Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
altijd genieten hee jongens met deze artiest
 
Yooooo , bedankt gasten voor de positieve stralingen naar mijnentweege :huh: ......:laugh:

@ Paper Panzer : Hartelijk dank man, maar dat boek gebruik ik hier ook als referentiemateriaal + nog enkele sites over dit voertuig.

@ DJs : Tja jong, ik heb mijn dagelijkse shot PE nodig é........ :8

@ Ratticus : Eigenlijk loop ik al een tijdje rond met de gedachte om een model volledig te scratchen.
 
jawadde.. en te denken dat je in je eerste post zei dat dit een tussendoortje zou zijn!
 
Inderdaad een tussendoortje:laugh:, neenee dit wordt weeral een pareltje zoals de vele daarvoor! Wij wachten op nieuw beeldmateriaal!

Groeten, Erwin.
 
@ Burglar : inderdaad, het is een tussendoortje hoor......

@Erwindejongh : U vraagt , ik draai.....

Heb me hier zitten bezig houden met de deurtjes van de materiaal kasten aan de zijkanten.
De scharnieren hingen aan het bovenste en onderste stuk en moesten opgerold worden met een staafje erdoor . Zoals verwacht.......een dikke vette miserie !!!! Heb ook de andere methodes aan gegeven op het forum geprobeerd maar die mislukten .
Slotbakjes geplooid en aan de deurtjes gesoldeerd, slotjes en kettingetjes ook voorzien.
De gootjes aan de bovenkant heb ik gescratcht omdat diegene uit de PE-set op niets trokken. In de plooilijn had men langwerpige openingetjes voorzien , zodanig dat de boel beter plooit maar eenmaal geplooid zit je dus wel nog met die openingen. Proberen dicht te solderen, dan opwrijven , het resultaat bekeken en in de vuilbak gegooid.

Fotoos:

1_40.jpg

1_39.jpg

1_43.jpg

1_41.jpg

1_44.jpg

Voila
 
Jawadde dat heb je weer mooi voor elkaar gekregen zeg.
Gaat ge ze allemaal dicht laten of ben je van plan 1 open te zetten.
Niet dat ik je op gedachten wil brengen hoor :nowink:

Ps jij hebt een ijzer container staan zekers voor de PE die niet goed is. :D
 
Jawde zeg , klasse werk
de scharnieren zien er nu toch wel zeer goed uit
zo in PE zet er echt wel veel meer detail in
Een deurtje open zou zeker niet mis staan denk ik persoonlijk

tom
 
Ziet er meer PE uit dan plastiek.
Scharnieren zijn toch goed gelukt of niet?
En inderdaad, nu nog een luikje openzetten.
 
Knap werk! Ja, scharnieren maken da's niet gemakkelijk he. Vind ik nog altijd even de meest zenuwslopende bezigheden...

J
 
... dat noemen ze een tussendoortje, Amai... zoals we al gewoon zijn van "Famo", t'is weer prachtig gedaan.
 
Weer aardig wat PE werk aan dit tussendoortje :laugh:

Tja die scharnieren blijven een lastig werkje eigenlijk zijn die dingen veels te lang om ze echt netjes in elkaar te zetten dat is ook de reden dat ik ze op mijn KET-T vervangen heb door plastic en mijn eigen onhandigheid ;)
Maar het werk tot nu toe ziet er weer zoals gewoonlijk verzorg uit.

Ron
 
@ DJs : ik probeer eerst met 1 stuk PE en gaat die in de ijzerbak dan leg ik zoals in dit geval de andere 5 stukken in een sigarendoos bij de rest die misschien ooit nog wel eens van pas komt.
btw moet eigenlijk eens kijken voor een grotere doos want hij kan al niet meer toe......

@ Tom en Modelbouwerke : helaas heren de luiken blijven dicht ! Maar heb een ideetje in mijn hoofd met 1 van die luiken.

@ Paper Panzer : een zenuwslopend bezigheid ? zeg wel. Toen ik de PE-set opende zag ik het direct en dacht : "Tis niet waar é..... " . Als er iets is in PE waar ik het van krijg is het dat !
Dat plooien doe ik altijd met 2 pincetten, veel gevloek en enorm weinig goesting. Maar ja ,tis voor een goed doel en ........ it's a dirty job but, someone got to do it !

@ koenele & Pastis : bedankt é mannen...
 
@ Ron : inderdaad tis niet gemakkelijk maar uiteindelijk geeft het een goed resultaat. Nu die pvc scharnieren op jouw model zijn toch ook geslaagd vind ik.
enneuh......... je onhandigheid is ook maar heel miniem é ! ;)
 
Echt een tussendoorke, je ziet dat onmiddellijk aan het gebrek aan detail...nie zwaanze hei !
 
Blijkbaar heb jij iets met scharnieren, hé Famo'ke? :P

Wel een machtig mooi resultaat zulle. ;)



Droop
 
@ GUnit : :nowink: ...... :laugh:

@ Droop : ja hoor , vind dat mooi en zulke pianoscharnieren geven direct een ander beeld
 
Deze ga ik volgen wegens het simpele feit dat ik tussen dit model (inclu zelfde PE set) of mijn M60 moest kiezen. Het is de M60 geworden en uiteindelijk geen spijt gehad! Nu kan ik mooi alle fouten meemaken die jij maakt :D (maak jij fouten dan? nee denk het niet dus laten we het maar houden op de gebrekkigheden van de kit ;) )

Top werk tot zover!
 
Nu kan ik mooi alle fouten meemaken die jij maakt :D (maak jij fouten dan? nee denk het niet......

Is dat toeval ? Ik heb hier namelijk een kemel geschoten doordat ik iets vergeten was, maar ben het hier aan het rechttrekken met als gevolg dat het eigenlijk realistischer zal zijn dan voordien. om met de gevleugelde woorden van J. Cruyff te zeggen :" Elk nadeel heb zijn voordeel ".
Zulke dingen gebeuren als je met een serieuze verkoudheid zit te prutsen é........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan