Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
diorama: "Trouble in the trenches" - 1918 [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 52

Discussie: diorama: "Trouble in the trenches" - 1918 [DONE]

Standaard diorama: "Trouble in the trenches" - 1918 [DONE]

Dit wordt mijn eerste echte diorama-verslag. Dit projectje is eigenlijk tot stand gekomen uit twee nog lopende projecten:

De Mk V Hermaphrodite tank (Emhar, 1/35):

Zoals je ziet is de tank klaar voor het spuitwerk. De tracks zullen er achteraf worden opgeplaatst. Dit model bouwde niet echt zo vlot, slechte pasvorm in het algemeen. Loop van het kanon was om van te huilen --> vervangen die handel!! Plasticcard was nodig om de boel wat uit te breden zodat de tracks zouden passen. De uitlaat werd vervangen door een aluminium exemplaartje, de kijkgleuven uitgeboord, lopen van mitrailleurs uitgeboord,... Veel werk aan de winkel dus...
    Maar... het blijft de moeder der tanks dus verder geen slecht woord over deze schoonheid.

Nu had ik nog een kadertje liggen waar ik reeds wat beginnende grondwerken had verricht met de bedoeling er een PAK 40 met crew in te plaatsen. Ondertussen staat die PAK 40 te blinken in mijn vitrinekast en is er verder niets meer in huis gekomen van dit diorama. Zo ligt dit onafgewerkt diorama al efkes in mijn kast stof te verzamelen:

Het is de bedoeling dat de Mark V er ongeveer als volgt komt in gesukkeld:

Dit wordt zo een beetje de hoofdsetting van het diorama.

voila, tot zover de inleiding.

Standaard

Dit gaat echt supper worden dat zie je nu al,ook een geweldig thema dat je hier aansnijd zeker rond deze tijd van het jaar naar 11 November toe...

Heb je hier ook de gepaste figuren voor mad...
    Ik kijk al uit naar de volgende update...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hey mad ice, da's een interessant diorama, hier zal ik ook regelmatig een kijkje komen nemen...

De setting ziet er goed uit naar mijn bescheiden mening. Je ziet ook op foto's dat die beesten soms heel sukkelachtig vastliepen in greppeltjes en loopgraven.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 08-11-10 om 15:55

Standaard

Ja, ziet er echt super goed uit! Vooral ook omdat het een zéér realistische situatie is. Ben benieuwd naar wat komen zal!

Standaard

@ danny: of ik figuren ga plaatsen in het dio weet ik nog niet goed. Het ware wel cool om wat Duitse soldaten in de loopgraven te laten vertoeven. Enige ideetjes?

Er is nog een hoopje werk aan dit dio. De bedoeling om nog wat grondige verbouwingswerken uit te voeren om dit echt op een WOI loopgraaf te laten lijken. Nu lijkt het nog te veel op een geschutsplacement.
    Het bultje met de twee paaltjes verdwijnt en wordt omgevormd tot borstwering.
    De uitsparing waar de tank met zijn neus in terecht is gekomen zal ik nog ombouwen tot slaapcompartimenten met een dak van golfplaten zoals je op veel WOI foto's ziet. Hiervoor eerst nog opzoekingswerk verrichten over hoe ik deze golfplaten best fabriceer.

Standaard

Ik vermoed eigenlijk dat er niet zoveel WW1 figuurtjes te verkrijgen zijn op een schaal van 1/35 ik denk dat MModel er wel heeft...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Je kan golfplaten maken met leadfoil en standenstokers die je dan gebruikt om en om zodat je het golfplaateffect vanzelf verkrijgt.

Standaard

@ GUnit: met leadfoil, bedoel je dan de loodfolie van rond de wijnfles? Of kan je dit ergens verkrijgen in grotere formaten? Op het net ben ik nog een zeer handige tool tegengekomen om golfplaten zelf te scratchen: http://www.britmodeller.com/forums/i...howtopic=45659
    Het betreft gelijk één of ander uitvindsel om verftubes uit te duwen. Heeft iemand dit al ergens in de winkel gezien in ons Belgenland?

Standaard

dit ziet er nu al tof uit, ik ben reuze benieuwd hoe dit diorama er gaat uit zien eenmaal dat het klaar gaat zijn, deze ga ik zeker volgen!!!! en liefst heel veel kes, zijn we hier gek op
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard

Mooie setting alvast en word het een WO I dio met veel modder en slijk?

Standaard

@ DJs: hier komt geen modder en slijk aan te pas. Het diorama speelt zich af in de Hindenburglinie in het noorden van Frankrijk. In deze streek bestaat de grond hoofdzakelijk uit leem-kalk. De streek rond Ieper echter heeft een ondergrond die uit zware klei bestaat waardoor al het grondwater blijft staan. Wanneer de zware artillerie deze grond nog eens deftig doorwoelde verkreeg je inderdaad het beeld wat veel mensen hebben over WOI: modder en slijk. Dit was echter maar een klein stuk van het totale front.
    Langs de Hindenburglinie had men hier minder last van zodat een sterk gefortificeerd loopgravensysteem kon worden uitgebouwd: De Hindenburglinie. Langs deze stellingen had den duits zich verschanst in afwachting van de oprukkende Britse, Amerikaanse en Australische legers. De tommy's hadden echter het ultieme wapen ontwikkeld om hier door te breken: De Tank. Dankzij dit ongelooflijk machien kwam er een einde aan de stellingenoorlog en de rest is geschiedenis.
    Mijn diorama poogt een beeld weer te geven van een goed uitgeruste loopgraaf in de Hindenburglinie. Voldoende versterkt met houten planken, zandzakken, prikkeldraad en golfplaten. Tot er een Mark V een kijkje kwam nemen in den Fritz zijn onderkomen...

Standaard

Het is zoals ge zegt, hetgeen men het eerst voor ogen ziet over WO I is slijk en modder.
    Maar het moet niet altijd zo zijn en zoals ik lees bent ge goed geinformeerd over hetgeen je wil maken.
    Ben benieuwd naar het vervolg en natuurlijk pics.

Standaard

altijd interressant als er een stukje geschiedenis bijgeschreven word.
    Weeral goede punten voor mad ice

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Hiervoor eerst nog opzoekingswerk verrichten over hoe ik deze golfplaten best fabriceer.
    Om hier nog even over terug te komen, in de nieuwe Art of Moddeling staat een mooie artikel over maken, schilderen en verweren van golfplaten. Echt de moeite!

Standaard

@ erwindejongh: Aha, interessant!! Ik zal mij een exemplaarken van Art of Modelling aanschaffen!!

@ erwinOostende: Er zal inderdaad de nodige aandacht besteed worden aan de schade die de Tank veroorzaakt.

@ de rest: thanks voor de comments!

Zo meteen een kleine update met wat foto's

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten