Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk,
nu heb je de juiste schaal gekozen voor jouw werk.
Ieder heeft zijn beperkingen en bij jouw zie ik dat je enorm goed met 1/28-1/30 kan werken.
Mooi en fijn afgewerkt
Proficiat hoor
groetjes
Ward
 
Ik volg nog steeds Dirk maar kan alleen maar zeggen dat het er mooi en GROOT uitziet.
Die kanonnen zijn mooi gedraaid:wow: als die zwart gemaakt zijn zal dat er mooi uitzien.

Fred
 
thx ward & fred.

kanonnen en paarden zijn niet mijn sterkste punten ik probeer het telkens weer beter te doen maar vind het nog steets niet makelijk.
ik zie de meesten de zijwanden in serie maken maar dat lukt me nog altijt niet ik maak ze nog plankje per plankje , ik mis daar ergens de fieling om ze uit 1 blok te maken en dan op brete te zagen zodat er een 10 stuks per blok uit gaan. maar ooit zal het me wel eens lukken ;)
 
Knap werk Dirk, je gaat als een speer vooruit zie ik, mooi man.
 
thx dirk.

wat denken jullie van deze opstelling , 1 kant geschuts klaar de andere kant binnen met de luiken dicht ?

5wdlw5.jpg
 
Dirk, dat is op zich wel realistisch. Een schip dat zich gevechts klaar maakt is vaak maar aan 1 zijde schuts klaar. Dit omdat men zich dan beter kan orienteren. (heeft met licht inval en wind te maken) Dus het zou heel goed kunnen zo... Persoonlijk houd ik van eenheid in en model.
 
het is wel realistis denk rik. zoals je zegt ben nog aan het twijfelen wat ik ga doe , omdat je dit niet veel ziet lijkt het mischien bizar.

eerst de luikjes maar eens maken dan heb ik nog ff tijt om na te denken, want dan moet ik wel gaan beslissen wat ik er mee ga doen want dan word alles op het dek gelijmt .

sugesties zijn dus welkom ;)
 
Het is idd anders. Maar het is jou model. Met jou visie op een model. Naar jou standaard gebouwd. Jij bent de meester en bedenkt wat je wilt uitbeelden.

Dus wil je haar in volle vaart? gevechts stand, rust, maakt niet uit, gewoon wat jij mooi vind. Maar trek dit wel door in het geheel. Dus ook in de masten, inrichting, enz.

Denk wel, dat als er gevochten werd dat binnen veel weg gehaald werd en weg van de openingen gezet werd. Dus dat is eigenlijk het enige dat ik jou mee kan geven voor je keuze.. ;)
 
heb onder tussen een paar benodigt heden gemaakt

23tqnhh.jpg

dit zijn proefjes zo dat jullie ook eens kunnen kijken . als er iets aan veranderd moet worden hoor ik het graag ;)
 
Je bent weer op volle snelheid Dirk, heel leuk die details voor de kanonnen.
Ben ook heel nieuwsgierig naar de verschillende opstellingen van de kanonnen, dat brengt het model helemaal tot leven volgens mij.
 
Hehe Dirk, ze zien er stuk voor stuk perfect uit, gaat lekker.
Wat je opstelling betreft, denk ik ook dat je naar eigen gevoel moet gaan werken, en misschien eens lezen als het zo wel kan, als het zeker is dat ze maar een kant bewapenen, ik persoonlijk denk dat je beter alle 2 de kanten bewapend, maar elk zijn smaak en jij bent inderdaad de kunstenaar, ze kunnen ook bezig zijn met klaar maken voor battle, dan zou een kant al klaar zijn, zijn maar gedachten die bij me te binnen schieten ;)
 
thx dirk en wim.

heb nog een hoop te maken voor ik definitief ga beslissen dus ik lig er nog niet echt van wakker
 
dag dirk,
ik heb een vraagje voor u maatje,
waar hebt ge al de tijd gezeten voor ge aan modelbouw begon.
gezien de relatief korte tijd dat ge nog maar bouwt ja man,
ge hebt het in u maatje,wees daar maar zeker van.
dirk,ik heb respect voor uw werk het is zeer knap gedaan.
groetjes,ronny
 
thx rony. ik ben zeker nog niet lang bezig en moet ook nog veel leren maar tijt genoeg nu :D

ben ook nog op zoek wat me het beste ligt daar om verschillende schalen en wat van hier naar daar springen .

voor ik begon te modelbouwen zat ik op het dak als timmer man ;)
 
k heb eens een poging tot lantaarns gedaan

2im9el5.jpg

de emmers zijn ook bijna af moet nog wel schilderen hopelijk is het woensdag alle maal een beetje klaar
 
Ziet er weeral zeer goed uit zoals we van u gewend zijn, doe zo verder Dirk.
 
Hoi Dirk,

stilletjes hier is het nog een beetje te koud in je werkhuisje ??????><><
Of heb je je volledig op je figuurtjes gestort ??????cute
 
het is nog redelijk biberen john. ik hoop op een +5* en dan zal ik er wel weer aan beginnen. het zal een beetje aan het weer liggen . maar als ik begin zal je zeker iets horen
 
Hoi Amazone,

Je maakt je schip ook erg mooi en ook je emmertjes en je beeldjes, vakwerk het is een heel gefriemel zeker je beeldjes en emmers.:wow:
 
het is een gevriemel maar ook weer telkens een nieuwe uitdaging om te doen.
voorlopig ligt dit stil tot het weer weer wat beter word.
de boog kan niet altijt gespannen staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan