Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cruyff's gezegde wat aangepast aan mijn eigen gevoel : Bij mij heb ellek voordeel ook z'n nadeel !
 
Intussen ten huize Famo.

Even de P&D terhand genomen en enkele rivettjes geslegen en gemonteerd.

1_45.jpg

2_46.jpg

1_47.jpg

De handgrepen gemaakt volgens het gekende recept maar ik heb ze wel in de lijn van de rivetten gezet (zoals het moet ) en niet zoals het voorzien is op de kit. De gaten heb ik opgevuld door en stukje sprue uit te rekken en daar dan in te steken, vastlijmen en opschuren i.p.v. die gaatjes op te vullen met putty.

1_48.jpg
1_49.jpg

De opstappen en jerrycanrekken die aan de zijkanten hangen ,gesoldeerd en bevestigt. Met dat bevestigen was het nogal een beetje opletten geblazen want ik mocht de fenders en materiaalkisten tijdens het bevestigen niet te warm laten worden anders kon de lijm ( PE met kit) kapotspringen en de pvc kon ook smelten.

1_50.jpg

1_51.jpg

Met een lichte battle damage. Nu het is de bedoeling dat er hier en daar nog een beetje battle damage bijkomt op het voertuig, maar niet teveel. Oeps enkele rivetten vergeten.

1_52.jpg

De opstappen achteraan

1_53.jpg

1_54.jpg

Ondertussen ben ik al een beetje beginnen kijken voor de kleuren en ik denk dat het weer een 3 tonen camo gaat worden. Eentje met panzergrau in verwerkt. Heb al een voorbeeld gezien en het staat mij wel aan.

Voila dat is het een beetje voor deze keer
 
dat ziet er goed uit. heb je de stukken eraan gesoldeerd terwijl ze gemonteerd waren? gedurfd, maar sjiek...
 
Weederom een geslaagde update famo

een vraagje : zie dat je ook waarschijnlijk al de binnen zijden geschilderd hebt in zwart van velgen , geeft dit een reden !


tom
 
@ Silenoz : Eerst de rekken gesoldeerd en als die klaar waren dan aan de reeds gemonteerde PE op het voertuig gesoldeerd.
Bij de montage van de rekken op de fenders heb ik de naad NIET opgewarmd, een beetje flux op de naad doen en het stukje tin opnemen met de soldeernaald. Je tin hangt vloeibar aan de naald en moet dus hij niet meer vloeibaar gemaakt worden op je naad.
 
@ Tom : de beide stukken van de beide velgen heb ik voordat ik ze aan elkaar gelijmt heb eerst in het zwart gespoten. Dat doe ik omdat , ze éénmaal aan elkaar gelijmd zijn je niet meer aan de binnenkant kan om te schilderen ,maar je kan wel nog de binnenkant zien door die gaten.
Dus, stel dat ik dat niet in het zwart of ander donker kleur spuit/verf en ik lijm ze aan elkaar. Bij het AB-en (bij de afwerking ) spuit ik de buitenkant maar die verf zal niet doorvliegen (door de gaatjes in de velg) en zal de binnenkant niet meegekleurd word. En dat zal je altijd blijven zien die bleke binnenkant. Tenzij je daar zit in die gaatjes zit te putteren met een penseeltje.
Als de buitenkant nu in het dessertyellow is zal dat op dit model zo niet opvallen maar vanaf dat je die wielen wheaterd zal je weer die bleke binnenkant beginnen zien. Het is niet omdat je er niet meer bijkan met je produkt dat je het niet meer ziet
 
Famo , een zeer begrijpvolle uitleg , zal daar zelf ook mee rekening houden in het vervolg want je hebt daar eigenlijk een goed punt.

alvast bedankt voor de uitleg thanks

tom
 
Famo man, van die velgen opt voorhand spuiten, da is eentje dak ga noteren! Is idd veel makkelijker om opt voorhand moeilijk bereikbare plaatsen te spuiten dan achteraf te zitten sukkelen met een penseeltje. Modelbouw is net als schaken, ge moet altijd een aantal stappen vooruit denken...
 
Die rivetten geven toch dat ietsje extra detail hé, mooie update...
 
mooi gedaan,famo

het fijne werk ligt je wel he.
 
Een mooie update maat ! En weer briljante details die je laat zien.
 
Zeer geslaagde update inderdaad, oogt mooi die PE onderdelen, duidelijk ook vakkundig gemonteerd. Keep up the good work zou ik zeggen :)
 
Dat ziet er weer prachtig uit
 
Famo the rivetmaster is weer goed bezig geweest. Ik vraag mij nog altijd af of "famo" de betekenis van het woord "tussendoortje" wel weet. :)) Diene build hier is weer niet te doen.
 
Ik vraag mij nog altijd af of "famo" de betekenis van het woord "tussendoortje" wel weet.

Denk het wel hoor Pastis, een tussendoortje voor Famo is een volledige bouw (met alles erop en eraan) tussen twee andere bouwsels in (met alles erop en eraan) :laugh:
 
En omdat jullie zo boffen met mijn werk ga ik nog enkel fotoos plaatsen om jullie te bedanken.

De tracks.
Tja valt weinnig over te vertellen é, uitgenomen dat ze van Friul zijn in plaats van de eerder aangekochte Modelkasten.

1_55.jpg

1_57.jpg

1_56.jpg

Voila nog enkele kleinigheden en dan de Nebelwerfer-installatie
 
Er zijn maar weinig andere merken die kunnen tippen aan de kwaliteit en het uitzicht van Friul tracks....

Mooi hoor Famo :)
 
moet beyond bij staan , maar ik denk dat er zelf geen andere merken zijn die beter schoren dan friul

die vloeiende beweeging is de max dat maakt panzerwerfer zo perfect

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan