Hoofdsponsor

1/35 Panzerwerfer 42 auf Maultier [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat weer zo'n topic worden waar we niet genoeg van krijgen zeer leerzaam en een lust voor de ogen...
 
Tx gasten, maar er zitten toch hier en daar gebreken in de kit zoals naden die niet overeen komen, hier en daar foutjes in de spruestukken en geen nummers op de stukken, het vlakje is wel voorzien maar het nr ontbreekt. Nu ,als ge een beetje kunt modelbouwen is dat geen probleem. Maar een jong gastje die er met volle courage aan zou beginnen en het is zijn eerste doos , zou wel eens problemen kunnen hebben als er niemand in de buurt is.......Nu ,we kunnen altijd zeggen tegen hem dat hij hier op het forum komt é :8;)
 
Heel mooi opgelost Famo is wel wat werk ingekropen zekers?
Kleine opmerking, waarom zit de veer in het midden tegen elkaar.

4_15.jpg
 
@ DJs : Omdat den Frits ze vroeger zo maakte :8.......:laugh::laugh:
Nee, ik weet het niet, maar heb een vermoeden dat dat is om de sterkte van de veer te vergroten. 2 kleine veren of 2 veergedeelten zijn sterker in duwkracht dan 1 lange.

Qua werkduur : +- 6 uur om de 8 veren te maken en te monteren.

@ Erik : Tx
 
Laatst bewerkt:
Hey Famo, ik ben ook toe aan een snelle hap na de Comet en het op punt stellen van de Pz I. Vandaar een projectje waarmee ik vanavond gestart ben...heb mezelf gewoon voor de lol een serieuze deadline opgelegd, we zien wel...
Hopelijk valt het mee, het is een oudje van Dragon en ik ben van plan alleen metalen sloefen van Friul te gaan gebruiken.
Maar ik kom in uw topic niet leuteren over mijn dinges, dus ik zeg : hou het kort Famo, het is er ene om straightforward van te genieten (de veren zou ik ook wel gedaan hebben !).
 
@ GUnit : het was eigenlijk de bedoeling om alleen de PE erop te zetten maar na een poging om 1 van die veren OOTB op te kuisen had ik een resultaat dat op geen bal trok. Dus het was eigenlijk uit noodzaak. Intussen staat het beestje al volledig op zijn wielen .
Pics volgen morgen.

Enne dat ge hier leutert over jouw model ......dat geeft niet hoor. Maar OOTB bouwen zou eerlijk gezegd voor mij een serieuze inspanning zijn. :$
 
De beloofde pics,

2_18.jpg

2_19.jpg

4_21.jpg

4_20.jpg

Voordat ik de 2 helften van de voorwielvelgen aan elkaar gelijmt heb ,heb ik de binnenkanten van die 2 eerst ge-AB-t. Anders is dat bijna niet meer te schilderen.

Vlug voort gaan doen ......
 
Knappe bedoening al tot zover en die veren zijn dus wel een mooie verbetering.
En goed gezien om die velgen al te AB-en aan de binnenkant.
Kzal zeggen zoals mijn baas ge moet u niet haasten maar doe een beetje voort :D:D
 
Dat is inderdaad een hele verbetering aan de kit Famo, knap werk.

Ik heb weleens een een broertje of neefje? van hem gebouwd maar toen wel de standaard veren gebruikt :(

MVC-061X.JPG


Uit de oude doos dus :wacko:

Ron
 
Knap werk zoals altijd Famo, netjes gemaakt hoor ;)
 
@ DJs : een beetje voortdoen ? Er word gebouwd tegen de klok !!!!

@ Ron : wel een mooi model moet ik zeggen, deze zie je niet veel.

@ allen : bedankt voor de bloemen.
 
En dat ik het kort hou , en dat ik een beetje voort doe , ziehier gastjes... :))

PE plooien en plaatsen ,das allemaal OK maar de PE moet ook een beetje juist zijn ! Dit spatbord moet in het verlengde staan van de materiaalkoffers aan de zijkant, niet dus.

1_29.jpg

Dus hebben we er een strookje plasticcard tussengelijmd, dan zitten aanpassen om dat stuk PE dan op de juiste plaats te krijgen (man, was dat een miserie !!!! ) maar enfin, na een uur was het toch gelukt.
Hier en daar de naden opstoppen en picturetime ....

3_23.jpg

4_24.jpg

3_25.jpg

2_27.jpg

Die soort beschermkappen die uitgebouwd zijn op de zijkanten van de neus heb ik een beetje moeten verbeteren om te kunnen verlijmen (rode pijl), en van een steun (blauwe pijl )voorzien die vergeten is in de PE-set dus dan maar zelf gedaan.

2_30.jpg

Hier zie je dat dat steun wel degelijk zichtbaar is.

3_26.jpg

Die beschermkappen staan erop door dryfit evenals de wielen kunnen weer uit elkaar om later te AB-en.

Saluut
 
Famo, ge zijt er weer werk van aan't maken he man, maar dat komt alleen maar uw werk ten goede, die steun hoort daar gewoon te zitten (weer zo'n miskleun in een pe set die je koopt om een model beter te maken en waarvoor je uiteindelijk toch meer geld moet ophoesten).
 
Ja Famo ge zijt er weer volledig voor aan't gaan hé.
Voor een tussendoortje hebt ge echt oog voor detail.
Chapeau ;)
 
Als dit al een tussendoortje is, dan ben ik toch wel eens benieuwd naar het echte werk. ^^

Ik wou dat ik zo'n tussendoortjes kon maken. ;)



Droop
 
Als dit al een tussendoortje is, dan ben ik toch wel eens benieuwd naar het echte werk.

Sd Kfz 7/1 2 cm Flakvierling 38 auf Selbstfahrlafette.
(een beetje reclame voor eigen winkel is toegestaan)

Yep gasten, tussendoortjes moeten ook treffelijk zijn é.
 
Yoooooo,

Enkele kleine prutsdingetjes (scharnieren e.d.) geplooid en gemonteerd, maar eerst de ramen en deuren dichtgedaan.

2_31.jpg

2_32.jpg

2_33.jpg

2_34.jpg

De makelaarslat op de achtedrdeuren moet nog bijgewerkt worden daar er een verzakking inzit op de ganse lengte van de lat.
 
Laatst bewerkt:
Weer een staaltje van mooi PE werk.
Dat steuntje met die halve maan ervoor, vooraanrechts van de cabine is dat een antenne voet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan