zeggen ¨ ´t eat gen broad woa.¨ :D
 
Vandaag hebben we de'n 4 zijn eerste, zwarte, jasje gespoten.
Pics volgen spoedig.................

Lees trouwens bij Off Topic mijn wedervaren van de afgelopen tijd, dat zal waarschijnlijk wat duidelijk maken.

Groeten,
Swa
 
Laatst bewerkt:
Dit project is er wel eentje waarvan de draad zéker moet worden opgepikt ! Swa mate, dat komt goed ! GUnit.
 
Hier de update van het spuitwerk, hij staat nu lekker te drogen om verder te gaan verweren en dergelijke. Allereerst de foto's tijdens het spuitwerk:

PzKpfw42.png

PzKpfw43.png

PzKpfw41.png

PzKpfw44.png

Het grijs heb ik gespoten om door het zandkleur heen te laten schijnen, op zich is dit wel gelukt. Echter zie je er op de volgende foto's weinig van terug. Ik denk dat het te maken heeft met de flits.

PzKpfw46.png

PzKpfw47.png

PzKpfw48.png

PzKpfw49.png

PzKpfw45.png

Eerst heb ik gespoten met semi gloss Black X-18, het grijs heb ik gedaan met german grey XF-63. Het zandkleur is een mix van 40% dessert yellow XF-59, 40% dark yellow XF-60 en 10% buff XF-57. Het grijs en zandkleur natuurlijk ook nog voorzien van wat clear X-22 en verdund met +/- 40% met thinner X-20A. Vervolgens ben ik per laagje steeds wat wit toe gaan voegen om een "zons"verkleuring te simuleren van de bovenzijde. Dit is naar mijn zin niet zichtbaar genoeg, dus ben ik van plan om dit met de nodige drybrushing te versterken.

Voor het chippen kan ik nog wel wat hulp gebruiken, dus degene die me hier wat verder mee wil helpen? En echt alle hulp en ideeën zijn welkom, of het nu is voor de kleuren, het materiaal enz...... Want ik wil er een in- en af-geleefde Pz.Kpfw.4 van maken waarbij door beschadigigingen de grijze basiskleur goed zichtbaar is.

Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik ze graag.

Groeten,
Swa
 
Hoi Swa, mbt. chipping : je zet eerst de negatieve chip, dit is een lichtere toon van je gele basiskleur. Hierin zet je dan de positieve chip, net een fractie kleiner dan de lichtere negatieve. Op die wijze verkrijg je een verfschade met licht randje. Dit noemt men ook de 3D chip.

Wat je ook nog kan doen : neem een varkensharen borstel, niet te groot (zo'n kleine cm breed is ruim voldoende), zet de haren open zoals bij zo'n groot stekelvarken. Deze haren rol je door een lichte variant van je basiskleur (heel weinig verf is nog te veel, doe dus heel voorzichtig). Dan test je even op een papiertje, en als je fijne lijntjes ziet (geen blobjes dus), zit je goed om te beginnen. Rol nu zachtjes over de plekken die je wil voorzien van fijne verfschade (schade die niet door de basislaag is gedrongen, veeleer krasjes dus). Probeer alles uit, steken, rollen,...als je maar variatie hebt in je schade.
Op deze wijze kan je ook heel realistisch diepere krasjes (die wel helemaal door de basislaag reiken) maken, hiervoor gebruik je dan bijvoorbeeld donkerbruin, roestig bruin...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, met gechipte, lichte en zwaardere verfschade kom je al een heel eind. Verder zijn drybrushsessies met lichtere tinten op de grotere vlakken zeer bruikbaar om je verf te verouderen. Maar ook kan je heel subtiel donkerder gaan.

Voor al deze truukjes gebruik ik wel olieverf die ik weer kan wegpoetsen als ik niet tevreden ben.

Succes, je bak ziet er al heel sterk uit ! GUnit.
 
Hij ziet er zeer strak gespoten uit ,Swa.
Mooi...

Wat je ook nog kan gebruiken om schade te maken aan je tank is een gewoon potlood.
Daar waar je blank metaal wil zien, kan je gewoon met een potlood kleuren.
Wel oppassen, moeilijk te fixeren !! (mij is het gelukt met gewoon haarlak, en daarna vernis erover...)

Benieuwd naar je ervaringen....

Ik blijf zeker volgen...

Grtz,
Beyond
 
Hoi Swa, dat ziet er strak gespoten uit.

Van wheatering met tamiya verf heb ik totaal geen ervaring aan gezien ik altijd met humbrol werk:wub:
Met humbrol licht ik de basis kleur altijd op met 93 voor de high-light van de chip te zetten de chip zelf doe ik gewoonlijk met98 waar ik een beetje 33 bij doe en dit alles doe ik met dit penseel
Winsor & Newton penseel - serie 7 - nr.000

Grtz A.
 
Mannen bedankt voor de reacties, en vooral de info over het chippen. Dit gaan we zeker in de praktijk proberen.

Groeten,
Swa
 
Nog een paar kleine dingen uit te voeren aan mijn 4, na bestudering van de macrofoto's. Toch wou ik jullie de pics niet onthouden.

Pzkpfw41-1.png

Pzkpfw42-1.png

Pzkpfw43-1.png

Pzkpfw44-1.png

Pzkpfw45-1.png

Pzkpfw46-1.png

Pzkpfw47-1.png

Pzkpfw48-1.png

Zoals gewoonlijk ben ik benieuwd naar jullie mening.

Groet,

Swa
 
Ziet er prachtig uit Swa, de verwering is heel geslaagd ^^

Maar dat "vuil" aan de ophanging van de wielen, is dat modder ? Als ik mij niet vergis, is de setting een tank van het Afrika Korps, en dan lijkt mij de modder een beetje vreemd. Of komt dat door de foto's, en ziet het er bij daglicht heel anders uit ?

"Wet Sellery"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan