Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Sie kommen ! [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19

Discussie: Sie kommen ! [DONE]

Standaard Sie kommen ! [DONE]

Hello,

Mijn eerste diorama is zopas afgewerkt.
    Ik heb geen tussentijdse foto's omdat bij het 'afwerken' de lat altijd hoog ligt. Ik bedoel maar dat de laatste details het langst duren.

In mei ben ik gestart met het kanon, samen met de figuren en de basis van het diorama. Tegen het verlof waren het kanon en de figuren af, het diorama heeft hééél wat langer geduurd !

Hier zie je het diorama. Het is geïnspireerd op Brecourt Manor uit Band of Brothers. Ik wou geen afspiegeling maken, trouwens goed basismateriaal is niet voorhanden.
    Ik heb enkel een verlaagd geschutsemplacement nagebouwd, met de aansluitende loopgraven en een verbindingsbunker.
    Uitleg over de bouw van het kanon, een le FH 18/40 moet ik niet geven, GUnit doet dit beter, ik heb zelfs even gespiekt naar zijn draadje om het mijne af te werken.
    De figuren zijn geschilderd volgens de VP-way. Ik bedoel hiermee dat ik me heb laten leiden door het boek "The system" Vol I figure painting van F Verlinden.
    Ik geef de voorkeur aan het schilderen met Enamel verven en Artist-Oils.

Hier heb je een zicht op het emplacement. De wanden bestaande uit gevlochten twijgen bestaan uit 'stretched sprue' dat gevlochten is tussen satéstokjes.

De bunker is gemaakt van takjes en plankjes gezaagd met de Proxxon zaagtafel. Een paar stukjes HO-rail en gezaagde balkjes stutten de wand van de loopgraaf. Het dak in golfplaat is gemaakt van een conservenblik. Van dit blik zijn ook wanden gemaakt voor de loopgraven.

De boom is samengesteld uit takken van een klein dennenboompje op een stam van takje van een struik. Hierover zijn plukjes filterwatten gekleefd met spraylijm.
    Dit is met een spuitbus groene autolak geverfd waarna de boom opnieuw is besproeid met de lijm en bestrooid met bevlokking van Faller.
    Dit werd opnieuw geverfd met de autolak.

De dorstigen laven is een werk van barmhartigheid.
    De wijnflessen zijn gemaakt op de draaibank uit messing staaf van 2 en 2.5 mm.

Standaard

zeer mooi,het schilderwerk is ook van zeer hoog niveau

Standaard

Gewoon prachtig, eu, zeer mooi en prachtige details
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Heel heel mooi dit dio,spijtig dat er geen voorafgaande foto's voorhanden zijn dit zo een top topic geweest zijn...
    Met welk soort verf ben je hier tewerk gegaan is het acrylverf of enamel verf..

Alles is zeer goed en mooi geschilderd en op de kleinste details gelet supper ...

En die wijnflessen zou je zo op de markt kunnen brengen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny_Jeurissen Bekijk bericht
    Heel heel mooi dit dio,spijtig dat er geen voorafgaande foto's voorhanden zijn dit zo een top topic geweest zijn...
    Met welk soort verf ben je hier tewerk gegaan is het acrylverf of enamel verf..

Alles is zeer goed en mooi geschilderd en op de kleinste details gelet supper ...

En die wijnflessen zou je zo op de markt kunnen brengen
    Dag Danny,
    Bedankt voor de positieve reactie.
    De militaire modelbouw is een oude liefde die weer opgedoken is !
    Ik heb heel wat ervaring in de trein modelbouw, maar tussen beide is toch een heel verschil, hoewel we dezelfde producten gebruiken ter afwerking. Om maar iets te noemen : chippen wordt bij de treintjes niet gedaan.

Om te antwoorden op je vraag : ik werk het liefst met Humbrol, aangevuld met artist oils, bvb raw umber of burnt sienna uit de kunsthandel (Rembrandt) en het gamma van 502 Abt. Acrylverven (Vallejo) heb ik liggen maar gebruik is zeer zelden. Het meest gebruik ik ze in een laat stadium, bvb met Natural Steel ga ik de randen van een helm drybrushen. Voor het kleine tipje verf moet ik geen gans potje Humbrol omroeren.

Ik ben wel een groot voorstander van de pigmentpoeders van MIG, prachtig wat je daarmee kunt bereiken.

Mijn volgende project wordt Low Budget !
    Een zestal Fallschirmjäger in een mortierbunker. Deze wordt zelf gemaakt van resten multiplex.
    Ik zal step-by-step foto's nemen, beloofd !

Groeten Rik

Standaard

Hier kijk ik naar uit Rik en bedankt voor deze mooie uiteenzetting..

Standaard

Een mooie bedoening hier.
    Scrathwerk is meer dan voortreffelijk uitgevoerd

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Knappe dio met heel wat mooie details.
    Juist jammer dat je er geen topic over gemaakt hebt.
    Wacht geduldig af naar je Low Budget dio.

Standaard

Mooi gedaan en zeker inspirerend.
    Persoonlijk zou ik de boom enkele verschillende tinten groen geven want hij steekt nogal fel af tegen de rest van het mooie decor waar wel verschillende groen tinten in verwerkt zijn.
    Die verwerkte spoorwegrails vind ik een prachtig extra. Dit werd inderdaad door de Duitsers gedaan want in Normandië kom je nog regelmatig restanten hiervan tegen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Beste Inflandersfields, ik ben zo vrij geweest dit topic even te verplaatsen naar de betreffende rubriek. In dat verband heb ik tevens een mailtje uw richting uit gestuurd.

Over het diorama, erg leuk gedaan, mooie camo over het veldgeschut (het is gelijk wat anders dan mijn gele), het emplacement ziet er echt uit, plezante details zoals de wijnflessen ook.

Probeer volgende keer toch even de opbouw van je diorama toe te lichten, hier kunnen velen extra plezier maar vooral lering uit beleven. Verder chapeau !

Standaard

Prachtig werk! De golfplaten die je gemaakt heb uit blik vind ik zeer geslaagd. Ben zelf op zoek naar golfplaten voor mijn dio en ik moet zeggen dat ik hier nog niet aan gedacht had. Je ziet dat alledaagse voorwerpen en wat creativiteit kan leiden tot een zeer geslaagd diorama.

Standaard

dio geeft een verhaal weer, als je dat hebt heb je al een prachtige dio !
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Beste collega's,

Allemaal van harte bedankt voor de vele positieve reacties.
    Vorig jaar heb ik een poging ondernomen om een topic op poten te zetten over een Sd.Kfz 7/2, maar als (her)beginner was dit iets te hoog gegrepen.

Daarom ben ik met iets kleiner begonnen, een kanon, dat in betreffend diorama moest komen.
    Omdat ik niet wist in hoeverre één en ander zou slagen heb ik geen fotostappen genomen.

@Mad Ice : de golfplaten werden mij ingegeven door een blikje zwarte olijven die mijn vrouw pas verwerkt had.

Ik had het kanon graag onder een camo-net geplaatst, maar ik vond geen geschikt medium om dit te imiteren. Vroeger had VP dit in het gamma, maar of dit nu nog verkrijgbaar is.
    Daarom heb ik dit opgelost met de boom, deze geeft tevens wat hoogte in het dio.
    Misschien zijn van die sexy nette-kousen een alternatief voor camouflage-netten ? Of heeft iemand een ander idee ?
    Het is tenslotte iets dat vaak voorkomt. Op een tank kun je je verhelpen met steriel verband. Maar wat met grotere oppervlakken ? Ik denk hierbij aan dit diorama, camouflage van bunkers,...

Groeten Rik

Standaard

Rik,

Gij hebt mij een voortreffelijke tip gegeven met die olijfblikgolfplaten. Nu is het aan mij: Wat krijgen de kindjes van de lieve sint: Mandarijntjes... Meestal zitten die in zo'n mooi netje verpakt. Dit kan je mooi verwerken tot een camonet. Best eerst het netje airbrushen in een groen tintje. Daarna kan je nog verder afwerken met kruiden. Gedroogde kruiden zijn namelijk ideaal om je camonet wat vulling te geven.
    Men neme een spuitbus met lijm (pattex, te koop in doe het zelf zaken) en in moeder de vrouw haar keuken ga je op zoek naar kruidenpotjes (bv: basilicum, tijm, oregano,...). Span camonet op tussen bv 4 vijzen op een plankje, spuit wat lijm erover en dan een kruid erover strooien. Goed laten drogen, laagje verf over vernevelen en klaar!

Standaard

Voor een groot camonet kan je ook een steriel kompress van 7,5 cm x 7,5 cm gebruiken, deze kan je nog openplooien ,want als ik niet verkeerd ben is die 4 -dubbel geplooid.
    Misschien dat je nog een groter formaat kan krijgen, gemoet het maar eens vragen in de apotheek om de hoek.

Dat van die sinaasappelnetjes is ook goed gevonden.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten