Hoofdsponsor

1/32 Hawker TYPHOON Mk 1b (Revell) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
979
We hebben een tijdje terug nog eens een oud doosje open getrokken.

Een beetje aan het brouwen geweest en enkele foto's genomen en nu eindelijk wat tijd gemaakt om het een en ander op het forum te zetten.

De "Tiffie" bouwt eigenlijk redelijk goed, er is weinig of geen flash en de onderdelen passen meestal goed op elkaar.
De versie met de invasie strepen heb ik al staan dus wordt het iets anders dan de tekening op de doos.

Laat ons maar wat foto's bekijken.

Een simpel pitje.


Een krachtige Sabre hebben we ook nodig.

Dit alles kwakken we in de fuselage.


Plakkerdeplak, primer er op en we krijgen dit.

Na de basiskleur opnieuw plakkerdeplak maar nu met worstjes en tape.

Plakkertjes eraf met volgend resultaat :@
De bovenkant valt nog mee.

De onderkant daarentegen :@:angry:


Dit is de eerste keer dat ik zoiets voorheb,
Het is ook de eerste keer dat ik primer van "Motip" uit de autoshop gebruikt heb.
Misschien ligt het daaraan.
Dat wordt dus herstelwerk :O

Grtz.
Luc 8)

O ja,
Ik krijg trouwens hulp uit onverwachte hoek :D
 
Jammer! Heb je de gietramen ontvet en geprimed vooraleer te spuiten?
Misschien is de lak hierdoor los gekomen...

De pit ziet er heel netjes uit. is ie oob gebouwd of zit er wat extra in?
 
Ik denk dat het bij het ontvetten misgelopen is, bij de volgende zullen we daar toch wat meer aandacht aan besteden.

In de pit zijn enkel de zelfgemaakte seatbelts extra.

Grtz.

Luc.
 
Ziet er zeer goed uit, gaat lekker :)
Seatbelts mooi gedaan hoor, ook hier een tutorial van zou lekker zijn ;) , als je wil.
Maar paar vraagjes:
fuselage?? Wat wil je daar mee zeggen??
Die worstjes :) met wat heb je deze gemaakt, welk materiaal, is dit gewone plastisine ofzo?
En welke kleuren heb je gebruikt en van welk merk.

Doe zo verder Luc, word een beauty hoor. Blijf ik opvolgen.
 
Enkele antwoorden,

De " fuselage" heeft Erik reeds uitgelegd.Applaus

De seatbelts zijn gemaakt van aluminium plakband en de gespen van dunne ijzerdraad.

De kleuren die ik gebruik zijn van Revell (Acryl)
De onderkant is steengrijs nr75
De camo-kleuren zijn olijf-groen nr361 en blauw-grijs nr 79

De worstjes zijn inderdaad een soort plasticine, gekocht bij Toys en gemakkelijk te snijden en te rollen.:wiggle:

Hier een foto van de worstjes.


Grtz.

Luc8)
 
Bedankt Luc, interessante uitleg ;)
Zal ook eens kijken voor zo'n plasticine, ziet er makkelijk uit om de camo te maken, bedankt
 
Een tijdje niet kunnen bouwen door een hernia in de nek :(

Maar toch is het vogeltje nu klaar.
Ik heb wel nog wat problemen gehad met verf + primer die los kwamen.
Bij de volgende zal ik dus extra aandacht besteden aan het ontvetten :shock:


1zmzay8.jpg
In de P+


Het resultaat






ééntje met flits om binnen te piepen.


Een paar met draaiende motor.






Buikje.



Grtz.

Luc 8)
 
Een mooi resultaat Lucske. Wel handig die modeling clay om camo te spuiten.
Ivm je motip grondverf, ik gebruik die ook, altijd goed ontvetten voor het spuiten en dan zeker 48h laten uitharden voor je verder doet.
 
Knap gedaan zenne :) Eén opmerkingske misschien, kan zijn dat het op de foto's niet overkomt maar je vliegtuig is lekker bevuild en dan de banden helemaal niet. Een ander kleurtje door je zwart mengen doet een heleboel. Beetje grijs of bruin erbij en je hebt een heel andere uitstraling.
 
Mooi resultaat Luc. Hebt ge bij dit model een wash erover heen gezet ? Met een sludge wash kunt ge die opliggende klinknagels mooi accentueren.

Het toestel vertoont wel "gebruiks-sporen", maar ze zijn een beetje willekeurig aangebracht. Net zoals bij een voertuig gaat een vliegtuig meer "verweren" op plaatsen die veel onderhoud vragen (motor-deksels, tankdop, luiken voor de bewapening, enz.), en onderdelen die slijten door het gebruik (banden en wielen, propellorbladen, anti-slip stroken om de vleugels, enz.)

Misschien een idee voor het volgende project ?

PS : Als ge uw eindfoto's in de gallerij wilt laten zetten, stuur ze dan even per PB.

Groeten

Wet Sellery
 
Bedankt voor de tips en commentaren ;)

@Pascal,
Er is inderdaad een sludge wash opgezet maar het was de eerste keer dat ik zoiets deed en ik denk dat het niet helemaal gelukt is.

@Tomas,
Een goeie tip voor de banden
Daar gaan we bij de volgende zeker op letten.

Grtz.

Luc8)
 
Een mooi resultaat Lucske. Wel handig die modeling clay om camo te spuiten.
Ivm je motip grondverf, ik gebruik die ook, altijd goed ontvetten voor het spuiten en dan zeker 48h laten uitharden voor je verder doet.

Misschien toch even iets zeggen over mijn ervaring met de de Motip primers. Ik gebruik dagelijks spuitbussen van motip (en ook andere merken), voor het kleuren van mijn maquettes en de enige die problemen geven qua hechting zijn de motip primers (de rode,witte en lichtgrijze). Ik gebruik die dan ook NOOIT als primer, want dat geeft achteraf altijd problemen; de verf komt altijd los. En ontvetten helpt echt niet. Die verf hecht gewoon niet goed. De primers van Brico zijn heel wat beter qua hechting.(en ook minder duur).
Ik gebruik als eerste laag altijd de "Spray Putty" en/of "Filler" van motip. Nooit geen probleem en droogt heel snel. Het verschil tussen beide is dat de "Filler" iets dikker is, dus misschien minder geschikt voor onderdelen waar kleine details op staan. Ze zijn ook heel goed te schuren voor een glad resultaat.

Christophe
 
Mooi resultaat.
Dit lijkt me een heel leuke kit om een in-flight display van te maken met die draaiende motor...
 
Bedankt,

Christophe, de Motip vliegt de kast in en volgende week op naar den Brico:D

Thx voor de tip.

Grtz.

Luc8)
 
Heel mooie kist, maar hoe komt het dat het lijkt als of de motor draait of draait hij werkelijk :huh:
 
:laugh: heel simpel maar daar had ik nu eens niet aan gedacht zie:D:D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan