Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een deel van het timmermanswerk zal van de zijkanten te zien blijven denk ik.
Verder errug mooi Dirk!!!
 
ik ga niet heel de mast er op zetten denk ik dan gaat het mischien een beetje te hoog komen. dat moet ik nog bekijken als ik er ben maar wou wel de mars er bij op hebben.

het timmer werk kun je als je er in kijkt wel zien ward het is redelijk groot.
 
ben bezig aan de kombuis

ff een tussenstand van zaken

116_002.JPG


128_001.JPG


115_003.JPG


eerst de wanden van triplex gemaakt dan de buiten kant met stripjes van 0.5 cm beplankt, daarna de balken er op gezet.

de binnen kant met kurk beplakt . nu moet ik nog een stuk van de vloer doen en een achterwand maken
 
het is bijna klaar ik moet nog de gril maken om op te koken.

heb ook besloten om er geen deuren in te hangen anders zie je helemaal niets van de binnen kant

32_009.JPG


47_008.JPG


89_005.JPG


110_004.JPG
 
Hoi Dirk,

de kombuis ziet er netjes uit,:) maar een vraagje de wand zier best licht uit lijkt een beetje op rode baksteen.:dry:
Krijgt het nog een laagje donker vernis????:unsure::unsure::unsure:
 
de want langs binnen is ook van baksteen john. de buiten kant is inmiddels bruin gemaakt.


ik heb ook de kook rooster er in gemaakt en een paar dingen op het schap gelegt in de botelarei. de achterwand zal ik moeten doen als ze in het schip geplaatst zijn.

29_011.JPG


26_012.JPG
 
John, dit is nu nog nieuw. Daar gaat hij vanavond eerst de biefstuk op op bakken, moet je eens zien hoe donker het dan is...

:)
 
Het kombuis is goed gelukt Dirk, en nu geen kombuis in 1:1 in je bouwkot bouwen, want dan kom je er echt nooit meer uit :).
 
Laatst bewerkt:
John, dit is nu nog nieuw. Daar gaat hij vanavond eerst de biefstuk op op bakken, moet je eens zien hoe donker het dan is...

:)


Ja Rik,

ik denk het ook vind het nog een beetje in een nieuwe staat!!!:dry:
Maar ik moet toegeven, ziet er prachtig uit hoor.ApplausApplausApplaus
 
haha heee dit is nog een nieuw schip hoor . zal straks het vuur wel eens aan steken maar dan maar 1 sec of mijn kombuis is weg :laugh:
 
haha heee dit is nog een nieuw schip hoor . zal straks het vuur wel eens aan steken maar dan maar 1 sec of mijn kombuis is weg :laugh:

De brandweer nodig????????
Anders.....ik wil wel komen blussen, hoor??
Anders:
heel veel details, mooi
groetjes
Ward
 
ja Dirk...je oog voor detail..is weer op volle toeren aan het draaien :laugh:...in ieder geval netjes gemaakt..prima..:8
 
ik heb nog een beetje verder gedaan .
het dek ligt er nu in de afwatering is gemaakt en ook de tralie luiken.
deze liggen nog los en moeten nog wel gelijmt worden. ook de uitwatering moet nog donker grijs worden want dit zou volgens witsen een loden pijp zijn.

2e184d2.jpg

33tp6jt.jpg

juibsk.jpg

29dxzfd.jpg
 
nog een beetje aan het tralie luik geprutst.
nagels op de verbindingen.

de kader rond het tralieluik dient voor 2 dingen om het water dat op het dek komt tegen te houden zodat het niet allemaal langs daar naar binnen stroomt en om het af te sluiten met planken, waar de pijl staat is dan ook een rabat in gemaakt om daar de afsluit planken op te leggen. het tralie luik ligt lager op de ribben van de overloop en het kader ligt op de beplanking.

rgxcap.jpg
 
de uitwatering langs buiten aangepast

dc36n8.jpg

2lwobvs.jpg

axh0f5.jpg
 
Blijf het met grote interesse volgen Dirk.
 
thx wim het is ook booiend voor mij want nu krijg je veel ditai dat je normaal niet ziet en dat is tog weer eens iets anders om te maken
 
Mooi Dirk, ik heb het gevoel dat je niveau van afwerking er met elk model nog op vooruitgaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan