Hoofdsponsor

1/24 Peterbilt 359 [!]

  • Onderwerp starter JOHN DE ROOY
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rik,

ik heb van het weekeind een gaan snuffelen, ik kan aan een schade rolstoel scooter komen.
Heb je daar ook mee gewerkt?wacko
 
Yep bijna alleem maar met schade. Je moest eens weten wat een kat tussen de spaken kan aanrichten. :D

Maar goed. Wat wil je weten?
 
Hoi rik,

moet ik heel de besturing erbij nemen, met beschadigt bedoel ik de neus van de scooter .
Aan de rest is volledig in takt , ik kan de twee motoren ,accu's en besturing krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd, die besturing moet je erbij nemen. Dus ook de moederplaat. En de bedieningsenheid. Die bedieningsenheid zul je aan moeten drijven doormiddel van een servo. Dan gebruik je daarvoor de pook als controleur. En kun je die aansluiten aan de servo en gebruiken als regelaar. Met bijvoorbeeld een asje. De links rechtsstanden kun je uitschakelen. Ik kan je alleen niet vertellen welke kleuren draad dit zijn. Dat is per type verschillend en ook nog een per fabrikant. Maar dat is doormiddel van de stekkers wel te proberen. Draadje weg is uit of niet. cute
 
Die links rechts kun je dan ook omleiden daar een ander deel. Dus doormiddel van releigh aansluiten. Heb je knipperlichten. cute tenminste als die niet al aanwezig waren.
 
Hoi Rik,

ik ben nog volop met de mensen in onderhandeling, er zijn mondelinge afspraken over extra onderdelen.
Zoals extra moduls voor het aansturing, verlichting en dergelijke.
Ik wil zeker zijn dat er zonder problemen mee kan rijd.boos
Dit soort modelbouw kun je niet zo maar op de schouw zetten!!!
En er zijn mensen die nu al zitten te trappelen om de truck te zien. (onze kinderen vooral)cute
 
ik ben nog volop met de mensen in onderhandeling, er zijn mondelinge afspraken over extra onderdelen.

Het enige dat ik kan bedenken is het moederboard en de stuur inrichting. De rest kun je toch gewoon anders schakelen? Ik bedoel dan via een meer kanaals zender. Dan kun je makkelijker aan de onderdelen komen en ook nog eens wat makkelijker en goedkoper aan reparatie onderdelen komen. Een knippermodulle heb je zo gemaakt. Ook een claxon enzo. :D
 
update 08-07

Hoi bouwers,

ik heb een elektrische scooters (een vierwiel medischmodel) kunnen bekomen , het zijn twee afdankertjes . :D
Het is zoals ik op het eerste zicht het ideale onderstel om deze truck te bouwen.cute
Er moeten wel wat aan passingen aan gebeuren, de motor en de besturing zijn aan wezig.
Ze doen het mits een paar aanpassingen , nu was mijn vraag of er iemand weet of je een pot-meter kunt vervangen door regelaar om zo een derde servo te kunnen weg laten?wacko
Zo niet al ik een extra schuif op mijn zender moetn plaatsen, en uiteraard een servo met een overbrenging naar de pot-meter.

PS de foto's komen later!!!!
 
Op zich zou het moeten kunnen, maar dan moet je wel even meten hoeveel stroom er op de potmeter staat, dus met andere woorden is hier voldoende aanwezig om als stuurstroom te dienen voor de regeleaar.
 
Hoi Rik,

zal ik eens proberen, ik heb ook op de nl forum de vraag gesteld onder rc trucks.
Daar heb een paar goeie tips gekregen waar onder een site waar een tank werd gemaakt met behulp van een rolstoelmotor plus bedieningsmodule www.WWW.COMMANDOJURRE.NL geregistreerd via Argeweb | Webhosting en domeinregistratie
de moeite om eens een kijkje te nemen!!!!!
Ik heb ook de site van shoprider het merk van rolstoelscooter die aan geschaft heb,

1_taurus.jpg

daar moet je maar een kijken bij de handleiding pdf naar de snelheids regelaar die ik wil veranderen door een gewone regelaar !
Shoprider Sprinter XL4 - Scooters at Shoprider - Mobility Scooters & Power Chairs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een mooie manier idd. Maar vergis je niet, hij heeft niet zoveel nodig om hier iets goeds van te maken. Omdat hij meer dan genoeg opties heeft kan hij eigenlijk alles afkoppelen. Hij gebruikt allen maar de snelheidregelaar van het moederbord zelf. En de links rechts besturing. Jij moet dat anders oplossen, dit omdat je geen rubsbanden hebt. En daarbij heeft hij geen afstandbediening. Maar kan hij simpel alles aansluiten zoals het was. wacko

Maar al met al leuk bedacht, maar ik denk dat dit alleen een motivator is en geen bruikbare bron voor jou om te copieren.
 
Hoi John,


Hoe staat het nu met dit project?




Droop (die weeral een beetje nieuwsgierig is).
 
Hoi droop,

ik heb de laatste weken nogal druk op het werk gehad.wacko
Voor mijn werk heb ik heel noord brabant (nl) door kruist, storingen op de tv kabels en een stuk nieuw glasvezel net mee helpen aan leggen.boos
Maar ik heb de tijd ik over had op zoek gegaan naar een bouwpakket van revelle van pb 359,
ik had er een bestelt bij Toemen maar die lieten te veel op non aktief staan. boos
Dus ik heb mijn stoute schoenen aan gedaan en ben in de auto gestapt,
en ben naar A'werpen gereden (Baillien).
Het is de broer van die met de RC gebeuren .
Ik kocht daar twee dozen de pb 359 en de pb alaskan hauler en daar ben ik nu aan begonnen!cute

1_IMG_000a1.jpg

De twee rolstoel scooter zijn er onder tussen drie geworden!

1_IMG_0006.jpg

1_IMG_0001.jpg

Waar ik er al eentjes volledig heb uiteen heb gestipt,
en eens bekeken heb wat er al aan moet gebeuren om aan de goeie breedte en lengte te komen.
Ik moet eerste het schaal model afmaken voor ik verder kan , de besturing blijkt toch het grootste euvel te zijn , ik heb dan ook de meeste tijd daar in gestoken.
Ik heb er zelfs er een aan mijn kollega die zendamateur is om er eentje na te kijken. (nog geen reactie gehad)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
opdate PB 359

Hoi medebouwers,

Ik heb zojuist mijn schaal model afgemaakt. Het is een aanloop naar het eigenlijke grote werk. Daar heb ik nog niet veel aan kunnen doen om dat een neef van mij die lasser is een paar weken op vakantie is, daarom ben ik genootzaakt om te wachten.
1_IMG_0001.jpg
Daarom heb ik tijd genoeg om aan de voorbereiding van de maten hoe groot en hoe breed het gevaarte gaat zijn.
Het zal niet helemaal uitkomen zoals ik verwacht.boos
Ik heb aan de achterkant aan de beide kant een dubbel banden geplaatst en daar na gemeten ik zit op een breedte van 80 cm.
Dan kom ik op een lengte van om en bij de 2,50m lang.
Dat is best groot het zij zo aangezien dat op een basis werk van de scooter.
Zodra ik verder kan gaan kan ik de nodige foto's er bij zetten.

PS: heb in middels al een vierde scooter gekregen dus aan stukken geen gebrek!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als die lasser straks terug is van vakantie, dan kan hij daar best een stuk tussen lassen hoor. Het is in wezen net een rechte pijp die naar voren loopt en vandaar uit links en rechts uitsteekt. Die kun je er afslijpen. En dan de pijp doorslijpen. Er een tweetal naast leggen, en een ertussen. Als je dit op een strategische plaats doet. Dan zul je zien dat je daar helemaal geen zicht meer op zult hebben. Dit omdat er een bodemplaat onder komt te zitten. En ook die kan dan weer voor de voldoende stevigheid gaan zorgen. Die overlapping is jou grootste zorg niet. Wel dat je de stuurinrichting goed in de juiste positie krijgt.
 
Ho Rik,

dat is goed opgemerkt van je, ik zelf heb al getracht om het een en het ander op papier te zetten. Ik had gedacht om het chasis te verbrede en daar aan de bijde zijde naar de voorkant te brengen, zo dat ik aan de achterkant zonder te veel problemen een tweede paar enkele banden te plaatsen. Aangezien je het achterste deel apart stuk is, waar ik een dubbele banden gemonteert heb en ook de motor zich bevind.
De besturing is ook apart los te monteren die ga ik verbrede en een zware servo aan bevestigen.
 
Hou je er wel rekening mee dat de stuurinrichting is opgebouwd voor het manueel besturen en dus een gradenhoek heeft van ong. 60 graden. Die moet je wel houden ander kom je in de knoop met de kogelgewrichten.
 
peterbilt 359

Hoi Rik,

goeie tip hou ik zeker rekening mee.
Toch hebben we veel aan deze meneer!!!Applaus
Rik je blijft me steeds verbazen met je kennis, bedank RIK !!!!cute
 
Tja, wat moet ik hier op zeggen, deze apparaten is bijna 10 jaar mijn werk geweest. Dan leer je nog wel eens wat he. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan