Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat moet ne mens elke keer zeggen als hij zulks net werk ziet ? Ben je al met de verf bezig in je gedachten ?
 
Ja hoor prachtig om volgen, zeer mooi PE werk Famo
 
Dag Famo,

Prachtig werk ben je hier bezig.

Ik heb wat laat dit draadje ontdekt, vandaar dat volgende opmerking wat laat komt :

Wat die veren betreft, ik denk dat het een gietfoutje is van Italeri. Bij een veer is de tussenafstand tussen de verschillende windingen overal hetzelfde. Het is de bedoeling dat de veer samengedrukt kan worden. Hoe kan dit als de windingen reeds tegen elkaar staan ?

Maar je scratch ziet er toch een stuk beter uit als het gietstuk.

Groeten Rik
 
@ InFlandersField : Zeer terechte opmerking Rik !! Helaas kan ik nu geen fotoos opladen (wegens de werkzaamheden hier aan het forum zekers) maar zal ze plaasten als het wel gaat.
De vering bestaat eigenlijk uit 2 veren gescheiden door 2 rondellen . Die 2 rondellen zitten tegen elkaar. Vandaar dat ge de indruk krijgt dat het maar uit 1 stuk bestaat.
Eerlijk gezegd heb ik het gietstuk gevolgd en de referentiefotoos uit het boek. Op die fotoos zie je het wel niet duidelijk genoeg tot ik deze morgen op Primeportal ben gaan zien (om je vraag te kunnen oplossen) en daar een detailfoto vond van een Vickers M IV. Die heeft dezelfde vering en zie je duidelijk de scheiding tussen de 2 veren. Vandaar dat de draairichting van de veren hetzelfde is .
Ge hebt gelijk het is een fout en het probleem is nu om deze op te lossen é . Damned !!!!!!
Toch bedankt om er de aandacht op te vestigen. If you're right, you're right. If you're wrong, you're wrong

@ Guy : Normaal gezien zal het een 3-tone camo worden. Maar vraag me af hoe dat dan zit in de opbouw van de 3 kleuren als ge kleurenmodulatie toepast.
Moet ge dan ieder kleur telkens een beetje lichter maken net zoals ge met 1 kleur zou werken .
Bv het groen in de camo : aan de onderkant gewoon en hoe hoger je gaat telkens een beetje lichter maken . Dan zo voor het geel. Dan zo voor het bruin.
Aja van ge kunt niet zeggen , ik doe eerst mijn geel zo, en dan pas zal ik het groen zo doen, of ge moet met kalibertjes werken zoals ik gedaan heb op mijn jagdpanzer.
Of sla ik de bal hier totaal verkeerd.?
 
Laatst bewerkt:
Hier de beloofde fotoos met de nodige vertraging .

Dat is 1 van de duidelijkste fotoos waaar ik mij eerst op gebaseer had en zoals gezegd is het eigenlijk niet zo duidelijk te zien.

19_3.jpg
Bron: Panzers in Saumur N° 2

Hier de zeer duidelijke foto hoe het wel moet zijn

19_4.jpg
Bron : Primeportal , Photo by Jean Thomas Rembert

In het vervolg zullen we nog een beetje beter moeten voorbereiden ^^ ^^
 
Ah ja het is precies een ringel die tussen de 2 veren zit.
Mooi nagebootst op je model.
 
Niks zo handig als 'n goeie referentie !
 
Hey Dikkie dik, bedankt voor de links.
Die Maultier die daar gefotografeerd is ,is dezelfde als in mijn boek. Deze foto's op de link zijn wel veel duidelijker.
 
Voila , hier zijn we terug.

De radiatorgrille in elkaar geknutseld , gemonteerd en opgevuld met de nodige putty. De PE was een beetje aan de grote kant. In werkelijkheid kon men die lamellen open of toe zetten, maar op dit model heb ik ze vastgezet.
Tevens de lichten erop gemonteerd en de kabeltjes ook maar getrokken.

2_35.jpg

3_36.jpg

1_38.jpg

1_37.jpg

Tot hier deze kleine up-date.
 
Dat ziet er verdorie een schoon voertuig uit...
Die maultier (muildier) uitvoeringen vind ik prachtige bakken :)

En jij maakt er ook nooit half werk van hé ;)
Ik zal deze met veel interesse blijven volgen...
 
Nog even en de uitbreidingsetjes bestaan op plastic en het model uit PE :-)

nice work!
 
Nog maar pas eens je topic door genomen en ja
Klasse werk famo , Met PE kan je toch veel mooie details brengen


tom
 
Ja man heel mooi,dit topic staat ook al bij de favorieten topic's van dit forum,leerzaam en genieten....
 
Ge hebt de smaak wel te pakken met je PE hé Famo. Knap werk (maar ge gaat voor niet minder, dat weet ik ondertussen van jou) :nowink:
 
Vet! Val nu pas op deze topic. BTW, ik heb een boekske Panzers at Saumur met tekeningen en foto's. En heb zelf enkele foto's genomen toen ik in het museum was. Als je wil kan ik een en ander scannen en doorsturen. Stuur me in dat geval een PM.

J
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan